Pe plus, pentru prima data in cinci ani
Reading Time: 2 minute2014 este primul an de crestere a pietei de media din Romania, dupa 5 ani de declin, potrivit estimarilor Zenith Romania, parte a retelei internationale ZenithOptimedia. Mai exact, compania de media estimeaza o crestere a pietei locale de publicitatate cu 2,8% pana la finalul anului 2014, evolutie datorata in principal expansiunii mediului digital (+12%).
Foto: Dreamstime
Pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media ar putea sa ajunga la suma de 394 de milioane de dolari.
TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.
Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Specialistii Zenith se asteapta ca la sfarsitul anului viitor zona de mobile sa ajunga la 6 – 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica.
La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG -non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%) acopera jumatate din totalul investitiilor media.
Nota
Categoria FMCG –non alimentare cuprinde produse de uz casnic, produse de igiena personala
Categoria Cosmetice cuprinde produse de infrumusetare
La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 – 6% a consumului de publicitate
Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5,3% in 2014, de la 3,9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.
Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).
Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei.
Specialistii Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz