Parteneri de sustenabilitate: Carrefour inspiră producătorii să adere la standardele tranziției alimentare
Reading Time: 2 minuteCa parte a strategiei globale Act for Food, lansată încă din 2018, Carrefour România continuă și anul acesta demersurile spre tranziția la o alimentație sănătoasă.
Unul dintre mijloacele concrete pentru a realiza acest deziderat este alinierea la filosofia tranziției alimentare. Conceptul este din ce în ce mai mult folosit în dezbaterea publică, începând cu anii 2010, și este asimilat treptat de diferiții actori din lanțul de producție: producători, procesatori, distribuitori, consumatori, autorități publice.
Ce înseamnă tranziția alimentară
Tranziția alimentară reprezintă o schimbare de paradigmă care duce la o viziune sustenabilă în industria alimentară. Se modifică, astfel, modul în care ne relaționăm în general cu alimentele: pentru consumatori, tranziția alimentară presupune alegeri de cumpărare mai informate și mai responsabile, care duc la o alimentație mai sănătoasă, la o dietă mai echilibrată și educare la sustenabilitate.
Pentru producători, asumarea tranziției alimentare înseamnă mai multă grijă pentru mediu, prin reducerea cantității de ambalaje sau folosirea ambalajelor reciclate, protejarea biodiversității, un proces de producție transparent și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Atât la nivel internațional, cât și local, Carrefour urmărește să convingă tot mai mulți parteneri să adopte filosofia tranziției alimentare, cu scopul de a forma o rețea puternică de jucători din industrie dedicată unui scop comun: „tranziția alimentară pentru toți.”
Pactul Tranziției Alimentare concretizează angajamentul furnizorilor de a adera la aceste principii importante, ce se concretizează, pentru consumatorul final, în ingrediente ecologice, rețete îmbunătățite, ambalaje reciclate, mai bune pentru mediu.
Partenerii sunt invitați să semneze Pactul în funcție de obiectivele și rezultatele lor în cinci arii: producție responsabilă, transparență, ambalaje, climă și biodiversitate. Ca urmare a semnării Pactului Tranziției Alimentare, furnizorii au acces la diverse proiecte in-store și online legate de tranziția alimentară și pot experimenta, alături de Carrefour, idei concrete pentru promovarea sustenabilității.
Pactul Tranziției Alimentare numără până în prezent 50 de semnatari, companii internaționale care au ales să genereze o schimbare semnificativă și să țină cont de principii sustenabile în procesele lanțului de producție și în experiența finală a clientului.
Zece companii din România fac parte din această listă de promotori ai sustenabilității: Fuchs Condimente, Albalact, Five Continents Trading Company, Delaco, Dry Fruits Transilvania, Smithfield România, Strauss Coffee, FrieslandCampina România, Artesana și Nutrivita.
Anul acesta, toți furnizorii din România care au semnat Pactul au fost invitați să se alăture proiectului educațional „Inspirăm Sănătate”, proiect lansat cu ajutorul Asociației InspirAction. Obiectivul strategic Carrefour, la nivel global, este de a atrage 300 de parteneri care să semneze Pactul Tranziției Alimentare până în anul 2025.
Pentru a face mai vizibile principiile tranziției alimentare în spațiul public românesc, Carrefour România a derulat cea de-a treia ediție a Săptămânilor Tranziției Alimentare, în perioada 15-28 septembrie. Campania a avut ca obiectiv facilitarea accesului consumatorilor români la produse de calitate la prețuri accesibile, cât și la informații despre o alimentație sănătoasă.
În prim-plan au fost produsele din gama Carrefour, ce însumează 3.600 articole marcă proprie, produse local, dar și din Carrefour Bio (1200 articole), Drag de România (150 de articole), Filiera Calității (30 articole). Cele trei game de produse sunt create de Carrefour în colaborare cu producători mici și mijlocii, respectând rețetele de altădată sau oferind consumatorilor produse de indicație geografică protejată, mai puțin cunoscute publicului.
Carrefour continuă să propună acțiuni concrete cu focus pe sustenabilitate în cadrul strategiei Act for Food, pe care retailerul francez o implementează deja de patru ani la nivel internațional, cu accent pe produse sănătoase, crescute sau cultivate după principii stricte de calitate, cu respect pentru mediu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz