Peste 1,1 milioane de angajați din industria auto europeană stau acasă după oprirea producției
Reading Time: < 1 minutÎnchiderile de fabrici auto din Europa din cauza pandemiei de COVID-19 au afectat locurile de muncă a cel puțin 1.110.107 de oameni, potrivit Asociației Europene a Constructorilor Auto (ACEA).
Cifra include doar persoanele angajate direct de producătorii de automobile, camioane, furgonete și autobuze, nu și pe cei din industria de componente.
Până acum, oprirea producției în fabricile auto au adus pierderi de producție de peste 1,2 milioane de vehicule în statele membre ale Uniunii Europene.
Pentru România, suspendarea producției de către Dacia și Ford au scos din producție 20.000 de angajați (14.000 la Mioveni și 6.000 la Pitești). Dacia tocmai a anunțat prelungirea suspendării producției pe termen nedeterminat, după ce inițial oprise activitatea la Mioveni până pe 5 aprilie.
Germania este de departe cea mai afectată, cu peste 568.000 de angajați scoși din producție, urmată de Franța (90.000 de angajați), Italia (peste 69.000), Suedia (67.000), Marea Britanie (aproape 65.500 de angajați) și SPania (60.000 de angajați).
Constructorii auto din UE numără 2,6 milioane de angajați în producție în 229 de uzine din toată regiunea. Întregul sector auto, care include și producătorii de piese și componente, asigură 13,8 milioane de locuri de muncă în Uniunea Europeană.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz