Digitalizarea în domeniul daunelor din industria asigurărilor a devenit o necesitate pentru a îmbunătăți eficiența, transparența și experiența clienților. Despre cum Asirom a fost un pionier al digitalizării în industria asigurărilor și s-a folosit de noile tehnologii pentru a simplifica și securiza serviciile de daune am discutat cu Paul Zarzără, membru al Directoratului Asirom responsabil de daune.
Momentul adevărului în relația dintre asigurător și client se rezumă la experiența clientului când se confruntă cu o daună. Era digitalizării ne-a făcut conștienți de faptul că a fi alături de client înseamnă rapiditate, simplitate și siguranță, iar strategia Asirom de reinventare a daunelor s-a concentrat pe eficiența proceselor și îmbunătățirea calității serviciilor.
Procesul de daune este disponibil în totalitate online. Am dezvoltat o platformă prin intermediul căreia clienții pot raporta daunele direct, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic într-un centru de constatare. Folosindu-ne de inteligența artificială, cu ajutorul unor simple fotografii făcute de client cu telefonul mobil, putem evalua rapid și precis daunele.
De asemenea, într-un mod uzual, facil și pe înțelesul clientului, asigurăm asistența tehnică la domiciliu sau asistența rutieră, în cazul în care este necesar, și îi facilităm încasarea despăgubirii sau reparația autovehiculului. Informațiile legate de daună furnizate de către clienți sunt extrase și analizate automat prin tehnologii de machine learning și servicii cognitive, reducând timpul necesar pentru aprobarea și plata despăgubirilor.
Strategia Asirom a plecat de la îmbunătățirea experienței clientului și cum poate tehnologia să ne ajute în acest sens. Pentru a fi cât mai relevanți și accesibili în serviciile oferite, primul lucru pe care l-am făcut a fost automatizarea proceselor. Ne-am folosit de tehnologii precum robotic process automation (RPA) pentru a înlocui sarcinile manuale și pentru a accelera fluxul de lucru.
Un alt pas a fost integrarea sistemelor și aplicațiilor utilizate în procesul de gestionare a daunelor, eliminând redundanța datelor. Astfel am transformat interacțiunea client – asigurător într-o experiență simplă, sigură și rapidă, dezvoltând o platformă de tip self service prin care clienții au posibilitatea de a raporta daunele și de a accesa informații relevante despre dosarul lor de daună și stadiul de intrumentare al acestuia, reducând volumul de apeluri telefonice și de interacțiuni umane, oferindu-le un sentiment de autonomie și control.
Monitorizăm și evaluăm constant performanța operațiunilor de daune pentru a identifica noi oportunități de îmbunătățire. Ne bazăm pe feedbackul clienților, îmbunătățim continuu ecosistemul creat și urmărim toate schimbările tehnologice și din piață.
În viitorul apropiat vom finaliza implementarea unui chatbot folosind noile tehnologii de tip ChatGPT. Chatbot-ul va oferi asistență în timp real, sfaturi pentru gestionarea daunelor și va putea să direcționeze clienții către resursele relevante. Ne uităm constant la cum putem folosi tehnologiile noi pentru a identifica tendințe, modele și riscuri, urmărind continuu eficientizarea operațiunilor și personalizarea interacțiunii cu clientul. Un alt aspect important este colaborarea cu partenerii noștri.
Avem în focus dezvoltarea sistemelor și platformelor de colaborare pentru a facilita procesul de gestionare a daunelor și construirea împreună de noi capabilități pentru companiile care aleg Asirom. Prin serviciile de daune oferite vrem să devenim o componentă esențială de continuitate a afacerilor pentru aceste organizații.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 376 (16 septembrie – 16 octombrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…
Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…
A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…
Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…
Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…
PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…