Interviuri Marketing

Performanta in echipa

2 dec. 2015 7 min

Performanta in echipa

Reading Time: 7 minute

In cei trei ani de cand conduce operational GMP Advertising, Andreea Nemens si-a dorit sa construiasca o echipa care sa nu fie “a lui Messi”, ci “echipa Barcelonei”. Rezultatele din ultima perioada confirma ca planul i-a reusit.  

Anul acesta, GMP Advertising a reusit performanta de a fi singura agentie din istoria Golden Drum recom­pensata de doua ori cu titlul de Agentia Independenta a Anului. La cea de-a 22-a editie a festivalului din aceasta toamna a castigat premiul “Tartini”, fiind recompensata la categoria PR pentru campania “Cu totii gresim. Noi si platim”, realizata pentru Domo SRL / Westwood, si la categoria Radio pentru spoturile “Lic­ita­tia: Atentia lui George” si “Licitatia: Atentia Anei”, create pentru Volkswagen. Pe shortlist s-au aflat campaniile “Cu totii gresim. Noi si platim”, la categoria Integrated, “Let’s Launch It Together” pentru Telekom, la categoria Events, si “Veteranii Depresiei”, derulata in parteneriat cu TVR la categoria Film cu spotul “The Depression Makeup Artist”.

Nemens_3865
Andreea Nemens, director executiv, GMP Advertising

Pentru a doua oara agentia independenta a anului la Golden Drum. Ce inseamna aceasta recunoastere pentru voi si pentru industria romaneasca?

Pentru noi inseamna atingerea celui mai important obiectiv al nostru. Ne-am propus sa fim cea mai premiata agentie independenta din Noua Europa si am reusit de doua ori in ultimii trei ani. Suntem si singura agentie independenta din istoria Golden Drum care a primit acest premiu de doua ori. Pentru mine, inseamna victoria echipei cu care am lucrat indeaproape in ultimii trei ani. Mi-am dorit mult sa creez o echipa echilibrata, care sa nu fie echipa lui Messi, ci a Barcelonei, in care conteaza fiecare om, strategia de joc, tehnica, mobilizarea, energia, increderea si ce aduce fiecare valoros in teren. Sunt recunoscatoare fiecarui om din aceasta echipa. Pentru industrie are o semnificatie cu atat mai mare cu cat in acea seara creativitatea romaneasca a fost de multe ori aplaudata si a adus acasa multe titluri importante pe langa cel obtinut de GMP. Este meritul McCann Romania, care este Agentia Anului, si al tuturor celorlalte agentii care au urcat pe scena. Asta ar trebui sa ne dea incredere noua, ca industrie, sa ne determine sa provocam norma in fiecare campanie pe care o facem pentru fiecare client. Creativitatea are un impact major in brand si in business.

“Ma gandesc, impreuna cu echipa, cum sa ne transformam astfel incat sa nu ne surprinda viitorul si in acelasi timp sa raspundem nevoilor actuale ale clientilor.”

Cum a fost editia de anul acesta a Golden Drum din punct de vedere competitional?

Numarul de inscrieri a fost mai mare ca oricand pentru toate tarile participante, mai putin Rusia. Nivelul jurizarii a fost la inaltime, presedintii celor doua jurii venind cu experienta de a juriza la Eurobest si Cannes. Este vorba de Geoffrey Hantson si Chavo D’Emilio, care pe langa experienta de jurati au zeci de Lei la Cannes, pentru lucrari realizate sub coordonarea lor. Modul in care au jurizat si in care au explicat ulterior procesul te invata sa gandesti. Golden Drum este un festival care ofera mult si la nivel de invatare. Anul acesta au fost prezenti speakeri seniori care au inspirat, din care as mentiona doar un exemplu – prezenta lui Ajaz Ahmed, fondator si CEO al AKQA, cea mai premiata agentie de digital din lume, cunoscuta pentru ce a facut pentru Nike.

Cate lucrari ati inscris in editia de anul acesta?

Am inscris 15 lucrari pentru mai multe branduri Domo, Volkswagen, Telekom si o campanie sociala de lupta impotriva depresiei, pentru TVR, intr-un total de 396 de inscrieri de la agentii independente. Acestea au inscris aproximativ 30% din numarul total de lucrari din festival.

Ce mesaj ai vrea sa transmiti celor care sustin ca festivalul si-a pierdut din stralucirea de altadata?

Cred ca e un festival relevant datorita juriului si o ocazie sa obtii feedback pentru campanii. E important sa te poti raporta la acelasi sistem de evaluare cu oameni cu experiente internationale si sa afli care este nivelul produsului tau creativ. Daca festivalul nu mai are stralucirea din trecut, inseamna ca in Romania publicitatea nu mai are stralucirea din trecut. La un festival simti energia pe care o transmit oamenii. Daca ma uit la Romania, in randul oamenilor din agentii, in jurul evenimentelor industriei, la festivalurile de eficienta sau creatie pot observa o oarecare blazare a oamenilor care lucreaza in aceasta industrie. Daca in trecut festivalul era perceput ca avand mai multa stralucire este si pentru ca oamenii se bucurau mai mult de viata. Veneau la Golden Drum sa se bucure si de locul minunat de la malul marii, sa se reintalneasca cu alti oameni din agentii, sa manance ziua un peste bun la Pavel, iar noptile sa bea impreuna la o poveste, pana dimineata. Erau cateva zile asteptate de publicitarii din Romania, agentiile se adunau sa faca impreuna cea mai tare petrecere romaneasca, pentru ca era si o “competitie” a petrecerilor. Insa Golden Drum nu se rezuma la perceptia romanilor si dovada o face prestanta juratilor si a speakerilor. Mi se pare insa important sa reinvie bucuria de a te intalni cu colegi de breasla, pur si simplu pentru a discuta despre idei si campanii, dincolo de orgolii si meschinarii. Doar asa poti creste ca om si poti contribui la dezvoltarea unei industrii. Iar festivalul asta si alte festivaluri de creatie sau strategie sunt cea mai buna ocazie.

Care este bilantul celor doi ani de la afilierea GMP Advertising la reteaua Jung von Matt?

Afilierea la Jung von Matt ne ofera acces la cultura lor. Si au o cultura puternica si traita, nu prezenta doar prin PPT-uri. GMP este in continuare o agentie independenta cu capital 100% romanesc. In ultimii doi ani businessul a fost in crestere. Echipa s-a largit, astazi GMP are multi oameni seniori pe care se poate baza si asta ma bucura cel mai mult. Este frustrant si pentru client sa vada in pitch doi oameni, pe care apoi sa nu ii mai vada in dezvoltarea si implementarea proiectului. Pe de alta parte, este ineficient pentru orice agentie sa isi bazeze reusita pe munca a doi-trei oameni. Este vital pentru o organizatie sanatoasa sa aiba seniori responsabili care sa poata face singuri performanta pe fiecare brand si campanie. Am inceput acum trei ani cu o echipa de manageri: Mihai Gongu – Creative Director, Cristiana Belodan – New Business & Client Service Director, Ioana Gheorghita – Head of Strategy, Bogdan Stanciu – Head of Design GO Design Studio si Veronica Gogescu – Traffic Director. Astazi, echipa a crescut. Avem un Creative Director Telekom – Olivia Basag – si doi Group Creative, Ioana Munteanu si Bogdan Raileanu, care lucreaza cu Senior Art Directorii Alina Zaharescu si Razvan Raicu. Avem mult mai multa autonomie in felul in care conducem businessul in creatie si in Client Service, avem in Client Service trei oameni care se ocupa de trei business unit-uri: Catrinel Manolescu – Group Account Director, Alexandra Mihus – Senior Account Manager si Delia Soare – Account Director Telekom, iar in Go Studio il avem pe Vali Nastase, Senior Designer. Avem o serie de clienti cu care suntem in parteneriat pe termen lung (Timisoreana, Ciucas, Petrom, Telekom), dar avem si clienti noi (Domo, FRF, Omniasig, A&D Pharma, Banat Bun, Adesgo).

GMP UNITED 

Cards
Veronica Gogescu – Traffic Director, Vali Nastase – Senior Designer, Go Studio, Catrinel Manolescu – Group Account Director, Alexandra Mihus – Senior Account Manager, Ioana Munteanu – Group Creative, Ioana Gheorghita – Head of Strategy, Olivia Basag – Creative Director Telekom, Bogdan Raileanu – Group Creative, Andreea Nemens – Director Executiv, Mihai Gongu – Creative Director, Cristiana Belodan – New Business & Client Service Director, Bogdan Stanciu – Head of Design, Go Studio

Ati castigat premii de creativitate, dar ocupati si locul 2 in indexul Effie Romania din 2015. Care dintre aceste doua aspecte considerati ca primeaza in ochii clientilor?

Conform ultimului studiu de piata pe care il avem, clientii aleg agentiile pe care le invita la pitch-uri in functie de campanii, dar si in functie de premiile pe care le castiga, atat de creatie, cat si de eficienta. Sa faci campanii creative care sa genereze rezultate cred ca este visul oricarei agentii si nu cred ca exista client care sa nu isi doreasca sa aiba campanii eficiente, care sa fie placute, povestite si admirate de consumatori. Cand ne intrebam care e mai important, premiul de creatie sau de eficienta, e ca si cum ne-am intreba care a fost primul, oul sau gaina. Ca o paranteza, noi si agentia independenta de pe locul 2 la Golden Drum (Demner, Merlicek & Bergmann) suntem pe acelasi loc, al 24-lea, in Global Effie Effectiveness Index. Avem deci aceeasi gandire, vrem sa fim cei mai buni la nivel de creatie, care sa aduca rezultate. Si asta indiferent de tara, pentru ca doar impreuna sunt generate rezultatele cele mai bune. E esential sa pui creatia in slujba obiectivului de eficienta.

Cum a fost anul acesta pentru voi?

2015 a fost un an bun, greu, cu multa munca, tot mai aglomerat pe final. Am castigat opt clienti, dintre care amintesc  FRF, Omniasig, A&D Pharma si Domo. Nu am pierdut niciun client, insa unii au fost mai putin activi in acest an. Ma uit mai putin la 2016, cat la urmatorii 3 – 5 ani. Mi se pare un moment bun sa facem un salt, sa ne gandim la viitor. Se schimba fundamental industria in care suntem. Ne uitam la ce se intampla in lume si in Europa, tehnologia a avut un impact major in cum arata acum media, in cum se intrepatrund canalele. Avem acces in timp real la date precise despre consumator, despre obiceiurile lui si despre conditiile in care primeste brandurile in viata sa si cum este dispus sa lege o relatie cu ele. In ultimii trei ani, cele mai reusite campanii (si o sa va dau exemplu aici trei campanii GMP: Gandul – “Why Don’t You Come Over”, Domo – “Cu totii gresim. Noi si platim” si FRF – “Jucam fara spectatori, dar fara suporteri niciodata”) le-am facut intr-un cu totul alt proces decat cel liniar. Toate cele trei campanii mentionate mai sus au avut rezultate “de Effie” pentru client si toate au avut digitalul in sange. Toate s-au intamplat in doua saptamani. Nu spun ca asta e modelul de succes, insa e o realitate la care ma uit si din care incerc sa trag concluzii. Asa ca ma gandesc, impreuna cu echipa, cum sa ne transformam astfel incat sa nu ne surprinda viitorul si in acelasi timp sa raspundem nevoilor actuale ale clientilor. Si, pe deasupra, in ecuatia asta deja destul de complicata mai apare si intrebarea unde esti tu, cu visul tau in toata povestea asta. La sfarsitul zilei, mai mult decat orice viziune sau obiectiv de companie, imi doresc mult sa reusim sa ramanem oameni, buni si veseli, optimisti si recunoscatori. Pare un cliseu, insa traim mult prea mult in viitor si prea putin prezenti in fiecare intalnire si proiect pe care il facem acum. Inchei cu ce spunea Geoffrey Hantson, presedintele juriului de la Multi Channel de la Golden Drum: singurele premii care sunt despre viitor sunt cele de la inovatie si social, restul sunt despre trecut. Deci, inapoi la campaniile la care lucram acum. Ele sunt cele mai importante. Astazi.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: