Finanțe

Digital banking. Patria Bank lucrează la o soluție de creditare exclusiv online pentru persoane fizice

27 apr. 2022 3 min

Digital banking. Patria Bank lucrează la o soluție de creditare exclusiv online pentru persoane fizice

Reading Time: 3 minute

Patria Bank este în curs de a finaliza dezvoltarea unui flux de creditare exclusiv online dedicat persoanelor fizice care, începând de anul trecut pot să-și administreze bugetul de venituri și cheltuieli tot online, prin Personal Finance Manager, banca oferind posibilitatea ca fiecare client să-și optimizeze cheltuielile și să-și vizualizeze veniturile într-un mod simplu și intuitiv.

”Pentru noi, este o prioritate să dezvoltăm fluxuri și canale alternative digitale de servisare la distanță a clienților, făra a fi necesară prezența fizică într-o sucursală a băncii, astfel că anul trecut am lansat Patria de Oriunde, fluxului digital de Customer Online Onboarding  pentru clienti noi, persoane fizice, care permite accesarea 100% online a produselor  financiare non-creditare”, explică Elena Nicodinescu – Manager Departament Dezvoltarea Produse Patria Bank, în interviul exclusiv acordat Revistei Biz.

Anul 2021 a constituit o bornă importantă din punct de vedere al noilor dezvoltări în zona de digitalizare și acces la servicii online precum și al integrării unor soluții online de administrare a unor procese deja existente, adaugă directorul Patria Bank.

Este vorba despre noi funcționalități menite să securizeze și să faciliteze modul de tranzacționare. ”De exemplu, am introdus opțiunea de plată în regim instant, către băncile participante, în cadrul serviciilor de Internet & Mobile Banking Persoane Fizice și Internet Banking Persoane Juridice”, explică Elena Nicodinescu.

Pe de altă parte, prin modulul de Personal Finance Manager, disponibil pentru serviciul de Internet Banking Persoane Fizice, clienții își pot organiza și vizualiza bugetul după reguli proprii, oferind astfel posibilitatea de a-și optimiza cheltuielile și a vizualiza veniturile într-un mod simplu și intuitiv.

Clienții băncii au posibilitatea, totodată, de a economisi și de a deveni investitori, prin moduull dedicat serviciilor de Asset Management, disponibil în cadrul serviciului de Internet Banking Persoane Fizice. ”Aceștia au primit astfel acces prin internet banking la informații complete despre fondurile Patria Asset Management, de la prezentare în detaliu, indicatori legați de dimensiunea fondurilor, performanțe, structura investițiilor, până la graficul evoluției valorii unității de fond”, explică directorul Patria Bank. Suplimentar, investitorii Patria Asset Management au acces la portofoliul și tranzacțiile proprii cu unități de fond prin același modul dedicat al platformei.

Autentificarea în cont și autorizarea de tranzacții a devenit mai simplă și mai sigura prin metode biometrice (autentificare și autorizare plăți cu amprentă digitală și cu Face ID, în funcție de dispozitivul utilizat de client) atât pentru Mobile Banking cât și pentru carduri.

Servicii digitale pentru antreprenori

”Am dezvoltat pentru antreprenori un nou serviciu, PATRIA SMART API -, prin care furnizăm clienților antreprenori informații despre tranzacțiile executate în conturile lor, prin intermediul unui serviciu automatizat, apelabil printr-un serviciu web API. Recent am lansat și opțiunea de schimb valutar preferențial în cadrul serviciilor de Internet & Mobile Banking Persoane Fizice și Jurdice

Planurile pe anul în curs vizează, potrivit directorului băncii, introdecerea unui flux de creditare complet digital, pentru persoane fizice și o dezvoltare planificată zonWI de interacțiune bi-direcțională între clienți și bancă. Aceasta va cuprinde printre altele posibilitatea de schimb de informații și suport în timp real, integrarea unui modul dedicat de mesagerie și comunicare cu banca, care va permite administrarea produselor și serviciilor deținute printr-un model de tip self-service.

Când a început dezvoltarea produselor digitale la Patria Bank? ”Ne-am dezvoltat o data cu modificarea comportamentului consumatorilor care au început să își doreasca canale tot mai diversificate și ușurință în relația cu banca. Iar pandemia a accelerat totul, atât de partea clienților  cît și de partea noastră”, spune Elena Nicodinescu. Proiectele de digitalizare din plan au devenit prioritate zero și prin efort concentrat și o echipa grozavă am reușit sa implementăm proiecte de digitalizare în timp record, multe dintre ele realizate 100% in-house.

Digitalizarea este un proces complex, iar o bună parte din ramificațiile sale se văd imediat la client. Sunt și multe părți invizibile, care se întâmpla in interiorul organizației care țin de imbunătățirea procesele interne de digitalizare și de automatizare -Elena Nicodinescu – Manager Departament Dezvoltare Produse, Patria Bank.

Etapele cele mai importante s-au derulat în ultimii doi ani, astfel: în 2019 – relansarea soluției de internet banking pentru toți clienții și noua soluție de mobile banking pentru persoane fizice, alaturi de serviciile de administrare și utilizare a soluțiilor de tip PSD2 care controlează accesul extern la sistemele băncii prin intermediul interfețelor API.

A urmat, în 2020 lansarea serviciile online aferente cardurilor și a fost inițiat proiectul privind deschiderea relației de afaceri cu banca și acordarea de produse și servicii non credit. Tot anul trecut, a fost lansat canalul digital Patria de Oriunde, noua noastră „agenție virtuală”, prin care orice român care dorește să devină client Patria Bank poate solicita 100% online produse financiare non-creditare.

În 2022 și mai departe cu cele menționate mai sus: credit 100% online, mobile banking pentru antreprenori, noi dezvoltări ale aplicațiilor existente

Cum privește Patria Bank relația cu fintech-urile sau cu furnizori de aplicații financiare în digitalizarea serviciilor băncii? ”Credem în puterea parteneriatelor, mereu și oricând, pentru că doar folosind servicii specializate de la parteneri de tehnologie lideri în domeniilor lor putem la rândul nostrum să oferim cele mai bune soluții clienților”, spune Nicodinescu. Suntem parteneri cu NAMIRIAL pentru certificatele electronice calificate, care permit generarea unei semnaturi electronice calificate cu valoare legală, integrăm cu succes atât servicii de dezvoltare asigurate prin echipa internă, dar și prin intermediul furnizorilor externi de solutii digitale, printre partenerii de tehnologie fiind și R Systems și Qualitance.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: