Piata in crestere cu 10%
Reading Time: 2 minuteO treime dintre gospodariile din Romania detin un animal de companie, la fel ca in Ungaria, insa sub nivelul Bulgariei. Dintre acestea, o jumatate achizitioneaza produse alimentare specializate.
Foto: Dreamstime
Anul trecut acest segment de piata a fost in crestere cu aproximativ 10% fata de 2013, potrivit unui studiu GfK care a analizat 3000 de gospodarii reprezentative la nivel national.
Comparativ cu alte tari europene, cifrele sunt inca mici, in Cehia, de pilda, 8 din 10 detinatori de animale de companie cumpara mancare specializata.
Iubitorii de pisici platesc un pret mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de caini, unde acest pret se situeaza la 4,8 lei pe kilogram. Astfel, desi numarul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se imparte in 57% mancare pentru catei si 43% mancare pentru micile feline.
Fiind o categorie totusi sensibila in ceea ce priveste pretul, marcile private au reusit sa aiba cresteri constante si sa acopere o mare parte din categorie. In acelasi timp, comertul modern reprezinta aproximativ 60% din valoarea totala a categoriei.
Incepand cu anul 2013, studiul GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic real de produse de FMCG in toata tara a extins numarul categoriilor monitorizate, in prezent acoperind intreaga piata de bunuri de larg consum. Printre categoriile nou introduse in monitorizare de Panelul de Gospodarii se numara: mancarea proaspata (mezeluri, carne, fructe & legume) bauturi alcoolice (spirtoase si vinuri), panificatie, snacks-uri (pufuleti, tortilla, croissante, floricele, etc), produse de ingrijire pentru bebelusi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz