Business Analize Stiri

Piața de ceasuri și bijuterii ajunge la 3 mld. lei în 2023. Cine sunt liderii la vânzări

14 feb. 2024 2 min

Piața de ceasuri și bijuterii ajunge la 3 mld. lei în 2023. Cine sunt liderii la vânzări

Reading Time: 2 minute

Cifra de afaceri a companiilor din piața de ceasuri și bijuterii din România a crescut cu 18% față de 2021 și a fost cu 210% mai mare decât în 2013, până la nivelul record de 2,6 miliarde de lei în 2022, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.

„În ciuda temperării ritmului de creștere estimăm continuarea tendinței și atingerea unui nou maximum istoric în 2023, de aproape 3 miliarde de lei. Pe termen mediu ne așteptăm la o creștere a cererii pentru produse de calitate, valoroase, piese care să fie atât o investiție durabilă, cât și o expresie a stilului. Transparența în lanțurile de aprovizionare și sustenabilitatea devin din ce în ce mai importante. În plus, în era digitalizării, vânzările online de bijuterii și ceasuri sunt în creștere, iar brandurile investesc în experiențe de cumpărare personalizate și tehnologii de realitate augmentată pentru a-și atrage și fideliza clienții.”

Diana Florescu, analist economic KeysFin
INFOGRAFIC evolutie piata ceasuri si bijuterii KeysFin

În 2022, în România activau peste 1.600 de companii în piața de ceasuri și bijuterii, cu 1% mai multe decât în 2021 și cu 35% peste nivelul din 2013. Pe sub-segmente, 30% dintre acestea au declarat ca principal domeniu de activitate la Ministerul de Finanțe producția de bijuterii, însă au generat doar 10% din cifra de afaceri a pieței în 2022.

Topul comercianților de bijuterii și ceasuri din România

Cele mai mari cinci companii din industrie au cumulat afaceri de aproximativ un miliard de lei, reprezentând 39% din total.

B&B Collection, companie cu capital 100% local care administrează, pe lângă brandul propriu, și Splend’or, Kultho, Be in time, este în continuare liderul pieței. Compania a avut cel mai mare avans nominal anual (+88 milioane de lei) și cea mai mare creștere procentuală anuală din top 5 de 20%, la aproape 523 milioane de lei în 2022.

Teilor (companie care este deținută indirect prin Teilor Holding de acționari români) rămâne pe locul al doilea, cu o cifră de afaceri de aproape 275 milioane de lei în 2022, fiind urmată de Chronolink (companie care deține marca Cellini), Pandora Jewelry România și Irinik (deținătoare a magazinelor Sabrini) cu 77,5 milioane, 76,2 milioane respectiv 75,1 milioane de lei în 2022.

Rezultatul net înregistrat de companiile din piața locală de ceasuri și bijuterii a crescut substanțial la 249 milioane de lei în 2022, cu 20% mai mult față de 2021 și de peste 30 de ori mai mare comparativ cu 2013.

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN: 3212 (Fabricarea bijuteriilor și articolelor similare din metale și pietre prețioase), 4648 (Comerț cu ridicata al ceasurilor și bijuteriilor) sau 4777 (Comerț cu amănuntul al ceasurilor și bijuteriilor, în magazine specializate).

KeysFin oferă soluții 100% digitalizate pentru verificarea mediului de business, cu date financiare și juridice, rapoarte, grafice și analize actualizate la zi despre companiile din România și din străinătate, în vederea reducerii riscului comercial. KeysFin deține și aplicația KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa ușor și rapid situații financiare, indicatori și informații juridice de la peste 5 milioane de entități economice din România, direct de pe telefonul mobil.

Foto 36331475 © Radub85 | Dreamstime.com

Array

Articole pe aceeași temă: