Marketing Opinii

Pe axa de comunicare Toronto-București

5 iun. 2018 3 min

Pe axa de comunicare Toronto-București

Reading Time: 3 minute
Alexandra Dinita
Alexandra Diniță, Free Communication 

Toronto este colorat și plin de energie, un oras efervescent, cu personalitate. La fel a fost și întâlnirea de primăvară PRGN 2018, care a avut loc în acest oraș.

De Alexandra Diniță

PRGN este una dintre cele mai mari rețele globale de agenții de comunicare independente, cu peste 50 de membri pe 6 continente. Mă bucur că Free Communication face parte dintr-o structură de un asemenea calibru, că avem peste tot în lume parteneri cu care ne întâlnim periodic și cu care facem un schimb real de experiență și bune practici. Legăturile profesionale și de prietenie care se creează sunt autentice și puternice și valorează pentru noi mult mai mult decât orice alte formule de afiliere internațională.

O întâlnire vie, interactivă, cu câteva zeci de consultanți în comunicare la cel mai înalt nivel din toata lumea este o ocazie perfectă de acordare la realitățile și la provocările globale ale industriei. Într-un astfel de context, ridici capul din ceea ce faci zilnic și te uiți dincolo de curtea ta și de clienții tăi, la rolul de front-runner pe care îl deții într-un domeniu cu impact atât de mare. Am adus acasă multe idei și subiecte de gândire.

 

Cel mai important aspect dezbătut, dată fiind amploarea pe care a luat-o la scară globală, este fenomenul fake news. Ce este și ce nu este fake news – o etichetă pe care mulți o aplică adesea nediferențiat tuturor zvonurilor, farselor, erorilor jurnalistice și chiar și poveștilor care nu plac sau nu convin. Fake news este, însă, altceva – o strategie bine definită, un demers intenționat de dezinformare și manipulare publică, iar minimizarea acestui aspect de fond prin aplicarea greșită a etichetei reprezintă în sine o problemă în stoparea fenomenului. Asta deoarece, astfel camuflat într-o diluare a atenției publice, căpătând legitimitate prin discursuri la nivel înalt, fake news devine armă socială și politică.

PRGN Toronto

Într-un astfel de context este absolut necesar ca industria comunicării să adopte o poziție consolidată și fermă, este nevoie să educăm abilitățile de care are nevoie publicul pentru a distinge clar între informație și încercări de manipulare, pentru a aprecia presa de calitate și pentru a fi activ în promovarea valorilor democratice. “We are very strong and we need to continue to raise the flag!” au spus partenerii noștri de peste ocean. Un subiect serios pentru fiecare dintre noi, la nivel organizațional și, de asemenea, personal.

Recrutarea este un alt punct major de discuție într-o industrie de consultanță, unde capitalul cel mai important îl reprezintă factorul uman. Este evident faptul că acest lucru devine o provocare din ce în ce mai mare pentru fiecare dintre noi – iar strategia care se pare că aduce cele mai bune rezultate pentru toată lumea este aceea de a crește și a forma echipe solide, investind în evoluția oamenilor, motivându-i să rămână și să evolueze pe termen lung în același domeniu și în aceeași organizație.

Provocările tehnologice, reglementările GDPR, dar si oportunitățile și tendințele care se prefigurează pentru 2018-2019 au fost, de asemenea, discutate la Toronto. Au fost, pe scurt, trei zile pline alături de partenerii noștri, pe care îi așteptăm la toamnă în România. Pentru că, după Londra, Seattle, Dubai, Dallas, Lisabona, Kyoto sau Toronto (câteva dintre orașele-gazdă din ultimii ani), suntem bucuroși să anunțăm că următoarea întâlnire PRGN va avea loc între 25 și 27 octombrie la București.

 

Alexandra Diniță este general manager al Free Communication. Agenția independentă de relații publice Free Communication face parte din PRGN – Public Relations Global Network din 2014, iar Alexandra Diniță a fost numită Head of Business Committee. 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: