Paradox digital în peisajul media din 2020
Reading Time: 2 minuteÎncrederea în marketingul bazat pe influenceri și noile canale media va scădea pe parcursul lui 2020 dacă marketerii nu vor înțelege mai bine cum funcționează diferitele puncte de contact cu consumatorul, online și offline.
Potrivit raportului 2020 Media Trends & Predictions întocmit de Kantar, pe măsură ce canale media noi sau cele în creștere creează din ce în ce mai multe oportunități de advertising și conținut, abundența canalelor digitale îngreunează conexiunea cu consumatorul.
În plus, cookie-urile de la terți dispar treptat, astfel că advertiserii vor trebui să găsească soluții alternative de măsurare a audiențelor. În timp ce cheltuielile publicitare pe platforme tech cresc, inovațiile tehnologice vor alinia engagement-ul la lumea reală.
Tendințele din tehnologie în industria media
Pentru industria de marketing 5G devine în sfârșit realitate, tehnologia generând mai multe căi de a ajunge la consumatori, însă va fi nevoie de o transformare notabilă din partea marketerilor.
Piața tot mai aglomerată a platformelor de streaming va genera suprasaturare, consumatorilor fiindu-le din ce în ce mai greu să se decidă iar noile canale audio au toate șansele să câștige teren în 2020.
Ciclul de marketing se va scurta, conținutul și vânzarea vor evolua de la cumpărăturile instant pe social media la cumpărături de pe TV și digital out-of-home.
Brandurile, mai credibile în 2020
Brandurile își vor echilibra prezența digital cu experiențe verosimile, astfel se așteaptă o încetinire a ritmului de creștere a advertisingului digital. De asemena, brandurile se vor implica în problemele din societate în 2020.
Având în vedere zonele în care investesc, se așteaptă ca în 2020 influence marketingul să se maturizeze pe măsură ce brandurile încep să trateze serios colaborările și măsurarea.
E-sports, jocurile sportive electronice, devin mainstream în următorul an, oferind oportunități de profit platformelor media și advertiserilor.
Contextul schimbării
Tendința media in-housing va continua în 2020, din ce în ce mai multe branduri își dezvoltă echipe interne de experți digitali.
Cookie-urile încep să dispară, mulți dintre marketeri rămânând fără informații iar legăturile directe dintre publisher și parteneri de măsurare vor permite măsurători cross-publisheri.
Etica vieții private capătă prioritate din pricina schimbărilor legislative iar marketerii vor avea inițiative de personalizare care pun pe primul plan oamenii, mai degrabă decât tehnologia.
Advertisingul în scop politic va aglomera spațiul publicitar în următorul an, îndeosebi în SUA iar brandurile vor fi nevoite să-și regăsească strategia potrivită de advertising în timpul campaniei.
Raportul complet întocmit de Kantar poate fi descărcat aici.
Foto: © Alessandro Biascioli | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz