Penny România va investi peste un miliard de euro până în 2029
Reading Time: 3 minutePenny România își propune să investească peste un miliard de euro până în 2029, în principal în extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și șase centre logistice
Penny România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19% raportat la 2019, în contextul în care pandemia a generat schimbări în comportamentul consumatorilor români, motivându-i să se îndrepte către produse de calitate la prețuri corecte. Compania a înregistrat un profit net de 85 milioane de lei în 2020, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior.
În ceea ce privește planurile de viitor, Penny România își propune să investească 5.128 milioane de lei, echivalentul a peste un miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, compania vizează deschiderea a 25 de magazine în țară și construcția celui de-al patrulea depozit, la Filiași, județul Dolj. Totodată, Penny România urmărește remodelarea a 100 de magazine în 2021 și a întregii rețele de magazine până în 2022.
În 2020, Penny România a investit 371 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine, continuându-și planurile de expansiune într-un context dificil. Anul trecut, compania a deschis 20 de magazine în noul format Penny, încheind anul cu un total de 276 de magazine. Noul format pune accentul pe un design modern și primitor, iar sesiunea de cumpărături pentru clienți este îmbunătățită, datorită zonei extinse pentru produse proaspete, mărci proprii pe gustul românilor, dar și datorită semnalizării mai vizibile a promoțiilor și a categoriilor principale de alimente.
Penny a intrat pe piața din România în anul 2005 cu o politică de achiziții axată pe sortimente de la producători regionali și colaborări cu producători locali. În prezent, Penny sprijinină producătorii locali și încheie parteneriate pe termen lung cu aceștia, astfel încât, în următorii 3 ani, 60% din sortiment să aibă ingredientul principal fabricat și procesat intermediar integral în România.
„Anul trecut a fost un adevărat test pentru noi. În fața noilor provocări, a trebuit să ne adaptăm rapid, să fim flexibili, dar totodată fermi în decizii și, mai ales, să prioritizăm siguranța și sănătatea angajaților și a clienților noștri. Mai mult ca oricând, oamenii au fost pe primul loc în activitatea noastră în 2020, de la asigurarea condițiilor de igienă și distanțare în magazinele noastre și menținerea unei comunicări deschise cu angajații, la implicarea în comunitate și susținerea spitalelor.
Cifrele raportate ne indică faptul că am trecut testul și totodată ne confirmă faptul că un business sustenabil în România prioritizează cele de mai sus. Totuși, subliniez că rezultatele reprezintă consecința unui efort uriaș din partea echipei Penny, care și-a unit forțele. Le mulțumesc sincer pentru dedicare, implicare și empatie tuturor colegilor!”, spune Daniel Gross, CEO, Penny România
Pe parcursul anului trecut, Penny a continuat parteneriatele cu organizații non-guvernamentale, precum Habitat for Humanity, Fundația World Vision România, Salvați Copiii România, Crucea Roșie România sau Banca pentru Alimente și a încheiat parteneriate noi, de exemplu cu Asociația Zi de Bine, Solidar Social și Asociația Adi Hădean. Acțiunile de responsabilitate socială au vizat susținerea cadrelor medicale și a spitalelor, dar și a comunităților vulnerabile și a copiilor aflați în situații precare. Printre altele, compania a inaugurat centrul comunitar Buftea, construit alături de Habitat for Humanity și deschis copiilor din medii defavorizate. Raportul de sustenabilitate al Penny România pentru anul 2020 conține mai multe informații cu privire la trei teme principale: sortiment sustenabil; energie, climă și resurse; angajați și societate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz