PENNY România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior. Compania a investit peste 634 milioane de lei, echivalentul a peste 130 milioane de euro, în extinderea și modernizarea rețelei sale, precum și în extinderea centrului logistic din Bacău.
Planurile PENNY de expansiune rămân ambițioase, vizând investiții de un miliard de euro până în 2030, cu scopul de a extinde rețeaua și de a dezvolta competențele logistice. Pentru 2024, sunt planificate între 35 si 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge și mai aproape de consumatorii români, precum și construirea unui nou centru logistic lângă București.
„Am continuat și în 2023 să consolidăm relațiile cu clienții noștri, să extindem semnificativ rețeaua PENNY și să ne reafirmăm angajamentul pe piața locală, precum și susținerea producătorilor români și a economiei, în ansamblul ei. Am crescut cifra de afaceri, profitul și investițiile în România, ne-am îmbunătățit serviciile și am ajuns și mai aproape de milioanele de clienți care aleg să-și facă cumpărăturile la PENNY, fiind primul an în care am deschis 40 de magazine în România – un nou record pentru noi. Continuăm să ne angajăm în dezvoltarea comunităților prin sport și promovarea unui stil de viață echilibrat, continuăm să susținem producătorii români și afacerile locale și să aducem la raft produse realizate integral în România – 3RO. Toate aceste eforturi ne-au adus realizări importante la finalul lui 2023 și au validat direcția strategică sănătoasă pe care o urmăm.”
Daniel Gross, CEO PENNY România
În 2023, PENNY România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, marcând un avans de 16% comparativ cu anul anterior. Până la sfârșitul anului, PENNY a ajuns să opereze 376 de magazine și 4 centre logistice. Este al 9-lea an consecutiv în care PENNY România a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul entităților de retail alimentar din grupul REWE.
În 2023, PENNY a optimizat experiența de cumpărături și a remodelat magazinele pentru a permite accesul mai rapid la produsele frecvent cumpărate, crescând astfel eficiența și satisfacția clienților.
Aceste îmbunătățiri subliniază interesul continuu de a oferi o experiență de cumpărături fluidă și plăcută, prin aplicarea unei strategii atent planificate în cadrul companiei.
Acțiunile propuse de PENNY pe care le pune în aplicare au la bază două componente principale – localitatea și mărcile proprii. Astfel, o serie de îmbunătățiri aduse în magazinele PENNY sunt:
De asemenea, magazinele sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 și oferă stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea retailer-ului în ceea ce privește confortul clienților și responsabilitatea față de mediu.
Prin inițiativa 3RO, care își propune să crească la raft procentul de produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară, în 2023 PENNY a intensificat eforturile în cadrul acestui proiect alături de Academia de Studii Economice din București, odată cu lansarea studiului amănunțit privind modalitățile de stimulare a producției naționale de bunuri din diverse categorii. Angajamentul PENNY de a sprijini economia locală continuă să crească și prin îmbunătățirea și extinderea ofertei de mărci proprii cu produse accesibile și de înaltă calitate.
În linie cu poziționarea ca discounter, cele 4 priorități sunt disponibilitatea produselor la raft, calitatea, localitatea și, bineînțeles, prețul.
În 2023, echipa PENNY a crescut la peste 7.300 de membri. Compania a majorat venitul minim net cu 14,59% față de anul precedent, inclusiv cu beneficii extinse, consolidând reputația PENNY ca un Angajator de Top pentru al treilea an consecutiv.
Anul 2023 a marcat progrese semnificative în digitalizarea serviciilor PENNY România, optimizând experiența de cumpărături prin tehnologii moderne. De asemenea, compania și-a extins serviciile de livrare la domiciliu prin parteneriatele cu Glovo și Bringo pentru a oferi o selecție variată de produse direct la ușile clienților. În martie 2024, PENNY a inițiat colaborarea Tazz, extinzând astfel opțiunile de livrare disponibile pentru români.
În 2023 PENNY a primit recertificarea ISO 50001, drept recunoaștere a eforturilor de a reduce impactul asupra mediului și de a utiliza resursele într-un mod mai eficient. Proiectele de biodiversitate urbană și parteneriatele cu organizații precum Habitat for Humanity România, World Vision România și Federația Băncilor pentru Alimente din România reflectă angajamentul companiei față de dezvoltarea comunitară.
Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, extinde rețeaua KFC prin deschiderea primei…
Românii instalează de trei ori mai multe panouri solare și pompe de căldură în 2024 față de anul trecut, pentru…
Cognizant România recruteazǎ peste 100 de experți IT, în plus față de cei mai mult de 100 angajați de la…
Cum plănuiesc Elena Băgescu, Veronica Zaharia și Andrei Poppa, fondatorii YOLO Pilates, să aducă această formă de mișcare mai aproape…
În primele două săptămâni de la debutul campionatului, Freshful by eMAG a livrat direct la ușile suporterilor peste 30.000 de…
Bang & Olufsen l-a desemnat pe Charles Leclerc drept noul ambasador global al mărcii. Bang & Olufsen și Charles Leclerc…