Stiri

Peste 10.000 de vizitatori au participat la cel mai mare festival de artă și tehnologie din România, RADAR 2024

Reading Time: 3 minute

Festivalul RADAR, cel mai mare eveniment dedicat new media art din România, a atras anul acesta peste 10.000 de entuziaști ai artei digitale, tehnologiei și inovației. Cele peste 20 de instalații de artă digitală, realizate de artiști internaționali și români, împreună cu performance-urile de pe scena audio-vizuală, au fost apreciate atât de publicul adult, cât și de copii, care au avut un pavilion dedicat – RADAR Kids – cu experimente și experiențe interactive.

Cea de-a V-a ediție a festivalului, prezentată de ING, construită tematic în jurul ideii de NATURA VIITORULUI (Future Nature), a evidențiat tendințele recente în arta digitală care mizează pe mixul dintre tehnologia avansată prin AI și proiecte de realitate virtuală, conștientizarea mediului înconjurător și implicarea socială.  

Printre lucrările preferate de vizitatori adulți s-au numărat:

  • „Enter” – realizată de Ksawery Komputery (Polonia), prezentată de ING, care a impresionat prin inovația tehnologică și interactivitate. Instalația îmbină arta cu tehnologia, invitând privitorii să interacționeze cu reflexiile lor digitale prin intermediul senzorilor infraroșu.  
  • „Ammonite” – a studioului Colectiff Scale (Franța), prezentată de Ploom și susținută de Institutul Francez, care a cucerit publicul prin abordarea artistică avangardistă. Compusă din linii repetate de lumină, obiectul prinde viață în funcție de melodia care rulează, iar spectatorii au avut ocazia să contemple o poezie emergentă. 
  • „AI & ME” – o lucrare creată de Daniela Nedovescu și Octavian Moț (Mots Studio), un proiect care a oferit fiecărui vizitator o analiză despre sine emisă de AI. La final, fiecare participant, primea o imagine cu ei înșiși într-un context imaginat de AI. Proiect susținut de ING.
  • „Quantum Jungle” – instalație realizată de Robin Wobbler (Germania), a fost preferata tuturor vârstelor, captivând prin imersiunea sa vizuală și sonoră. Aceasta aduce la viață conceptele complicate ale fizicii cuantice prin intermediul unui perete impresionant cu peste 1000 de arcuri metalice sensibile la atingere și mii de LED-uri. 

Scena de Audio Vizual – care a prezentat spectacole performative de muzică experimentală și vizualuri generative puse în scenă de 6 echipe din România, Iran și Bulgaria. Scena de AV RADAR Future Nature este un proiect co-finanțat de AFCN.

Aproximativ 2.000 de copii au trecut pragul festivalului, în secțiunea dedicată, RADAR Kids, prezentată de Lidl și co-finanțată de Arcub și PMB.

Una dintre atracții a fost instalația Doodle Tunes, unde cei mici desenau diverse instrumente muzicale și, prin intermediul inteligenței artificiale, acestea erau recunoscute vizual și transformate în sunete reale.

O altă instalație îndrăgită din zona dedicată copiilor a fost o lucrare gândită sub formă de masă interactivă, unde copiii au creat partituri muzicale pe un portativ neconvențional.

Cei mici au putut participa și la activități aplicate, precum ateliere de chimie cu gheață carbonică și workshop-uri cu slime. O altă instalație de mixed reality, îi îndemna pe copii să creeze, cu ajutorul unor căști VR, flori suprarealiste în mediul din jurul lor și să se înconjoare cu natura. Ei au putut, de asemenea, să învețe despre importanța conservării mediului în care trăim, a unei alimentații echilibrate și a unui stil de viață sănătos cu ajutorul instalației Doodle Magic Board. Proiectul, construit ca un panou de lemn desenat, devenea animat prin atingerea anumitor zone, generând o experiență interactivă cu sunete și video mapping.  

„Anul acesta am marcat un pas important în evoluția festivalului nostru, devenind un eveniment internațional care a reunit artiști din 10 țări. Suntem recunoscători tuturor celor care ne-au susținut la această ediție – parteneri, vizitatori și artiști, deopotrivă. Ne dorim să creștem în continuare și să ajungem un reper în topul celor mai mari festivaluri europene de artă digitală și tehnologie. RADAR vă așteaptă și la edițiile viitoare cu promisiunea de a aduce conținut cât mai divers, de la cei mai inovatori și creativi oameni din industrie.”, spun Mădălina Ivașcu și Sorina Topceanu, co-fondatoarele RADAR.

Team

Recent Posts

Sphera Franchise Group își extinde portofoliul prin includerea brandului italian Cioccolatitaliani

Sphera Franchise Group, un operator de foodservice din România, își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani, parte a Grupului…

48 de minute ago

Piața de fuziuni și achiziții a revenit pe creștere, cu 77 de tranzacții de peste 2 mld. euro în trimestrul trei

Trimestrul al treilea arată o revenire a activității pe piața românească de fuziuni și achiziții, în pofida unei scăderi a…

4 ore ago

Premiile comerțului online românesc au fost decernate în cadrul ediției de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce

eMAG, FAN Courier, Sezamo, Dr. Max, Decathlon, Cărturești, Deichmann, Aosom, MatHaus și Cupio sunt printre companiile premiate la această ediție.…

10 ore ago

Fintech-ul românesc iFactor devine Lendox și adoptă o nouă strategie, focusată pe incluziune financiară

Fintech-ul iFactor anunță transformarea în Lendox, marcând un nou capitol în misiunea sa de a crea un peisaj financiar mai…

17 ore ago

Cu 1.500 de angajați în România, filiala Stefanini a devenit un hub ”esențial” pe harta companiei

Stefanini Group, companie globală din domeniul tehnologiei care oferă soluții de inovare și transformare digitală, l-a numit pe Farlei Kothe,…

18 ore ago

Schimbări în top managementul ING Bank România: Mihaela Ioniță și Serge Offers pleacă în Germania, Florin Ilie devine Head of Business Banking

Mihaela Ioniță și Serge Offers, membri ai Comitetului Executiv ING Bank România, preiau noi roluri de top management la ING…

18 ore ago