MarComm Digital PR Publicitate Stiri

pastel și Sameday fac #returlahateculove

17 mart. 2022 3 min

pastel și Sameday fac #returlahateculove

Reading Time: 3 minute

„Hai să întoarcem cuvintele grele cu un pic de blândețe! Fă #returlahateculove!” este mesajul celei mai recente campanii Sameday, ce poartă semnătura agenției de creație și comunicare pastel

Astfel, pastel și Sameday au transformat luna februarie, cunoscută la nivel tradițional drept luna iubirii, într-o oportunitate de lansare a unei campanii de conștientizare a implicațiilor emoționale și psihologice rezultate din folosirea unui limbaj agresiv.

Scoțând iubirea din context romantic și asociind-o cu blândețea și exprimarea funcțională a emoțiilor, campania Sameday face parte din strategia brandului de curierat de a merge dincolo de aria sa directă de acțiune și a se implica în acțiuni care fac bine comunității. Compania își folosește vocea și resursele pentru a-și aduce aportul la un mediu tolerant, empatic, orientat spre oameni.

De la insight la desfășurarea campaniei returlahateculove

Insightul de la care a pornit campania este unul cu care societatea este deja familiarizată. Există anumite categorii profesionale, cum sunt curierii, de exemplu, care sunt expuse constant la mesaje și comportamente agresive, inițiate de cei din jur.

Chiar dacă, la nivel individual, fiecare își construiește un oarecare sistem de apărare, ce poate duce chiar la o relativă imunizare și la o mai bună gestionare a situațiilor, la un nivel mai mare, se creează un mediu ostil, ce încurajează violența digitală.

Mai mult, deși sentimentele negative sunt direcționate spre adulți, cel mai adesea, adevăratele victime ale discursurilor agresive sunt copiii, cei care fie se simt amenințați de răutatea prezentă în mediul online, fie replică modelele pe care le văd la adulți, propagând comportamentele disfuncționale.

„Limbajul agresiv este o realitate dureroasă, fie că îl întâlnim în online sau în viața de zi cu zi. Deși, uneori, primul impuls ar fi să ripostăm în aceeași notă, putem alege să închidem lanțul agresiunii la noi, putem opta pentru un răspuns conștient, care are în vedere impactul pe care limbajul agresiv îl are asupra interlocutorului și a mediului în care este folosit. Îi încurajăm pe toți cei care primesc sau au primit mesaje dure, să  facă #returlahateculove, pentru a construi, împreună, un mediu mai blând”, a declarat Alina Minu, Director de Comunicare Sameday România.

Pentru a atrage atenția asupra fenomenului de agresiune verbală și bullying în rândul copiilor, campania integrată realizată de pastel și implementată alături de Sameday a avut ca element cheie un video care surprinde un dialog între un tată, curier, de profesie, și fiul său care citește comentariile defăimătoare, adresate adultului.

Întristat de situație și de felul în care oamenii vorbesc despre bărbat, copilul îl roagă să îi explice cum a învățat să facă față cuvintelor violente și descalificatoare și, de asemenea, să îi dea sfaturi pentru a gestiona situațiile trăite de el însuși, la școală.

Îndemn la blândețe în campania returlahateculove

Alături de video, campania returnlahateculove a avut și componente importante de PR, influencer relations și digital. Mai mult, fenomenul de discurs agresiv, în rândul copiilor a fost abordat și din perspectiva psihoterapeuților, prin materiale speciale pe site-uri de psihologie și parenting.

„Implicarea în proiecte care au un impact pozitiv în societate a devenit o mică obsesie pentru noi, mai ales acum, în 2022. Ne dorim ca ideile noastre să schimbe în bine, cât de mult se poate, orice context are nevoie de asta și ne bucurăm să lucrăm alături de clienți care au curajul să își asume mesaje menite să contribuie la schimbarea paradigmelor.” a declarat Laura Iane, director de creație pastel.

Echipa Sameday:

Elena Stoica – Director Comercial

Alina Minu – Director de Comunicare

Mihaela Nedelcu – Marketing & Communication

Diana Boboc – Marketing & Communication

Echipa pastel: 

Manuela Silică – Client Service Director

Carmen Marinescu – Account Manager

Mihaela Nouraș – Account Executive

Laura Iane – Creative Director

Ionuț Ungureanu – Copywriter

Alexandru Nicușor – Junior Art Director

Vlad Giogu – Art Director

Cosmin Bighei – Copywriter

Adriana Șandru – Head of Social Media

Marinela Negru – Social Media Specialist

Ana Doagă – PR Strategy Consultant

Ioana Duca – PR & CSR Manager

Actori:

Gabi Velicu

David Dinu  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: