Petru Friptu, MagnaPharm: Forcapil, un lider cu personalitate
Reading Time: 4 minuteCum a reușit brandul francez FORCAPIL® să se impună ca lider pe piața produselor pentru păr și unghii și care este strategia pentru perioada următoare în România am aflat de la Petru Friptu, Country Director Dermo Healthcare la MagnaPharm.
Cum a reușit Forcapil să ajungă lider pe piața produselor de îngrijire a părului?
Concentrându-se pe o abordare globală a sănătății și bunăstării organismului, Arkopharma a dezvoltat în ultimele decenii formule brevetate cu scopul de a satisface nevoile consumatorilor în diferite domenii, printre acestea numărându-se remarcabila sa gamă de produse pentru păr și unghii FORCAPIL®.
Părul reprezintă o carte de vizită, ne pune în evidență personalitatea și dă înfățișării strălucire, mai ales atunci când este sănătos. FORCAPIL® Anti-căderea părului a fost special conceput pentru a preveni căderea părului, o consecință directă a stresului, a oboselii temporare, a tulburărilor hormonale, a schimbărilor de anotimp și a diferitelor agresiuni externe. Cura de trei luni este primul pas pentru a vă recăpăta rezistența părului și a stopa căderea acestuia.
Acest produs a devenit rapid unul îndrăgit de consumatori, fiind acum vedeta brandului la nivel mondial. Totodată consumatorii FORCAPIL® găsesc produse pentru toate problemele părului – produse de fortifiere, cu cheratină sau jeleuri delicioase, gama având atât produse orale (suplimente alimentare), cât și produse topice (șampon, masca, loțiune) pentru o acțiune sinergică In & Out cu rezultate uimitoare. Dovadă stau miile de povești geniale despre păr cu FORCAPIL®!
Ce diferențiază Forcapil de celelalte produse din segmentul său?
FORCAPIL® nu livrează doar rezultate vizibile rapid, ci și încredere, siguranță, ingrediente vizibile și eticheta curată. Dar de departe diferențiatorul său în piață ține de rezultate. Prima imagine în mintea consumatorului atunci când vorbim de căderea părului este FORCAPIL®. Un brand recomandat atât prin puterea cuvântului (word of mouth), cât și de specialiști, ceea ce oferă și mai multă greutate produselor (medici nutriționiști, dermatologi, specialiști în bariatrie etc.).
Ce noutăți a adus Forcapil în România anul trecut și ce pregătiți pentru 2023?
2022 a fost anul în care FORCAPIL®/Arkopharma împreună cu MagnaPharm au lansat pe piața din România două produse esențiale care au venit în completarea gamelor existente deja cu greutate în piață. Primăvara 2022 a fost revendicată de lansarea Forcapil Jeleuri pentru creșterea părului în lungime, iar în toamnă s-a lansat Forcapil Mască de păr, venind în completarea șamponului cu cheratină, îndelung așteptată de fanii FORCAPIL®. Simțindu-se nevoia acestui tip de produs în rutina topică, masca a fost îmbrățișată rapid de consumatori, aceștia având acum o rutina completa de îngrijire a părului –
șampon, mască, loțiune plus suplimente în funcție de nevoile specifice (acțiune sinergică In & Out).
În 2023 avem două surprize majore – luna aceasta lansăm Forcapil Șampon Anti-Căderea Părului și Forcapil Jeleuri Anti-Căderea Părului, urmând ca din vară să venim pe piață cu ceva senzațional, dar vom divulga numele produselor la momentul potrivit.
Care este profilul clientului Forcapil? Ce caută românii la produsele de îngrijire a părului?
Consumatorul de beauty din România este din ce mai atent la calitate și este foarte orientat spre rezultate și sănătate dar și prevenție. Acesta caută produse cu formule și tehnologii complexe dar ușor de înțeles și utilizat, cu eticheta curată. Tiparul acestui consumator este reflectat și de piața internațională.
Astfel, căutăm să avem o comunicare coerentă și relevantă pentru consumatorul autohton, iar strategiile de vânzare și de marketing sunt realizate fiind întotdeauna atenți la nevoile acestuia. Piața de suplimente alimentare este o piață în continuă creștere, iar după pandemie consumatorii și-au păstrat obiceiurile de cumpărare.
Care este strategia de marketing pentru promovarea Forcapil în România?
FORCAPIL® și-a găsit drumul spre top într-un mod sigur și fără echivoc. Strategia anuală cu o abordare 360 – planuri de marketing trecute prin toate filtrele, campanii de educare în digital marketing, parteneriate cu impact, comunicare online și offline, comunicare pe toate canalele de profil și în special în comunitățile direct interesate, plus o echipă de sales dedicată și îndrăgostită de brand – a poziționat brandul în topul preferințelor consumatorului în ultimii ani.
Calitatea și relevanța conținutului promovat în funcție de canale este unul dintre obiectivele noastre. Dorim să educăm consumatorul și urmează să lansăm programe noi de educație prin care viziunea, misiunea și valorile brandului să ajungă cât mai structurat la publicul țintă. Având în minte aceste criterii esențiale, cu siguranță vom atinge noi cote de piață și ne vom extinde aria de consumatori.
Cum a evoluat piața pe care activați în 2022 și care sunt perspectivele pentru 2023?
Așa cum spuneam, piața suplimentelor alimentare este într-o permanentă dinamică și creștere. România este un jucător important pe piața internațională a suplimentelor, fiind de altfel cea mai mare piață a Europei de Sud-Est.
Perspectiva oportunităților este uriașă și dorim să creștem în ritmul pieței, putând spune cu mândrie ca FORCAPIL® este unul dintre cele mai iubite branduri din România pe piața relevantă de suplimente alimentare pentru păr și câștigăm teren important și pe segmentul de piață de produse cosmetice. 2023 ne găsește pregătiți, având o echipă de marketing & sales puternică, gata de noi provocări și pregătiți să cucerim fiecare procent!
Care a fost călătoria ta profesională până la MagnaPharm?
Am început să muncesc încă de mic, de la 16 ani, după orele de la liceu – lucram ca grafician la un magazin de cadouri personalizate. Imediat după finalizarea liceului, am studiat multimedia design în Copenhaga, Danemarca, timp de patru ani.
La întoarcerea în țară, dupa finalizarea studiilor de master la ASE unde am avut și primul contact cu noțiunea de marketing, primul job ca marketeer l-am avut la I.D. Sarrieri, urmând ca baza experienței mele să se consolideze în industria de beauty, lucrând pentru Estee Lauder, L’Oreal și Top Line. După peste 10 ani de marketing în beauty am acceptat provocarea de a mă alătura echipei MagnaPharm Marketing & Sales, iar în ultimii trei ani am avut oportunitatea de a lucra și de a întâlni oameni frumoși de la care am avut și voi avea întotdeauna ceva nou de învățat.
Ce te-a făcut să alegi să fii parte din echipa MagnaPharm?
Dorința de cunoaștere, oportunitatea de a învăța o industrie nouă, adaptarea la o industrie care nu era pregătită până în pandemie de digitalizare și comunicare atât de directă către consumator. Factorul decizional a fost echipa din care urma să fac parte, a fost chimie încă de la prima discuție și le mulțumesc pentru toată susținerea și încrederea necondiționată acordate încă din prima zi.
#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt Groupama, Orange și Air France.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz