Pasajul de la Drajna spre Brăila a fost inaugurat înainte de termen
Reading Time: 2 minuteMinistrul Transporturilor a inaugurat înainte de termin pasajul peste calea ferată din localitatea Drajna din județul Călărași. Pasajul este unul foarte important care face legătura între DN21 și autostrada A2, una din principalele rute de legătură a orașelor Galați și Brăila cu Bucureștiul și sudul României.
Potrivit lui Sorin Grindeanu prin deschiderea circulației pe acest pasaj vor fi eliminate blocajele care se formau pe DN21, la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina.
„A fost deschisă circulația pe pasajul de la Drajna (județul Călărași). Astfel, sunt eliminate blocajele care se formau pe DN21 la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina”, a scris Grindeanu marți dimineață pe Facebook.
Ministrul Transporturilor precizează că pasajul a fost finalizat înainte de termenul prevăzut în contract. „Constructorul român a finalizat pasajul de la Drajna înainte de termenul contractual. Iar construcția a fost finanțată prin POIM. Pasajul face parte din viitorul drum Transregio Brăila- Slobozia- Călărași- Chiciu”, a mai spus Grindeanu.
Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că pasajul Drajna a fost construit să elimine blocajele rutiere ce se formau la trecerea la nivel cu calea ferată spre și dinspre Autostrada A2, în special în timpul sezonului estival. „Odată cu deschiderea circulației pe Pasajul Drajna se elimină blocajele care se formau la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina. În perioada sezonului estival crește inclusiv frecvența trenurilor spre litoral, motiv pentru care se stătea în coadă la barieră perioade lungi de timp”, a spus Pistol.
Construcția pasajului de la Drajna (județul Călărași) de pe DN21 a fost finanțată din bani europeni (POIM) și reprezintă prima etapă din drumul Transregio Brăila – Slobozia – Călărași – Chiciu, a mai precizat șeful de la CNAIR. Pasajul de la Drajna are o lungime de 2,74 kilometri și traversează DN 3A şi linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa. Investiţia s-a ridicat la aproape 100 de milioane de lei fără TVA. Pasajul aduce o serie de beneficii la nivel regional şi naţional, şi anume va creşte viteza de tranzitare, prin eliminarea timpilor pierduţi anterior la barieră şi va duce la creşterea siguranţei rutiere prin eliminarea traversării la nivel a căii ferate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz