Piața ceasurilor de lux, impulsionată de investițiile alternative
Reading Time: 2 minuteValoarea totală a pieței ceasurilor de lux a ajuns în 2023 la aproape 44,2 miliarde de dolari și se estimează să atingă 63,2 miliarde până în 2030, susținută de o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 5,24%, conform unei cercetări realizate de MarkNtel.
„În România, la fel ca și în alte țări, de altfel, această creștere este alimentată de interesul tot mai mare pentru investițiile alternative, care se dovedesc reziliente chiar și în contexte economice sau geopolitice nefavorabile”, spune Cosmin Popovici, CEO MAGNOR. „Aceste produse au devenit mai accesibile datorită dezvoltării platformelor online și a certificării autenticității. Piața ceasurilor de lux este în acest moment foarte dinamică și într-o continuă evoluție. Cumpărătorii sunt tot mai analitici, mai avizați și dedică mai mult timp cercetării pieței înainte de a face o achiziție. În contextul unei cereri ridicate pentru branduri de prestigiu precum Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin și Omega, în 2024, MAGNOR vinde cel mai scump ceas al anului – modelul Rolex Daytona Platinum Ice, evaluat la 71.000 de euro”, adaugă CEO-ul MAGNOR.
Profil de colecționar
În ce privește profilul clienților de pe acest segment, Cosmin Popovici îi descrie ca fiind colecționari pasionați, foarte buni cunoscători ai domeniului, cu preferințe pentru piesele unice sau rare, care să reflecte stilul personal și statutul social. „Sunt căutate brandurile de renume și designul exclusivist”, mai spune CEO-ul MAGNOR. Reprezentantul holdingului subliniază că dorința de evitare a listelor de așteptare ale retailerilor de profil este un alt motiv pentru care clienții optează pentru ceasurile de lux pre-owned și atrage atenția asupra autenticității lor ca fiind foarte importantă pentru cumpărători.
Ceasurile de lux pre-owned sunt în atenția tinerilor cumpărători nu doar pentru valoarea lor investițională și capacitatea de a reflecta un statut social înalt, ci și pentru că reprezintă o alegere prietenoasă cu mediul. Aceste categorii demografice sunt atrase de achizițiile sustenabile, iar piața ceasurilor de lux pre-owned este considerată astfel datorită faptului că permite revalorizarea obiectelor de lux fără a adăuga presiune asupra resurselor naturale.
„Achiziția acestor produse are o serie de avantaje”, explică CEO-ul MAGNOR. „Prețurile ceasurilor pre-owned sunt mai atractive comparativ cu modelele noi, așadar sunt accesibile unui public mai larg. Își păstrează sau chiar își cresc valoarea în timp, iar modelele rare pot deveni piese de colecție. În plus, pe lângă încurajarea economiei circulare și a avantajelor de mediu, clienții au acces la ediții limitate, un aspect important pentru colecționarii pasionați de aceste produse”, mai spune Cosmin Popovici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz