Business

PayU estimează plăți online de aproape 500 milioane de lei de Black Friday

Reading Time: 2 minute

PayU, liderul plăților online din România, estimează că în ediția din acest an a Black Friday, care începe pe 12 noiembrie, la nivelul pieței de e-commerce se vor achiziționa și plăti online produse și servicii în valoare de aproximativ 500 de milioane de lei. Astfel vom asista la o creștere de aproximativ 12% a volumului plăților online, comparativ cu 2020. În ceea ce privește numărul tranzacțiilor înregistrate în această zi, se estimează o creștere de 25% față de ediția precedentă.

Black Friday rămâne un moment de referință pentru evoluția pieței de comerț electronic din România, un eveniment pentru care comercianții români au pregătit o gamă variată de reduceri semnificative, disponibile doar în acest moment al anului.

“Anul trecut, în momentul de vârf, am înregistrat aproape 5.000 de tranzacții pe minut și suntem pregătiți să întâmpinăm și anul acesta volumul în creștere al tranzacțiilor online. PayU le recomandă cumpărătorilor ca pentru a beneficia de un proces simplu și rapid de achiziție, fără a mai fi nevoiți să completeze datele de pe card la fiecare nouă tranzacție, să își salveze cardul în sistemul PayU. Totodată, prin salvarea cardului, cumpărătorii pot beneficia de rambursarea rapidă a banilor, în 30 de minute de la confirmarea returului”, a adăugat Elena Gheorghe, Country Mangaer PayU România.

Ca și în anul precedent, băncile emitente de carduri în rate au pregătit împreună cu comercianții campanii speciale cu rate extinse, care să faciliteze achizițiile cu valori mari.

Comportamentul de achiziție al românilor de Black Friday

Schimbarea comportamentului de cumpărare a românilor, prin migrarea masivă către online, a fost indiscutabil impulsionată de pandemie, însă menținerea trendului ascendent al tranzacțiilor online se datorează creșterii încrederii consumatorilor în plățile online, ca o consecință a eforturilor comune ale operatorilor de plăți și ale comercianților, care au reușit să rețină cumpărătorii în mediul online prin produse inovatoare și procese simplificate.

Estimările PayU arată că valoarea coșului de cumpărături plătit în rate va fi cu 60% mai mare față de valoarea coșului mediu de cumpărături, în timp ce plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 65% din tranzacțiile plătite online pentru prima zi de Black Friday, creșterea fiind de 35% față de ediția precedentă.

Categorii preferate de produse cu ocazia Black Friday

“Câteva dintre categoriile foarte puternic reprezentate în portofoliul PayU sunt și cele pentru care ne așteptăm să genereze cele mai multe tranzacții de Black Friday, iar acest lucru ni s-a confirmat încă de anul trecut, când valoarea cea mai mare a achizițiilor online a provenit din IT&C, home & deco, fashion, parfumuri & beauty, cărți și jocuri și jucării. Ne așteptăm la o continuare a acestui trend”, a încheiat Elena Gheorghe.

Comercianții din portofoliul PayU care vor participa la ediția din acest an a Black Friday includ companiile Altex, Elefant, eMAG, FashionDays, Flanco, F64, iStyle, Jysk, PC Garage, Vivre și alții.

Romanita Oprea

Recent Posts

Ford a lansat Puma Gen-E, mașina electrică fabricată la uzina de la Craiova

Ford a prezentat modelul full electric Puma Gen-E, care este asamblat la uzina companiei din Craiova, folosind propulsorul electric produs…

15 ore ago

Asociația Analiștilor Financiar – Bancari din România are un nou Consiliu Director

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…

16 ore ago

Ioana Zamfir, reprezentanta României în Grand Jury Gerety Awards 2025

Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…

16 ore ago

Asociația ANAIS atrage atenția că „Iubirea nu înseamnă frică” printr-o campanie de sprijinire a femeilor și fetelor aflate în situații de vulnerabilitate

Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…

17 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 români sunt atrași de magia produselor lansate în ediție limitată în perioada Crăciunului

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…

18 ore ago

Glovo: România, locul al doilea la nivel mondial la comenzile de la supermarket

În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…

18 ore ago