Antreprenori

Peste jumătate dintre antreprenori se așteaptă la scăderea veniturilor

Reading Time: 2 minute

Mai mult de jumătate (53%) dintre antreprenorii din Europa Centrală și de Est (ECE) estimează scăderi ale veniturilor în următorul an, din cauza crizei pandemice, luând în considerare măsuri de reducere a costurilor, pregătirea angajaților, identificarea de produse noi și extinderea pe alte piețe, potrivit sondajului PwC EMEA Private Business Survey 2020.

Doar 7% dintre companiile antreprenoriale din ECE cred că vor înregistra creștere în acest an, iar 36% că se vor situa la același nivel ca anul trecut. În acest context, 31% din antreprenori au recurs la disponibilizări în ultimele luni, iar 5% au menționat că ar putea face disponibilizări în următoarele 12 luni. Asigurarea lichidității a devenit mai importantă ca niciodată. Astfel, 47% dintre respondenți au indicat că îmbunătățirea gestionării capitalului de lucru este necesară pentru a putea traversa perioada de criză. În același timp, un sfert dintre ei au crescut utilizarea noilor tehnologii.

”Pandemia actuală are un impact major asupra companiilor antreprenoriale din fiecare industrie și regiune. Proiecțiile de venituri pentru următoarele 12 luni s-au redus dramatic, mai mult de jumătate dintre respondenți așteptându-se la scăderi. Deși sunt nevoiți să diminueze costurile pentru a face față acestei situații și pentru a-și proteja lichiditatea, este remarcabil că, de asemenea, antreprenorii caută noi surse de venit, își examinează modelele de afaceri, folosesc tot mai mult noile tehnologii și investesc în inovație pentru a-și diferenția companiile”, declară Ionuț Sas, Partener și Liderul serviciilor pentru antreprenori, PwC România.

Pentru companiile antreprenoriale din ECE, cele mai mari amenințări pentru dezvoltarea afacerilor în perioada următoare sunt: reglementările, menționate de 82% dintre respondenți, urmate de lipsa de personal calificat (73%), securitatea cibernetică și IT (64%), noii competitori (64%) și incertitudinea geopolitică (64%). Coronavirusul este menționat de 45% dintre cei intervievați, pe același palier cu taxarea și perturbarea lanțurilor de aprovizionare.

Flexibilitatea răspunsului la evenimente cu efect perturbator, precum pandemia, este limitată de factori precum: dependența de câțiva furnizori și parteneri (62%), respectarea reglementărilor (51%) și lipsa personalului calificat (49%).

În schimb, asigurarea securității sanitare este principalul factor de succes în ”noua normalitate”, spun 89% dintre respondenți, urmat de utilizarea eficientă a muncii de la distanță (73%) și creșterea utilizării noilor tehnologii (67%). Alți factori menționați au fost extinderea pe noi piețe, lansarea de produse și servicii noi, îmbunătățirea competențelor angajaților și implicarea mai activă în companii a generațiilor viitoare (moștenitorii afacerilor).

Foto: © Oksana Krasiuk | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Donald Trump revine la conducerea Statelor Unite ale Americii

Donald Trump este foarte aproape de un nou mandat în funcția de președinte al Statelor Unite ale Americii, după cei…

1 minut ago

Pet Stuff: Un business prietenos cu prietenii necuvântători

Cu o investiție de 550.000 de euro, Cristian Cristea și Ruxandra Tenia au reușit să transforme un mic pet shop…

10 minute ago

Flip.ro pune 15.000 de produse recondiționate la vânzare de black friday

Flip.ro, start-up-ul românesc care promovează economia circulară prin recondiționarea telefoanelor, tabletelor, precum și a ceasurilor smart sau laptopurilor, pregătește o…

44 de minute ago

Paracetamolul și Metforminul ar putea dispărea din farmacii. Blocaje legislative

Românii ar putea rămâne fără Paracetamol și Metformin (cel mai utilizat tratament accesibil pentru diabet) din cauza blocajelor legislative și…

o oră ago

Huawei aduce un altfel de Black Friday. Trei weekenduri de reducere

HUAWEI Store România dă startul sezonului de Black Friday în 2024! Între 5 noiembrie și 2 decembrie, utilizatorii sunt invitați…

o oră ago

Black Friday la produse organice și naturale

Vegis.ro, liderul de piață în comercializarea online a produselor organice și naturale, a pregătit între 7 și 11 noiembrie, reduceri…

2 ore ago