Patru proiecte romanesti, semifinaliste la Electrolux Design Lab
Reading Time: 2 minutePeste 1.700 de proiecte din toata lumea au fost inscrise in competitia de anul acesta Electrolux Design Lab, Romania fiind tara cu cele mai multe proiecte ajunse in semifinala. Din cele 35 de proiecte ajunse in aceasta etapa, toate cele 4 proiecte romanesti s-au clasat in primele 10, conform votului publicului. Proiectul Set to Mimic a intrat in aceasta etapa din postura de cel mai votat proiect din cadrul competitiei.
Cele 4 proiecte romanesti calificate in semifinala Electrolux Design Lab sunt:
Conceptul Instant Cleaning Glove al lui Stefan Bogdan, din cadrul Universitatii de Arte si Design din Timisoara, este un proiect ce imbina nanotehnologia, razele laser si apa intr-o solutie rapida si eficienta de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au aparut;
Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subtire, din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara, reprezinta o sera modulara ce creste plantele de la nivelul de rasad pana la fruct in doar 24 de ore, folosindu-se de deseurile alimentare organice pentru compost, lumina solara si umiditate. Destinat amplasarii pe exteriorul cladirilor, GARDEN POD transforma deseurile alimentare in resurse utile, calculand procentul de nutrienti de care are nevoie fiecare planta;
Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Rasteanu, studenta a Universitatii de Vest din Timisoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile si mirosurile alimentelor la nivel senzorial si transmite aceasta informatie catre un microcip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului sa simta gustul mancarii de care ii este pofta desi, de fapt, consuma alte alimente;
Proiectul AMO – Love people al lui George Preoteasa, din cadrul The Alternative School for Creative Thinking din Bucuresti, este un purificator inteligent al aerului, care imbina functia sa de baza cu altele de divertisment si educare a copiilor diagnosticati cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii.
Premiul intai al concursului este un internship platit, de sase luni, la un centru de design global Electrolux si 5.000 de euro. Vor fi acordate si premiul al doilea, in valoare de 3.000 de euro si premiul al treilea, in valoare de 2.000 de euro. Favoritul publicului, ales prin vot online, va fi premiat cu 1.000 de euro.
De-a lungul timpului, competitia a fost o rampa de lansare ce i-a condus pe multi dintre concurenti direct catre locuri de munca si oportunitati de afaceri in design. Jumatate dintre castigatorii din anii anteriori au continuat sa lucreze pentru Electrolux dupa perioada de stagiu.
Echipa Electrolux care s-a ocupat de campania de comunicare si promovare a proiectelor din Romania inscrise in Electrolux Design Lab 2014 a fost formata din Carmen Georgescu – Marketing & Communication Manager si Otilia Dumitru – Demand Planning Specialist, iar echipa Golin a fost formata din Alina Popa – Head of Consumer Division, Teodora Vacariu – Senior Media Associate, Ioana Toni – Media Associate, Stefana Prozan – Media Associate, Oana Popescu – Senior Events Associate, Andrei Basoc – Digital Specialist, Adrian Stefanescu – Digital Associate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz