Peste jumătate dintre românii cu acces la internet vor cumpăra ceva online în 2021
Reading Time: < 1 minutÎn 2021, estimările arată că peste jumătate dintre românii cu acces la Internet vor cumpăra ceva online. România continuă să fie în topul țărilor cu cea mai mare creștere a vânzărilor din comerțul electronic, prognozată la 23% în 2021, față de 12% media europeană. Concluzia a fost exprimată de Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, cu ocazia celei de-a doua ediții a Zilei Naționale a Comerțului Electronic.
„Dacă anul trecut comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe timpul restricțiilor impuse de pandemie, vedem că și anul acesta înregistrăm o creștere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021 mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet (54%) vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mulți față de anul trecut. Vom trece astfel un prag important, care confirmă rolul însemnat pe care comerțul electronic îl va juca în economia viitorului. Estimările din Europe e-Commerce Report pentru 2021 arată o cifră de afaceri totală generată de sectorul comerțului electronic din România în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerțul online în ultimii 4 ani, tendință care face din e-commerce unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei românești”, adeclarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO.
Pe parcursul a trei paneluri, reprezentanți ai principalilor factori de decizie, reglementare și supervizare, alături de cei ai industriei de profil, au dezbătut pe tema oportunităților și provocărilor pe care le întâmpină sectorul comerțului electronic, dar și despre politici publice care să vină în sprijinul creșterii acestuia și al economiei digitale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz