Parteneriat eBay-Poșta Română pentru a facilita exportul IMM-urilor românești. Cum funcționează platforma online
Reading Time: 2 minuteCompania Națională Poșta Română și eBay au lansat azi platforma e-export nation, un proiect ce are ca scop creșterea exporturilor online de produse ale afacerilor românești. Afacerile românești care se înscriu în acest program sunt sprijinite să-și exporte produsele în peste 190 de țări, prin intermediul eBay, una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume.
Cum funcționează sistemul online
Clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare primesc un pachet de beneficii: reduceri tarifare pentru trei categorii de servicii, preluare gratuită, livrări de 2-3 zile pentru EMS (Express Mail Service), costuri reduse pentru volume mari.
„Tariful Poștei pentru clienții înrolați pe această platformă va începe de la 21 lei, care include un discount de 10%. În urma unei comenzi plasate pe eBay, curierul Poștei Române va ridica coletul de la sediul firmei care a primit comanda și va livra, într-un interval cuprins între 3 și 10 zile, coletul la domiciliul celui care a comandat produsul sau serviciul„, a declarat azi Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale „Poșta Română”, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Facilități eBay
IMM-urile se pot înscrie în acest program pe website-ul https://export.ebay.com/ro/e-export/ și beneficiază, printre altele, de listarea gratuită a produselor pe eBay în primele 3 luni, training personalizat și tarife reduse.
„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global”, a menționat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets, cu aceeași ocazie.
Valoare ecommerce în România: 6,3 miliarde de euro
„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea.“, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, în deschiderea conferinței de presă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz