Pericolul ascuns pentru femei. 6 din 10 nu verifică lista de ingrediente pentru produsele de igienă intimă
Reading Time: 3 minute6 din 10 femei nu verifică lista de ingrediente când cumpără absorbante sau tampoane, dar 70% sunt conștiente de posibila prezență a substanțelor toxice precum arseniu, plumb, dioxină sau plastic potrivit unui studiu realizat de Enroush, companie specializată în produse organice de îngrijire intimă, pe un eșantion relevant național de 534 respondente cu vârsta de până la 45 de ani.
„Promovăm un stil de viață sănătos, în care igiena intimă joacă un rol esențial. Studiul nostru indică o nevoie semnificativă în România de a crește gradul de conștientizare asupra impactului fiecărei alegeri de consum asupra sănătății. Citirea listei de ingrediente și preferința pentru produse cu etichetă curată devin cruciale. Observăm că, odată ce aceste informații ajung la tinerele și doamnele care folosesc produse de igienă intimă, deschiderea către aceste alegeri sănătoase crește considerabil”, a declarat Viorela Lucescu, Director de Marketing si Expansiune, Enroush.
În context, 43% dintre respondente admit că au avut reacții adverse la folosirea absorbantelor sau a tampoanelor conventionale. În același timp, 53% dintre cele care au folosit produse menstruale din bumbac organic spun că un prim efect este dispariția alergiilor sau a iritațiilor.
Alte beneficii pe care cele care au trecut la produsele menstruale din bumbac organic includ dispariția petelor (18%), reducerea intensității crampelor menstruale (8,8%) și reglarea fluxului menstrual (7,6%).
Peste trei sferturi ar încerca absorbantele și tampoanele din bumbac organic
În prezent, 77,7% dintre românce ar încerca absorbantele și tampoanele din bumbac 100% organic, în locul celor convenționale. Potrivit rezultatelor sondajului, 52% dintre respondente deja utilizează ocazional, produsele din bumbac organic.
Printre elementele care ar declanșa schimbarea produselor menstruale și trecerea la organic se numără informațiile despre beneficiile pentru sănătate (35,2%), ofertele sau mostrele gratuite (28,54%), informațiile despre posibilele substanțe nocive din produsele convenționale (24,85%) și recomandările de la prieteni sau familie (8,44%).
Patru din zece respondente consideră prețul drept determinant în decizia de schimbare a produselor, urmată de disponibilitatea în magazine (33,56%), disponibilitatea informațiilor (18,26%) și fidelitatea față de o anumită marcă (5,64%).
Preferință pentru absorbantele versus alte tipuri de produse pentru îngrijire menstruala
Întrebate care sunt produsele menstruale pe care le folosesc, 71,87% dintre respondente optează pentru absorbante, urmate de tampoane (23,41%), cupe menstruale (3,29%) și alte tipuri de produse (1,44%).
Marca este principalul criteriu de selecție a absorbantelor, în rândul publicului (46,57%), urmată de preț (26,86%), ingrediente (17,71%) și recomandări (8,86%).
Metodologie
Studiul realizat de către Enroush a fost efectuat pe un eșantion relevant național de 534 respondente, cu vârsta de până la 45 de ani. 83,85% dintre acestea rezidă în mediul urban, iar, ca regiuni ale țării, 48,76% locuiesc în Muntenia, 32,61% în Transilvania, 14,91% în Moldova și 3,73% în Dobrogea. 44,58% dintre respondente au venituri peste 4.000 de lei, 18,58% între 2.000 și 3.000 de lei, 16,72% între 3.000 și 4.000 de lei, 10,53% nu au venituri proprii, iar 9,6% au venituri mai mici de 2.000 de lei. 77,6% dintre respondentele angajate lucrează în domeniul privat, 18,04% în sectorul de stat și 4,31% în organizații non-profit.
Enroush, o companie cu creștere accelerată pe piața din România, este specializată în produse organice de îngrijire intimă. Fondată acum șase ani de o antreprenoare româncă, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 9,2 milioane de lei în 2023, cu o estimare de 20 milioane de lei pentru anul 2024. Enroush este activă pe piața din România, precum și în Austria, Serbia și Emiratele Arabe Unite.
Lider de piață în România în segmentul produselor organice de îngrijire intimă, Enroush este prezentă în marile lanțuri de retail, precum hypermarket-urile Carrefour, retailer-ii Farmacia Tei, Bebe Tei, Catena, Dr. Max, și benzinăriile OMV. Produsele Enroush sunt disponibile în aplicațiile de cumpărături, precum Sezamo, Freshful și Bold Market, și la peste 50 de retaileri online.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz