Marketing

Performanta in marketingul performantei

12 mart. 2013 5 min

Performanta in marketingul performantei

Reading Time: 5 minute

<p> Ionut Munteanu, Managing Partner si trainer la <a href=”http://salut.webdigital.ro/”>Webdigital</a>, agentie certificata Google AdWords si agentie Platinum in programul Google Engage, ne-a vorbit despre cele mai frevente greseli in Pay per Click Marketing si tendintele anului in acest domeniu.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna Pay per Click Marketing?</strong></p> <p> Pay per Click Marketing reprezinta toate acele solutii prin care achizitia de media se realizeaza la click. Nu este un canal, nu este o forma de advertising, nu este o metoda de promovare per se sau o tehnica, ci este o forma de achizitie de media care se regaseste in diverse solutii si sisteme prin care putem gestiona campaniile pentru care am achizitionat media sub aceasta forma. Particularitatea acestui tip de media consta in faptul ca advertiserul plateste doar in momentul in care utilizatorul, cel care vede reclama face o actiune, adica da click pe reclama respectiva. Prima campanie prin Google AdWords, cea mai renumita solutie de Pay per Click Marketing am realizat-o acum noua ani. In ultimii ani insa a fost una dintre cele mai populare metode asociate marketingului centrat pe performanta datorita costului fractionat prin care se poate calcula exact care a fost investitia si care a fost profitul pe unitate investita.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt metodele si sistemele prin care putem implementa campanii de Pay per Click Marketing?</strong></p> <p> Cele mai renumite sisteme pe care noi le folosim pentru implementarea campaniilor de Pay per Click Marketing sunt Google AdWords, Facebook Ad Manager si LinkedIn Ad Manager. Sunt cunoscute mai des sub denumirea de campanii prin Google in motorul de cautare, pe website-urile partenere Google, pe Facebook sau in reteaua profesionala LinkedIn.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt tipurile de segmentare pentru campaniile de Pay per Click Marketing?</strong></p> <p> Particularitatea acestor campanii se regaseste tocmai prin capacitatea impresionanta de a segmenta audienta in momentul in care mesajul este livrat.</p> <p>  </p> <p> Pentru campaniile de promovare prin Google AdWords, Facebook si LinkedIn exista mai multe tipuri de segmentare, iar acestea pot fi descrise astfel:</p> <p>  </p> <p> Segmentarea dupa intentie se refera la identificarea utilizatorului in momentul in care acesta isi manifesta intentia prin modul in care efectueaza cautarea. In functie de modul in care cauta, de cate cuvinte foloseste intr-o cautare, de tipul de cuvinte pe care le foloseste, de specificitatea cautarii, el isi va manifesta mai mult sau mai putin intentia si va oferi informatii despre el. In aceste cazuri vom incerca sa identificam doar audienta care este potrivita pentru serviciul sau produsul nostru, in functie de intentia pe care utilizatorul o manifesta. Bineinteles ca momentul in care el isi manifesta intentia este, de asemenea, important pentru ca noi sa livram mesajul exact in momentul in care potentialul client cauta, iar acest lucru este absolut extraordinar.</p> <p>  </p> <p> Al doilea tip de segmentare este dupa contextul semantic. Acest lucru inseamna ca un anumit tip de continut atrage un anumit tip de public tinta. In acest caz, cuvantul sau termenul cheie (mai multe cuvinte) se regaseste intr-o anumita pagina din cadrul unui website si se presupune ca doar oamenii care sunt cu adevarat interesati de continutul respectiv ajung acolo, le putem oferi mesaje doar lor, celor interesati in functie de categoria de continut. Aceasta reclama se va afisa indiferent daca acest continut pe care utilizatorul il citeste se afla in Gmail sau pe un website partener Google, altul decat website-urile care sunt in proprietatea Google, iar aici ma refer la Youtube si Gmail. Aceasta segmentare este extrem de importanta daca vrem sa atingem utilizatorul exact in momentul in care el se informeaza despre un anumit tip de produs sau daca citeste despre un anumit serviciu.