Lifestyle Creativitate Interviuri Interviuri & Opinii Tech

Ronny Krieger, Patreon Europe: Tehnologie și creativitate fără bariere

27 sept. 2022 5 min

Ronny Krieger, Patreon Europe: Tehnologie și creativitate fără bariere

Reading Time: 5 minute

Mastering The Music Business a adus la București în perioada 6-8 septembrie speakeri internaționali de prestigiu în lumea muzicii. Am vorbit cu Ronny Krieger, General Manager al Patreon Europe, despre creativitate, impactul tehnologiei, ce înseamnă să fii muzician în 2022 și am aflat detalii din culisele Patreon.     

Pasiunea și curiozitatea ta pentru artă și creativitate au fost întotdeauna forța care te-a condus în viață. Te rog spune-ne mai multe despre asta.

Întotdeauna am știut că vreau să aleg calea muzicii pentru viața mea profesională. În același timp, eram destul de bine la școală și era oarecum de așteptat de la mine să-mi iau bacalaureatul și să merg la universitate după aceea. Nu am vrut să „irosesc” 8-10 ani din viața mea cu studii ulterioare, deși asta ar fi lipsit de sens pentru cariera pe care mi-am ­propus-o. Așa că în schimb am ales un job la bancă, ceea ce a însemnat doar un ocol de trei ani.

A fost un compromis acceptabil pentru familia mea și pentru mine și, de fapt, mediul economic m-a ajutat în cariera mea mai târziu. Imediat după ce am primit diploma în domeniul bancar, am sunat la compania mea preferată de distribuție de muzică și am întrebat dacă caută pe cineva. Din fericire căutau și foarte repede am avut primul meu loc de muncă în industrie. Celălalt aspect este că de obicei sunt „all in”, indiferent de ceea ce fac.

Așa că, dacă descopăr o nouă trupă care îmi place, un nou autor sau un regizor de film, trebuie să cercetez tot ce au făcut ei vreodată, toate albumele, toate cărțile, toate filmele și așa mai departe. Toată viața mea am fost, de asemenea, decis să aduc artă excepțională oamenilor. M-am oferit voluntar ca DJ pentru radioul școlii, orice eveniment școlar. Am făcut mixtape pentru alți oameni și, până astăzi, împărtășesc rețeaua mea lista cu top 100 albume preferate în fiecare an.

Ce înseamnă pentru tine creativitatea?

Eu nu sunt cea mai creativă persoană. Da, fac muzică de când eram adolescent. Am fost în trupe, am făcut DJ, am lansat poate două duzini de albume și remixuri în anii ’90 și încă mai fac puțină muzică în zilele noastre pentru distracție, dar nu m-aș considera deosebit de dotat. Am o fascinație uriașă pentru creativitatea altor oameni și îi admir pe toți acești artiști excepționali, uneori aproape maniaci, care fac artă fără compromisuri.

La 20 de ani mi-am dat seama că am talentul de a ajuta acești indivizi creativi să-și construiască cariere de succes, așa că am dat prioritate acestui lucru față de a face din artă propria mea profesie. Sunt înconjurat de artă în viața mea. Am peste 100 de printuri de artă la mine acasă, mii de cărți, filme și albume. Este o parte esențială a mea și încă petrec mult timp descoperind noi artiști de care fie mi-au lipsit în trecut, fie noi ­talente care apar.

Ronny Krieger, GM Patreon Europe

Cât de mult crezi că a influențat AI industria muzicală până acum și cât de mult va continuă să o facă?

În general, percep tehnologia moder­nă ca pe o oportunitate, nu ca pe o amenințare. Încă o dată sunt curios să descopăr potențialul și să nu-mi fac griji prea mult cu privire la potențialul dezavantaj. Cred că oricum nu putem opri inevitabilul, așa că cel mai bine este să-l îmbrățișăm și să fim pregătiți. Industria muzicală în special a suferit din cauza ignorării prea îndelungate a viitorului. L-am văzut la prima mână.

AI nu mai este un concept teoretic pentru viitor. Face parte deja din viața tuturor, fie că suntem conștienți de asta sau nu. Personal nu sunt foarte interesat de AI-ul care încearcă să înlocuiască creativitatea umană. Nu m-ar deranja dacă AI ar preia toată munca de administrare cu care mințile creative de obicei nu vor să se ocupe în timpul procesului creativ, deși îmi place în mod deosebit ideea de AI ca co-creator.

Există o mulțime de exemple de interacțiune dintre oameni și tehno­logie care mi se par fascinante. Sunt încântat să văd mai multe din asta în viitor.

Cât de importantă este versatilitatea unui artist pentru ca acesta să aibă succes în zilele noastre?

Există, evident, căi diferite și depinde ce alegi să prioritizezi. Dai prioritate artei sau succesului?

Pentru mine, aceasta este diferența fundamentală dintre definiția mea a unui creator și a unui artist, prin aceea că creatorii sunt ca antreprenorii, artiștii de cele mai multe ori nu se concentrează cu adevărat pe popularitate sau succes.

În acest sens, creatorii trebuie să fie versatili, să se adapteze, să învețe și să pivoteze pentru a lucra în mod continuu la succesul lor, în timp ce artiștii tradiționali, de necompromis, nu o fac, chiar dacă asta înseamnă că nu câștigă mulți bani ca rezultat.

Eu personal prefer artiștii care nu fac compromisuri în creația lor, depășesc limitele, sunt unici și evoluează constant. Nu judec deloc și cred că există loc pentru ambele tipuri, ca fan al artei, deși personal prefer să fiu surprins decât îngrijit.

Ca GM al Patreon Europe care sunt principalele sfaturi pe care le-ai da muzicienilor?

Depinde ce fel de muzician ești. Ai un sunet unic? O viziune? Vrei să te exprimi ca rezultat al motivației intrinseci? Apoi fă asta și găsește o comunitate căreia îi place ceea ce faci. Indiferent dacă ceea ce faci este nou, ciudat sau foarte ne-mainstream, probabil că există oameni pe această planetă cărora le va plăcea. Trebuie doar să îi găsești.

Ești un muzician care este foarte bun din punct de vedere tehnic, știi totul despre teorie, ai cele mai avansate abilități, dar nu scrii cu adevărat piese originale? Ei bine, ar putea exista o cale diferită pentru tine, cântând muzica altora sau predând teoria muzicii. Este foarte greu să dai sfaturi generale, deoarece există multe tipuri diferite de personalități și genuri muzicale.

Indiferent de ce tip de muzician ești, ar trebui să știi întotdeauna care sunt obiectivele tale, de ce faci asta și pentru cine. Dacă nu știi ce vrei, poate știi ce nu vrei. Acest lucru te poate ajuta, de asemenea îți găsești propria cale.

Cum pui creativitatea înainte de orice?

Este o alegere, mai mult decât orice altceva.

Care sunt principalele genuri muzicale care au succes astăzi pe Patreon?

Adesea este vorba de non-mainstream, de nișă, de tipurile de muzică care nu sunt în centrul atenției și de tipurile de artiști care nu domină topurile de vânzări. Asta nu înseamnă stereotipuri ale artiștilor „săraci dar care luptă”. Avem muzi­cieni pe platformă care generează mai multe venituri decât au avut vreodată în carierele lor anterioare, dar nu sunt precum Beyonce, Drake sau Coldplay.

Muzicienii din metal se descurcă adesea foarte bine. Compo­zitori cântăreți, artiști indie rock etc. În general, artiști cu o comunitate puternică și angajată. Artiști cărora le pasă cu adevărat de fanii lor și au construit o comunitate de oameni care au aceleași idei.

Unde vezi viitorul muzicii în următorii câțiva ani?

Mai multă influență a tehnologiei. Și mai mult amestec de bariere de gen, până la punctul în care oamenilor nu le pasă prea mult de definițiile genurilor, lucru deja vizibil cu Generația Z acum. Mai puțini artiști care se concentrează pe platformele actuale de streaming și, în schimb, se concentrează pe comunitățile lor și direcționează către fani modele precum calitatea de membru.

Cât timp vom mai vedea impactul pandemiei asupra lumii artistice și de ce? Cum te adaptezi?

Prin natură, modelul de afaceri al Patreon este în mare parte digital, deci nu am avut probleme în pan­de­mie. Nu am văzut consecințe ne­ga­tive ale pandemiei pentru business-ul Patreon și, în schimb, am putut ajuta mii de artiști să facă față pierderii veniturilor din turnee. Va exista în continuare un anumit ­impact al Covid-ului asupra artiștilor și locațiilor din turneu.

Se apropie o altă toamnă și iarnă. Asta va prezenta obstacole, anulări și risc. Din nou. Trebuie doar să fim pregătiți și să ținem cont de asta. Sperăm că muzicienii își diversifică acum fluxurile de venituri și nu mai a) depind doar de veniturile din turnee sau b) speră că streaming-ul va plăti facturile. Nu va fi așa. Cel puțin nu pentru 99% dintre muzicieni. 

Photo 216068370 © Rafael Henrique | Dreamstime.com

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: