Petre Marian Miluț, Prefab: cei care nu cred în sustenabilitate n-au viitor
Reading Time: 4 minuteSustenabilitatea reprezintă un ingredient vital pentru supraviețuirea unei companii, consideră Petre Marian Miluț, unul dintre cei mai importanți antreprenori de pe piața materialelor de construcții din România, care controlează compania Prefab, din județul Călărași. Prefab are mai multe divizii și a dezvoltat în urmă cu aproape un deceniu una dintre primele centrale de cogenerare (energie electrică și abur), în urma unei investiții de 10 milioane de euro.
„Cei care nu cred în sustenabilitate n-au viitor. Înseamnă că nu proiectează pentru viitor. Astăzi, absolut toată proiecția care se face în lume, plecând din Silicon Valley și până la Parlamentul European, este legată de ceea ce putem noi să transmitem mai departe ca să avem o planetă în viață”, a declarat Miluț, președintele Consiliului de Administrație al Prefab, în primul episod al celui de-al doilea sezon Afaceri pentru Viitor.
Afaceri pentru Viitor
Proiectul este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.
„Misiunea noastră, la Ambasada Sustenabilității, este aceea de a încuraja și ajuta antreprenorii să adopte modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică. Prin demersul nostru, emisiunea Afaceri pentru Viitor, vrem să aflăm cât de pregătit este mediul de afaceri din România să facă tranziția către o economie mai echitabilă și un business mai sustenabil, dar și să le oferim exemple de urmat celor care acum pornesc pe drumul sustenabilității.
După ce în primul sezon am avut alături cei mai mari actori ai mediului de afaceri, sezonul 2 este constituit, de această dată, dintr-o serie de 10 dialoguri cu reprezentanții unora dintre cele mai importante IMM-uri care activează în România. Sustenabilitatea este o mare oportunitate de business și, de fapt, doar afacerile care investesc în sustenabilitate pot fi profitabile și pot avea un viitor pe termen lung.”
Dragoș Tuță, fondator ASR.
Costurile aferente unei investiții în afaceri, în angajați, sau în programele de sustenabilitate nu ar trebui să reprezinte un motiv de îngrijorare pentru antreprenori, cât timp afacerile lor sunt construite urmând principii solide, consideră Petre Marian Miluț.
„Nu trebuie niciodată să ne sperie costurile. Nici ale unei investiții, nici cele legate de oameni, nici cele legate de mediu. Nu. Problema este dacă faci proiectul bine și dacă vezi că până la capăt, cum spune americanul, <<nu faci afaceri de un miliard de dolari, dacă n-ai un profit oricât de mic>>.”
De altfel, Miluț a fost printre primii antreprenori care au făcut pași concreți pentru a produce energie verde în România. „Noi încă din anul 2000 am început demersurile și preocupările pentru ceea ce astăzi se numește energie verde. Primele căutări au fost în Germania, la partenerul nostru, […] Am văzut cum abordau ei această problemă. Nici măcar nu se vorbea în România despre așa ceva încă, dar ei (germanii – n. red.) vorbeau, știau despre ce este vorba.”
Totodată, el remarcă faptul că rolul unui manager s-a schimbat semnificativ și în mod inevitabil în ultimele decenii, pe lângă importanța îndeplinirii obiectivelor financiare adăugându-se și importanța aspectelor sociale. Totuși, identificarea unor manageri cu o viziune strategică asupra business-ului pe care îl conduc și dezvoltarea unor competențe manageriale complexe sunt procese pline de provocări, mai spune Miluț, care consideră că investițiile în sănătate și educație reprezintă alte elemente majore necesare pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate.
„Ne bucurăm să putem contribui la acest demers al partenerului nostru, prin prezentarea unor modele de bună practică din comunitatea antreprenorilor ING, activi în diferite sectoare economice. În ultimii ani, în divizia Business Banking, am derulat programe dedicate zonei de educație și sănătate financiară a clienților noștri. În perioada următoare, vom mai face un pas înainte pentru a veni în sprijinul acestora prin dezvoltarea de produse verzi, pentru a reduce amprenta de carbon și a facilita tranziția către o economie circulară. Este necesar să intensificăm eforturile noastre pentru a crea o economie circulară, iar împărtășirea celor mai eficiente metode este esențială pentru a face progrese în această direcție.”
Serge Offers, Head of Business Banking, ING Bank România
Emisiunea integrală cu Miluț poate fi urmărită aici.
Toate dialogurile din acest nou sezon “Afaceri pentru Viitor” pot fi urmărite pe canalul de YouTube al Ambasadei Sustenabilității în România. Noi episoade vor fi publicate în fiecare duminică, de la ora 11:00, din 10 aprilie până pe 19 iunie.
Ambasada Sustenabilității
Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.
ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz