BizRemote by certSIGN

Penny Otopeni, cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei

Reading Time: 3 minute

Penny Otopeni este cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei, potrivit BREEAM Awards. Investiția retailer-ului în clădirea concept din Otopeni a presupus un cost suplimentar de peste 500.000 de euro, valoarea magazinului depășind 2,5 milioane de euro.  

În cadrul competiției BREEAM Awards 2021, proiectul Penny Otopeni a câștigat premiul pentru cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei.

BREEAM Awards este un eveniment anual care oferă recunoaștere proiectelor și organizațiilor care, în opinia unei comisii independente de evaluare, conduc piața cu realizări semnificative în proiectarea, dezvoltarea și managementul clădirilor sustenabile.

„Pentru noi, sustenabilitatea este mai mult decât un concept la modă, este modul în care gândim și proiectăm orice magazin PENNY și o preocupare pentru tot ceea ce facem. Iar PENNY Otopeni ne-a dovedit că un singur magazin verde poate face diferența într-o rețea atât de extinsă. Noi vom continua să căutăm cele mai bune și inovatoare soluții pentru magazinele noastre, cu obiectivul de a reduce până la finalul anului 2022 cu 12% consumul mediu de electricitate/m2 suprafață de vânzare, raportat la anul 2012”, spune Traian Despa, Construction Manager PENNY

În 2020, Penny Otopeni a redus semnificativ consumul de energie electrică, precum și emisiile de CO2. În 2020, magazinul a consumat cu 18% mai puțină energie față de un magazin standard PENNY. Pe acoperișul magazinului sunt 120 de panouri fotovoltaice, 55 de tuburi solare care aduc lumină naturală și difuză în magazin, precum și aproximativ 1.000 de mp de acoperiș înierbat. Anul trecut, magazinul din Otopeni a produs 55.315kWh prin intermediul panourilor fotovoltaice, ceea ce a reprezentat 21% din totalul de energie electrică consumat de acesta. Tradus în indicatori de mediu, acest fapt a făcut posibilă evitarea a 74.549,25 kg emisii CO2.

Din dorința de a duce mai departe filosofia PENNY cu privire la reducerea amprentei de carbon, a fost testat sistemul CO2 (R744) în magazinul din Otopeni. Acesta presupune folosirea unui agent de răcire natural, care este mai sigur și care are cel mai mic potențial de încălzire globală.

Suntem onorați să fim premiați de profesioniștii din industrie pentru un proiect cu care ne mândrim. Magazinul PENNY din Otopeni reprezintă pentru noi dovada atenției ridicate pe care o acordăm sustenabilității în cadrul companiei noastre. O mare parte dintre inovațiile care au fost testate în acest magazin (de exemplu: panourile fotovoltaice, acoperișul sau peretele verde, stațiile de încărcare pentru mașini electrice, etc.) au fost preluate și în celelalte magazine nou deschise. Reușita înregistrată ne ambiționează să continuăm proiectele pentru dezvoltarea de magazine prietenoase cu mediul înconjurător,” spune Daniel Gross, CEO PENNY | REWE România

Despre magazin

Magazinul Penny din Otopeni, județul Ilfov, de pe strada 23 August, nr. 234 – 238, are un spațiu de vânzare de 788 m2 și o echipă de 14 angajați. Pentru confortul clienților săi, magazinul dispune de patru case de marcat și de un număr de 53 de locuri de parcare, dintre care trei pentru persoanele cu dizabilități.

Penny contribuie la un mediu mai curat și susține condusul ecologic, de aceea în parcarea magazinului este amplasată și o stație de încărcare a mașinilor electrice. 

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

28 de minute ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

53 de minute ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

o oră ago

Mercedes și E.ON colaborează pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…

3 ore ago

Caroli lansează Humus Maestro, o selecție de cinci variante de humus fără E-uri

Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de pe piața produselor de carne ambalată din România, anunță lansarea…

3 ore ago

66 CEO se alătură unui program executiv accelerat

Beyond Business School, companie fondată de antreprenorii în serie Andra Ghibuțiu și Grégoire Vigroux, anunță lista finală cu cei 66…

3 ore ago