Stiri Digital Lifestyle Tech

Peste 80% dintre români aleg plățile digitale când pleacă în străinătate

17 iun. 2024 3 min

Peste 80% dintre români aleg plățile digitale când pleacă în străinătate

Reading Time: 3 minute

În 2024, 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanță peste hotare, iar cea mai populară destinație aleasă este Grecia. În timpul celei mai lungi vacanțe în străinătate, 1 din 3 români intenționează să cheltuiască între 201 – 600 de euro de persoană, iar peste 83% dintre români spun că vor plăti cu cardul, telefonul sau ceasul inteligent la destinație.

De asemenea, aproximativ 3 din 10 români (28%) vor alege plățile mobile în vacanță, potrivit rezultatelor studiului Visa „Intenții de călătorie și plată 2024”, realizat pe șapte piețe din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv România.

Plățile digitale în concediu

Conform celui mai recent studiu Visa, consumatorii din ECE apreciază din ce în ce mai mult plățile digitale şi înclină tot mai mult către folosirea acestor metode de plată atunci când îşi petrec vacanţa în străinătate: pentru 4 din 5 turişti cardul, telefonul mobil și ceasul inteligent sunt printre cele mai populare alegeri. Această tendință se observă și în cazul românilor care călătoresc, peste 83% plănuind să plătească digital în timpul vacanței lor în afara țării, această preferință fiind întâlnită și la unguri și polonezi (84%, respectiv 80%).

Consumatorii se așteaptă în prezent la o experiență de plată personalizată, intuitivă și fără fricțiune, care să le permită să-și gestioneze finanțele într-un mod cât mai potrivit nevoilor lor, fie că își cumpără o cafea, își rezervă o vacanță sau solicită un împrumut.

Călătorii din toate țările ECE chestionate care folosesc cardul în străinătate apreciază avantajele utilizării metodelor de plată digitale, în special confortul (61%), rapiditatea (55%) și lipsa  riscului de a pierde numerar (54%).

Studiul arată că plățile mobile sunt preferate atât de către tineri cât şi de cei maturi: unul din trei turişti (34%) cu vârsta între 35 și 44 de ani intenționează să plătească cu telefonul sau ceasul inteligent. „ Tehnologia transformă radical lumea în care trăim și acest lucru se reflectă și în nevoile și comportamentul consumatorilor. Metodele de plată sigure, intuitive și confortabile trebuie să țină pasul cu aceste noi cerințe. Studiul Visa arată că ne folosim telefoanele și ceasurile inteligente în fiecare zi pentru a face plăți uşor şi rapid chiar și peste granițe, fără a fi constrânși de locul în care ne aflăm. Portofelele digitale, care sunt foarte populare în rândul tinerilor călători din ECE (18-25 de ani), sunt protejate de sistemele și tehnologiile de securitate ale rețelei globale Visa. Datele cardului sunt înlocuite cu un cod unic prin tehnologia de tokenizare, ceea ce asigură un nivel suplimentar de  siguranță tranzacțiilor. Astfel, plățile sunt protejate indiferent de locul în care se află în vacanță consumatorul”, spune Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Unde plătim cu smartphone-ul

Trei din patru (75%) călători din ECE decid înainte să plece în vacanță ce metodă de plată vor folosi în străinătate. Atunci când călătoresc într-o țară cu altă monedă, 53% dintre respondenții din regiune plănuiesc să folosească același card ca acasă, iar jumătate (49%) dintre români intenţionează să procedeze la fel. În același timp, studiul arată că dintre cele 7 piețe, ungurii și românii sunt cei mai inclinati să folosească un card diferit peste hotare, iar aproape trei din patru călători români (72%) optează pentru un card asociat unui cont multivalutar.

„Studiul Visa arată că românii preferă să plătească cu cardul sau smartphone-ul în special la restaurante, magazine alimentare și muzee. Plătind digital cu Visa, aceștia pot fi siguri că sunt protejați împotriva fraudei, pierderii și furtului cardului lor, indiferent de locație, deoarece au siguranța că își pot primi banii înapoi dacă ceva nu merge bine atunci când fac o plată”, adaugă Elena Ungureanu.

Atunci când vine vorba de rezervarea cazării sau a serviciilor de transport, aproximativ 20% dintre români spun că în ultimele 12 luni, cel puțin o dată, le-a fost rambursată suma pe card de către un furnizor străin, în cazul unor anulări, întârzieri sau dacă nu au beneficiat de serviciul achiziționat. Aceste rezultate indică schimbarea modului în care banii circulă în prezent, ca urmare a revoluției digitale ce determină diversificarea surselor de transfer disponibile pentru consumatori.  

Array

Articole pe aceeași temă: