Anul 2024 a adus noi tendințe în privința stilurilor de amenajare a sălilor de evenimente, fie că este vorba despre mediul urban sau rural, migrând de la clasicul-modern la neo-clasic, boem-chic sau art-deco, potrivit unei analize interne realizate de Fabrica de Profile (FDP).
Solicitările tot mai complexe și sofisticate au fost vizibile încă din anii trecuți, când au început să apară aceste noi tendințe care au deschis apetitul pentru stiluri mai îndrăznețe. Majoritatea celor care au solicitat detalii decorative pentru evenimentele lor, în ultimii ani – fie ele de interior sau de exterior – au preferat elemente clasice, clasice-elegante, clasice-moderne, făcând loc treptat către alegeri din stilurile art-deco sau boem-chic.
“Dincolo de această desprindere de stilul clasic, se poate observa și o ascensiune a serviciilor de design customizat, astfel că produsele decorative personalizate au devansat produsele de catalog. Acest lucru indică o încredere din ce în ce mai mare atât a organizatorilor de evenimente, cât și a clienților finali în creativitatea și pregătirea experților în design”, spune Dan Panciu – CEO & Founder – FDP.
Un alt lucru interesant observat în analiza FDP este că tendința spre o anumită stil arhitectural nu a fost în niciun fel influențată de factorii de mediu sau de zona geografică. Altfel spus, se regăsesc aceleași tendințe în amenajarea spațiilor de evenimente, fie că este vorba despre un sat din Transilvania sau un oraș mare din Muntenia sau Moldova.
“Preferințele în design interior și exterior evidențiază, de fapt, evoluția care caracterizează societatea într-un anumit moment – ea spune povestea schimbărilor estetice din viața noastră. Tranziția încă timidă de la stilul clasic, modern, elegant, către forme geometrice, linii sofisticate, reflectă dorința din ce în ce mai mare de a îmbina rafinamentul cu elemente inovative și moderne. Fabrica de Profile răspunde nevoilor estetice actuale, dar mai mult decât atât, reușește să transforme în realitate orice element care poate fi imaginat de un designer sau client. Practic, orice ne imaginăm în materie de elemente decorative, FDP reușește să îi dea contur prin intermediul tehnologiei și al echipei sale”, completează Panciu.
Dacă multă vreme, stilul elegant-modern dicta în piața evenimentelor, astăzi specialiștii în amenajări vorbesc despre o tendință către un stil mai chic, mai boem și mai adaptat către propriile gusturi ale clienților, fie client final sau arhitect de interior / exterior.
“Pandemia a tras un semnal de alarmă și cred că a dus lucrurile într-o nouă direcție, chiar dacă ritmul a fost unul timid sau lent, vedem astăzi că oamenii încep să înțeleagă spațiile altfel, să se raporteze diferit la ele. Suntem din ce în ce mai pragmatici, am început cu stilul de locuire, dar treptat, această tendință a început să își facă simțită prezența și în zona spațiilor pentru evenimente. Ne preocupă din ce în ce mai mult confortul pe care-l oferă un spațiu, dar avem și grija față de modul în care îl folosim și cum ne simțim în el. În zona spațiilor de evenimente, există acum două direcții: cea a clasicului, a amenajărilor de tip statement, ostentative, impunătoare, iar această direcție încă domină piața, dar începe să apară și o altă direcție, cea a clasicului reinterpretat, a chicului, direcție în care se ține cont din ce în ce mai mult de identitatea și de povestea locului”, declară Vladimir Mîndru, arhitect partener al FDP.
Specialiștii în design interior spun că experiența pe care o trăiești într-un anumit spațiu devine din ce în ce mai importantă inclusiv pentru piața evenimentelor.
“Oamenii și-au dat seama că simțitul bine și senzațiile sunt mai importante decât să stai într-un spațiu impunător care te copleșește. Accentul se pune acum pe individ, pe senzații, percepții, nu pe dimensiuni, mărimi, extravaganță vizuală, iar acesta este motivul pentru care spațiile de evenimente sunt construite din ce în ce mai des cu ajutorul specialiștilor, nu după ureche, ele nu mai sunt lăsate la voia întâmplării sau a pozelor de catalog”, completează arhitectul.
SeedBlink, platforma all-in-one de equity management și investiții, intră într-o nouă etapă a dezvoltării cu Andrei Dudoiu, până acum președinte…
Veniturile totale ale firmelor din România au crescut de 6,5 ori în ultimii 15 ani, de la 400 miliarde de…
LIFE IS HARD, prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo (simbol LIH), prezintă rezultatele financiare și operaționale…
Schneider Electric și Saint-Gobain, lider în construcții ușoare și sustenabile, și-au unit forțele pentru a implementa primul sistem de automatizare…
Cum arată azi construcțiile responsabile și cum vor arăta ele în viitor, Biz a căutat să afle de la Tamara…
Garanti BBVA și Fondul European de Investiții (FEI) au semnat un acord strategic, prin care oferă garanții de minim 30…