pastel și brandul Leoni România numără rezultatele campaniilor desfășurate împreună
Reading Time: 4 minuteLa mai puțin de un an de colaborare, agenția de comunicare integrată pastel și producătorul de sisteme de cablaj și componente auto Leoni Wiring Systems România fac o primă evaluare a rezultatelor campaniilor desfășurate împreună: employer brand și reputație semnificativ îmbunătățite, implementare cu rezultate peste așteptări a unor strategii coerente de comunicare externă și internă și, poate cel mai important, o organizație ai cărei membri sunt mândri că fac parte din povestea brandului și a unei companii cu impact pozitiv în comunitate.
„La pastel, evaluăm constant, în timp real, munca livrată pentru clienții noștri, așa că nu a fost nevoie să împlinim un an, ca să avem o bună trecere în revistă a proiectelor desfășurate alături de Leoni și a obiectivelor îndeplinite. Ne bucurăm că acest parteneriat ne oferă oportunitatea de a pune în valoare expertiza noastră, prin dezvoltarea de campanii integrate, targetate către toți stakeholderii implicați în activitatea de business a clientului.
Leoni este un membru important al comunităților din care face parte, iar obiectivul nostru este să continuăm să dezvoltăm proiecte de succes pe zonele de comunicare externă, employer branding și CSR, să reflectăm valorile companiei și să-i întărim poziționarea.” – punctează Dana Nae Popa, owner & managing director pastel.
pastel a devenit agenția de brand a companiei Leoni Wiring Systems România în iulie 2022, în urma câștigării unui pitch de comunicare integrată. De atunci, cele două echipe partenere au conceput și implementat o serie de campanii menite să contribuie la recunoașterea, motivarea și loializarea angajaților.
An de an cu Leoni – 20 de ani de Leoni Bistrița: prima campanie aniversară implementată în cadrul noului parteneriat
Colaborarea dintre pastel și LEONI a început cu reconstruirea identității vizuale a companiei, ca prim pas în strategia de revitalizare și adaptare a brandului LEONI la nevoile companiei și la realitățile industriei automotive din România. A urmat prima campania aniversară, care a marcat cei 20 de ani de existență a LEONI în Bistrița. “An de an cu Leoni” a inclus componente de creație, acțiuni tactice de employer branding și social media management.
“Sunt foarte mândru de ce am reușit să facem împreună într-un timp foarte scurt. Pentru LEONI lucrează aproape 12.000 de oameni în fabrici aflate în șase județe. Un public cu un potențial impresionant pentru comunicare internă, dar și o provocare foarte mare din perspectiva comunicării direcționate către membrii comunităților din care facem parte.
Cu atât mai important este faptul că în mai puțin de un an am reușit să așezăm compania pe un traseu optim pentru dezvoltarea zonei de comunicare și am creat standarde interne de excelență în acțiunile de comunicare. Am încredere în echipa pastel și sunt convins că împreună vom face ca brandul LEONI să aibă anvergura pe care o merită ”, a explicat Silviu Apostol, Head of Communication & Public Affairs pentru Leoni Wiring Systems.
În cele 4 săptămâni de desfășurare a campaniei aniversare interne, angajații producătorului au beneficiat de activități dedicate conform unui calendar de acțiuni pre-stabilit cu punct maxim în ultima săptămână. Poate cel mai mare câștig a fost că am reușit să promovăm povești de succes ale angajaților, aflați în organizație chiar de la începuturi, contribuind astfel la brandul de angajator al LEONI.
Leoni la feminin, un altfel de 8 Martie pentru un producător de cablaje
70% dintre angajații LEONI sunt femei, ceea ce aduce o perspectivă nouă într-o companie ce activează în industria de automotive. Plecând de la acest context, de 8 martie pastel și LEONI au implementat campania #Leonilafeminin, printr-o serie de activități multichannel, care au adus în atenția publicului extern și al celui intern poveștile femeilor care fac parte din compania LEONI de mulți ani și care au devenit în acest timp lideri formali sau informali în cadrul companiei.
Și a fost, de asemenea, un bun prilej pentru a arăta ce se întâmplă în spatele imaginii obișnuite a unei companii de producție dintr-o industrie complexă, cum se vede la prima mână realitate într-o astfel de organizație, ce apreciază oamenii și ce îi motivează zi de zi să fie parte dintr-o comunitate de mii de colegi.
Acțiunile de employer branding au contribuit la internalizarea noilor valori ale companiei
Brieful de pitch al Leoni a acoperit și nevoia brandului de a comunica la nivel intern noile valori ale companiei. Targetul era format atât din personalul administrativ, cât și din cel de producție, peste 11,500 de persoane, împărțițe în cele 3 fabrici din Bistrița, Arad și Pitești, și cele 4 centre-satelit localizate în Beiuș, Luduș, Marghita și Bumbești-Jiu.
Strategia pastel pentru Leoni s-a continuat cu servicii de creație, copywriting, DTP, producție.
Un pilon important al campaniei a fost implementarea unor puncte de interacțiune în spațiul de producție, HR Corners, menite să crească dialogul dintre angajații de linie și reprezentanții HR, să faciliteze comunicarea și să permită transferul transparent de informații relevante. Acest proiect a îmbunătățit dialogul.
Mai mult, valorile și principiile Leoni au fost comunicate și către publicul extern, printr-o serie de campanii radio menite și spoturi video difuzate la posturile locale, festivaluri de film sau cinematografe. Rolul acestora a fost să crească awarenessul acțiunilor de recrutare ale brandului și să atragă publicul de candidați spre pozițiile disponibile.
Activitățile de CSR au crescut implicarea angajaților Leoni în comunitate
Afinitatea dintre brandul Leoni și pastel s-a simțit și în zona de CSR, unde agenția de comunicare a contribuit decisiv la comunicare priorităților strategice ale politicii de sustenabilitate. Avem exemple aici prin proiectele din zona de educație sau campaniile interne de sprijinire a persoanelor vulnerabile din comunitate. Unul dintre proiectele realizate în ultimele 6 luni a fost campania “Crăciunul într-o cutie de pantofi”, prin care LEONI Pitești a dublat toate donațiile de produse colectate de la angajații săi.
PR și social media cu consecvență
În zona de PR & Social Media, campaniile desfășurate de pastel pentru LEONI Wiring Systems România urmăresc întărirea poziționării și reputației brandului LEONI, atât pe palierul B2B, cât și pe zona de employer branding.
Ca urmare a colaborării dintre agenție și LEONI, reprezentanți ai echipei de management a companiei au beneficiat de traininguri media tailored, ce au avut ca scop pregătirea specifică pentru întâlniri, în cadrul unor evenimente, cu membrii opiniei publice și media.
De asemenea, cele două echipe partenere au acoperit cu succes și zona de comunicare de criză, contribuind substanțial la gestionarea corectă și eficientă a unor situații cu potențial impact negativ asupra reputației companiei, atât în raport cu publicul extern, cât și cu cel intern.
Echipa agenției care dezvoltă și implementează proiectele LEONI Wiring Systems România este formată din:
Dana Nae Popa – owner & managing director pastel
Răzvan Dumitrescu – senior strategic planner
Maria Cristina Trepcea – new business director
Diana Gordon – account manager
Laura Iane – creative director
Alexandru Roman – senior art director
Ionuț Ungureanu – senior copywriter
Vlad Giogu – group creative director
Ruxandra Barbu – social media copywriter
Alexandru Nicușor Matei – graphic designer
Liuba Grecea – DTP
Ana Doagă – head of PR
Ioana Duca – PR & CSR Manager
Lucia Cîmpeanu – Social Media specialist
Georgiana Ivan – Social Media specialist
Echipa LEONI Wiring Systems România:
Silviu Apostol – Head of Communication & Public Affairs Leoni Wiring Systems
Mihaela Scurtu – Country HR Director Leoni Wiring Systems
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz