Stiri

Philips Avent lansează inițiativa „Share the Care”, prin care mamele să resimtă mai puțină presiune, după naștere

Reading Time: 3 minute

Philips Avent ia atitudine pentru a înlătura vechile mentalități, conform cărora mamele trebuie ”să facă totul” singure. Apelul vine ca răspuns la o nouă cercetare, care arată că două din trei mame (61%) alocă o oră sau mai puțin pe zi pentru nevoile lor de bază.

Cercetarea a mai arătat că aproximativ jumătate dintre mame (44%) simt presiunea de „a face totul”, cu peste o treime (37%) îngrijorându-se „foarte mult” cu privire la fericirea și bunăstarea lor generală. Majoritatea covârșitoare a mamelor (73%) spune că dacă fericirea și bunăstarea lor ar fi afectate negativ, acestea ar avea în timp un impact asupra capacității lor de a avea grijă de copil, ceea ce demonstrează că mamele pot avea grijă de copii, doar în măsura în care se îngrijesc și de ele însele.

Presiuni mai mari decât acum un deceniu

Inițiativa Philips Avent vine într-un moment în care mamele au nevoie de sprijinul celor din jurul lor mai mult decât oricând, cercetarea arătând că aproape toate mamele (74%) cred că presiunea societății și așteptările de la ele au crescut în ultimii 10 ani, iar cei mai mulți membri ai societății (66%) sunt de acord, de asemenea. De fapt, majoritatea oamenilor (88%) recunosc că mamele își sacrifică sănătatea și bunăstarea personală pentru a avea grijă de copil. Aceste sacrificii reprezintă un risc, mai ales în contextul în care mamele (74%) resimt mai multă anxietate după ce au copii.

Lipsa somnului duce la situații grave

Lipsa de odihnă suficientă joacă un rol important în modul în care se simt mamele astăzi, mai mult de jumătate (51%) spunând că lipsa somnului este cauza unei presiuni și mai mari; aproape un sfert (23%) pierd trei ore sau mai mult în fiecare noapte. Mamele (66%) ar dori ca partenerii lor să se implice în îngrijirea copilului. Aproape jumătate (44%) ar dori ca și bunicii să ajute. Cu toate acestea, cei apropiați rămân reticeți, o treime dintre ei (38%) având rețineri să se implice, îngrijorându-se că s-ar putea să nu se ocupe de copil la fel de bine precum se așteaptă mamele.

Eveniment de lansare

Pentru a răspândi mesajul inițiativei, Philips Avent a organizat un eveniment de lansare în data de 26 iunie 2024, începând cu ora 18:00, la PointHub din București. La eveniment au fost prezenți părinți, precum și persoane publice implicate în diseminarea mesajelor-cheie, dar și membri ai echipei globale Philips. Panelul de discuții a fost moderat de Adela Popescu, artist și mamă, care a discutat cu Raluca Anton, doctor în psihologie & psihoterapeut specializat în terapia de cuplu și Daniel Osmanovici, radio host si tată, pe marginea subiectelor menționate.

Mamele sunt nucleul societății noastre și își asumă acest rol 24 de ore din 24. Este important ca ele să știe că este în regulă să aloce timp pentru ele însele și că acest lucru este benefic pentru copil, prin starea lor de bine. Noi, la Philips, abordăm acum preconcepția potrivit căreia a avea nevoie sau a cere ajutor înseamnă că nu fac o treabă bună. De aceea, este vital ca cei din jurul mamelor să intervină proactiv, oricum pot. Inițiativa noastră arată că schimbarea este posibilă și evidențiază beneficiile ei cruciale pentru bunăstarea generală a fiecărei mame”, spune Daciana Tulpan, Commercial Leader Philips Personal Health Romania.

Despre cercetare

Cercetarea internațională a fost efectuată de OnePoll în numele Philips în noiembrie 2023, cu 12.000 de mame cu copii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani în fiecare din următoarele țări: SUA, Franța, India, Indonezia, Polonia, Turcia, Brazilia, Germania (12.000 de mame respondente). Cercetarea include, de asemenea, întrebări adresate înspre 2.000 de membri ai populației generale (gândite pentru a fi reprezentative la nivel național pe baza vârstei/sexului/regiunii) în fiecare dintre aceleași țări enumerate mai sus (16.000 de respondenți ai populației generale).                           

Alex Rădescu

Recent Posts

Filmele de festival în cinematografe în cadrul Mastercard Festival Selection

Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de…

10 ore ago

Fundația Calea Victoriei și Opera Națională București pregătesc o nouă ediție a Concertului Extraordinar de Anul Nou

Fundația Calea Victoriei și Opera Națională București organizează duminică, 5 ianuarie, de la ora 19.00, Concertul Extraordinar de Anul Nou,…

11 ore ago

Miercuri începe festivalul de business al României, Zilele Biz 2024

De miercuri, în București începe evenimentul de business care de 23 de ani dă tonul în mediul de afaceri din…

12 ore ago

Studiu Kantar România: Ce buget au pregătit românii pentru Black Friday 2024?

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment de…

12 ore ago

Vodka premiată a starului Hollywood, Jason Momoa, adusă în România de MPR Group

MPR Group anunță lansarea exclusivă în România a Meili Vodka, o marcă de vodkă premium creată de celebrul actor Jason…

12 ore ago

Starcom România lansează studiul Sănătatea sub microscop: suplimente alimentare și stil de viață

În ultimii ani, România a cunoscut o creștere semnificativă a interesului față de un stil de viață sănătos, vizibilă atât…

13 ore ago