Peste 50% dintre români consumă fast-food o dată pe săptămână sau mai des
Reading Time: 2 minutePeste jumătate dintre români consumă produse de tip fast-food mai rar de o dată pe săptămână, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Cult Research. De asemenea, peste un sfert dintre respondenți mănâncă aceste alimente o dată pe săptămână, iar o cincime dintre români fac acest lucru de două sau de trei ori pe săptămână.
Românii sunt conștienți că o masă de tip fast food este una mai puțin bogată în nutrienți decât una fresh sau slow food, însă rapiditatea, experiența gustului, varietatea și achiziționarea unui meniu complet îi face să aleagă această variantă. De asemenea, persoanele preocupate de alimentație aleg uneori să consume produse de tip fast-food din lipsa timpul necesar pentru a găti o alternativă mai sănătoasă.
Peste două treimi dintre români merg la restaurant mai rar de o dată pe săptămână. Proporția persoanelor care merg la restaurant o dată pe săptămână este de doar 19% din totalul celor chestionați.
„Încă de acum doi ani pandemia de Covid–19 a forțat restaurantele să găsească soluții pentru a putea ajunge la consumatori. Astfel, observăm că restaurantele au reușit să își mențină interacțiunea cu clienții cu ajutorul ecosistemelor digitale (aplicații mobile, experiențe personalizate bazate pe comportamentul consumatorului etc). Pe de altă parte, creșterea prețurilor de la începutul acestui an până în prezent precum și un posibil nou val de coronavirus pot influența în continuare domeniul HORECA.” spune Alexandru Zodieru, Director General, Cult Research.
Potrivit studiului, peste jumătate dintre români gătesc de cel puțin două sau trei ori pe săptămână. Proporția celor care gătesc zilnic este de 17%, iar a celor gătesc mai rar de o dată pe săptămână este de 9%. Odată cu apariția pandemiei s-a creat mediul perfect pentru ca românii să își dezvolte noi abilități; gătitul a devenit un hobby pentru multe persoane datorită posibilității desfășurării acestuia în propria casă.
Majoritatea românilor, în proporție de 62%, comandă mâncare cu livrare mai rar de o dată pe săptămână. Mai mult, un sfert dintre români apelează la a comanda mâncare o dată pe săptămână. Doar o zecime dintre respondenți dau comandă de două sau de trei ori pe săptămână.
Comportamentul alimentar al generației Z
Studiul analizează comportamentul alimentar al generației Z prin realizarea unei anchete alimentare în rândul tinerilor Gen Z din Comunitatea InZights găzduită pe platforma CultIO. Aceștia au creat un jurnal de consum alimentar, în care și-au notat programul meselor pe ore, conținutul meselor, observații legate de alegerile luate și fotografii relevante cu alimentele consumate în timpul zilei.
Cea mai mare parte a tinerilor Gen Z apelează la produsele de tip fast-food, motivând această alegere prin lipsa timpului de a găti acasă. De asemenea, mesele luate în oraș sunt mai copioase, spre deosebire de cele luate acasă și au ca principal scop socializarea cu prietenii.
Când servesc masa acasă, tinerii aleg să mănânce fie produse semi-preparate, fie să gătească. Se remarcă faptul că aceștia nu mai dedică un timp special pentru mâncare. Gen Z aleg de multe ori să ia masa în timp ce realizează alte activități care le permit acest lucru.
Cafeaua este băutura nelipsită din programul zilnic al tinerilor Gen Z, fiind consumată cel puțin o dată pe parcursul unei zile. Pe lângă cafea, băuturile răcoritoare și energizantele sunt preferate de către tineri.
Mediul online are o influență puternică asupra generației Z. Astfel, postările de pe rețelele de social media au un impact major asupra tinerilor Gen Z, inclusiv atunci când iau hotărâri cu privire la alimentație.
Foto: © Draghicich | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz