Pe o piață foto în continuă scădere, F64 caută partener de investiții
Reading Time: 2 minuteF64, cel mai mare retailer de echipamente și accesorii foto și video din România, raportează o scădere a veniturilor cu 10%, pe 2018, respectiv 110 milioane de lei (24 milioane de euro). Marian Alecsiu, co-fondator și CEO al companiei spune că piața foto este continuă scădere, cu 10%-20%, în principal din cauza smartphone-urilor cu camere foto performante. În plus, compania caută un partener de investiții, care să preia și o parte din acțiuni, și dezvoltă un depozit propriu (cu o suprafață de 2.000 mp), o investiție de aproximativ 1 milion de euro.
Pentru 2019, Marian Alecsiu se așteaptă ca afacerile companiei să fie la nivelul anului anterior.
„În segmentul camerelor foto nu există o scădere foarte mare, piața este împărțită 50%-50% între aparate DSLR și mirrorless. Scăderea este mare la aparatele din gama compacte, care a atins minus 30% în 2018. Numărul de aparate compacte reprezenta în urmă cu câțiva ani 90% din vânzări, acum sunt că număr de unități vândute la fel cu DSLR-urile”, a declarat Marian Alecsiu, la o întâlnire cu presa.
Business-ul F64 a fost lansat în 2001, ca un magazin de accesorii și servicii foto și video, în prezent însă, produsele care au înregistrat cele mai mari creșteri în ceea ce privește vânzările sunt telefoanele mobile, cele pentru video și vlogging. Retailerul a păstrat în ofertă doar smartphone-uri de top, cu camere foto performante.
Întrebat dacă sunt discuții pentru intrarea în acționariat a unui investitor, fondatorul F64 a precizat că discută cu câțiva posibili parteneri pentru a dezvolta compania la nivel european.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz