Asociația 2Celsius a prezentat un raport prin care atrage atenția că România are încă foarte multe probleme în ceea ce privește transportul pe calea ferată. Un exemplu de bune practici a fost dat de Polonia, care a reușit să modernizeze în cadrul unui singur exercițiu bugetar peste 1.500 de kilometri de cale ferată din fonduri europene. Astfel în Polonia trenurile pot circula cu 300 de kilometri la oră.
Raportul, realizat în cadrul proiectului Europe on Rail, a fost lansat în cadrul unui eveniment online la care au participat europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, membru în Comisia de Transport și Turism și Ștefan Roșeanu, Președintele Autorității pentru Reforma Feroviară.
“Trebuie să întărim rețelele de cale ferată către est, inclusiv din motive de securitate. Discutăm de multă vreme despre această lozincă, pentru că la momentul actual, doar atât este. Nu se face foarte mult în această direcție. Dacă vrem să ne mutăm pe calea ferată, ne trebuie cale ferată! Calea ferată din Uniune este undeva la nivel de evul mediu, dacă o comparăm cu industria aviatică, de exemplu. Avem nevoie de o poziție politică puternică! “, a declarat europarlamentarul Marian-Jean Marinescu. Acesta a adăugat că fără o guvernare europeană în acest sector, nu se va întâmpla ceva spectaculos, pentru că țări precum Germania sau Franța nu au un interes național.
Totodată, surse de finanțare există la nivel European, iar Pachetul Fit for 55 presupune scăderea emisiilor din sectorul de transport, însă reglementările concrete pentru favorizarea sistemelor feroviare întârzie să apară.
La nivel național, Ștefan Roșeanu, Președintele Autorității pentru Reforma Feroviară, a prezentat o serie de măsuri locale, pentru îmbunătățirea transportului feroviar și anunță achiziții noi de material rulant, inclusiv pe bază de hidrogen. Totodată, consideră că parteneriatele cu autoritățile locale sunt foarte importante în vederea conectării transportului feroviar cu cel local.
“Analizez lunar impactul trenului din București către aeroport. Daca în primele luni, care au și coincis cu perioada Covid, erau mulți sceptici, acum am ajuns să avem creșteri procentuale cu 2 cifre, de la lună la lună. În luna martie am avut o creștere cu 30% față de tot anul 2020. Trebuie să avem ceva răbdare ca în România să se maturizeze aceste proiecte noi. “, a declarat Ștefan Roșeanu. Acesta consideră că autoritățile locale trebuie să împingă transportul public local pe calea ferată, corelat cu servicii eficiente de park-and-ride.
Raul Cazan, Președintele Asociației 2 Celsius, a prezentat concluziile raportului Să luăm trenul. Renașterea călătoriilor cu trenul într-o Românie europeană, iar principalele provocări cu care se confruntă sistemul feroviar sunt:
Le Manoir invită iubitorii de gastronomie fină să descopere o selecție de vinuri, delicatese și cadouri gourmet în cel mai…
6 din 10 români sunt supraponderali sau obezi, arată studiul cantitativ „Incidența obezității în rândul populației din România”, realizat în…
CFR Călători a pus în final în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material…
Lucian Streche este un profesionist cu peste 17 ani de experiență în domeniul investițiilor financiare, fuziunilor și achizițiilor de companii,…
Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…
Rezident, rețeaua de apartamente de închiriat în regim hotelier din București, Predeal, Constanța, Eforie Nord și camere duble la Corbu,…