</p> <p>  </p> <p> Al treilea tip de segmentare este dupa comportamentul pe internet. Comportamentul pe internet se refera la modul in care utilizatorul navigheaza pe internet. In functie de website-urile vizitate putem sa incercam sa intuim comportamentul utilizatorului si sa emitem diverse ipoteze. O anumita categorie de utilizatori viziteaza o anumita categorie de website-uri pentru ca sunt interesati de anumite servicii si produse descrise in acel website. Astfel, distribuim mesajul catre categoria specifica, cu adevarat interesata. Aceasta se poate realiza in reteaua de website-uri partenere Google, cea mai mare retea de website-uri pe care se pot livra campanii printr-un sistem integrat de administrare. In cadrul acestei retele de website-uri avem posibilitatea de a afisa reclame pentru utilizatorii interesati. Comportamentul pe internet se refera la locul in care utilizatorul este intr-un anumit moment, daca de exemplu el se uita la un trailer in Youtube, atunci noi ii vom afisa un mesaj in cadrul Youtube. Mai mult decat atat, aditional la reteaua de website-uri partenere, daca utilizatorul se afla pe Facebook, atunci trebuie sa ii afisam reclama acolo unde este el, in Facebook.</p> <p>  </p> <p> Segmentarea se poate realiza si in functie de grupul din care face parte utilizatorul, iar aici ma refer la grupurile de interese. Avem posibilitatea de a segmenta cel mai bine in functie de grupul de interese pe reteaua sociala Facebook si putem selecta de asemenea in reteua de website-uri partenere Google, acele website-uri care reflecta un anumit interes de consum, iar aici ne putem vorbi de website-uri precum cele un anumit specific, turism, medicina sau sport.</p> <p>  </p> <p> Segmentarea dupa comportamentul pe website. Exista o solutie "mind-blowing” care se numeste remarketing si pe care Google o pune la dispozitie in reteaua sa de website-uri partenere si functioneaza in felul urmator: in momentul in care utilizatorul a intrat pe site si a facut o anumita actiune desemnata prin incarcarea unei pagini, completarea unui formular sau orice tip de actiune care poate fi masurata, actiunea a fost inregistrata si utilizatorului i se vor distribui a anumita categorie de reclame, aceste reclame fiind livrate utilizatorului pe toata reteaua de website-uri partenere Google. Aceasta segmentare se poate realiza si in functie de anumite categorii de vizitatori, in functie de informatiile interpretate de catre specialist si oferite de Google Analytics. De exemplu, acei utilizatori care au petrecut mai mult de 3 minute pe site.</p> <p>  </p> <p> In cadrul retelei de socializarea Facebook si retelei profesionale LinkedIn, exista o serie de metode de segmentare pe care noi le-am implementat si au avut succes.</p> <p>  </p> <p> Segmentarea in functie de relatia cu alte grupuri. In acest caz Facebook si LinkedIn sunt in top; in sensul ca daca facem parte dintr-un anumit grup sau ne-am manifestat interesul pentru o anumita pagina, putem livra un anumit tip de reclama in concordanta cu aceste aspecte. Una dintre cele mai renumite metode este "Sponsored post like stories” prin intermediul careia reclamele se afiseaza doar catre prietenii celor care au interactionat cu un anumit status postat pe pagina de Facebook. Functioneaza foarte bine pe reteaua sociala Facebook, popularizeaza continutul publicat pe pagina si dezvolta interactiunile in cadrul comunitatilor.</p> <p>  </p> <p> Segmentarea psiho-socio-demografica se refera la identificarea a celor 5 milioane de utilizatori inregistrati in functie de toate caracteristicile pe care ei le-au specificat. Astfel in Facebook avem posibilitatea extensiva de a realiza acest lucru datorita posibilitatii de a segmenta audienta in functie de multiple caracteristici, dintre care, cateva foarte importante, precum: sex, grup de interese, loc de munca, statut social, s.a.  Acest lucru este posibil si in reteaua de website-uri partenere Google, insa doar acolo unde utilizatorii au posibilitatea de a-si lasa datele. De obicei, aceasta segmentare se poate realiza cel mai precis in site-urile partenere care dau posibilitatea utilizatorilor sa se logheze si sa isi creeze un cont.</p> <p>  </p> <p> Acestea sunt in mare metodele de segmentare, ele pot fi categorisite in diferite feluri, dar cel mai important este ca aceste segmentari dau cel mai bun randament in momentul in care se intrepatrund.</p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: