Pandemia crește încrederea în guverne
Reading Time: 3 minutePe fondul pandemiei de coronavirus, încrederea în guverne a crescut cu 11 procente din ianuarie, ajungând pentru prima dată instituția care se bucură de cea mai mare încredere în mai multe țări, arată ediția actualizată a Barometrului de Încredere Edelman 2020. Încrederea în guvern a crescut în 6 dintre cele 11 piețe cercetate, inclusiv în Marea Britanie (24 de puncte), Canada (20 de puncte), Germania (19 puncte) și Coreea de Sud (16 puncte).
Respondenții vor ca guvernul lor să conducă în toate domeniile în care este nevoie de răspuns: stoparea pandemiei (73%), ajutorul dat oamenilor pentru a face față pandemiei (72%), informarea publicului (72%), furnizarea de sprijin economic (86%), revenirea la normalitate (79%).
Majoritatea (61%) este mai dispusă acum decât în mod obișnuit să ofere guvernului informații legate de sănătatea personală și de localizare, pentru a contribui la stoparea răspândirii virusului. Aproape trei din patru respondenți cred că restricțiile impuse de pandemie libertății lor de mișcare sunt complet rezonabile și adecvate. Încrederea în liderii guvernamentali a crescut cu 13 puncte până la 61%, ceea ce îi face mai credibili decât directorii de companii (CEOs – 58%).
Atitudinea față de mediul de business
În pofida unei creșteri de patru puncte a încrederii în mediul de business (62%) și a mai multor acțiuni extrem de importante întreprinse de companii și de liderii lor, pentru a-i ajuta pe cei în nevoie, majoritatea respondenților consideră că mediul de business fie acționează greșit, mediocru sau chiar eșuează complet în efortul de a pune oamenii înaintea profitului (50%), de a implementa măsuri de protecție pentru angajați și consumatori (41%), de a ajuta furnizorii mai mici și clienții să rămână în business, prin extinderea creditului sau oferirea unui timp mai mare pentru efectuarea plăților (46%).
Mai puțin de unul din trei respondenți crede că directorii de companii și liderii din business (29%) reușesc să răspundă așteptărilor create în contextul pandemiei, în comparație cu oamenii de știință (53%) și cu liderii guvernamentali (47%). Liderii guvernamentali (53%) și oamenii de știință (52%) beneficiază, în egală măsură, de o încredere mai mare pentru a dezvolta noi politici care să pregătească mai bine lumea pentru crize viitoare.
“Mediul de business a rămas la nivelul de planificare în ultimele trei luni, în timp ce guvernul a preluat conducerea în această criză”, declară Richard Edelman, CEO Edelman.
“Acum este timpul ca mediul de afaceri să fie în față, odată cu mutarea atenției spre repornirea economiei. Acesta este momentul de decont pentru mediul de business și de angajament față de toate părțile interesate, prin includerea în lanțurile de aprovizionare a întreprinderilor mici și prin păstrarea și recalificarea lucrătorilor.”
Atitudinea față de repornirea economiei
67% dintre respondenți consideră că trebuie să acordăm prioritate salvării de vieți și nu de locuri de muncă, iar 75% doresc ca directorii generali să fie precauți atunci când companiile revin la operațiunile normale, chiar dacă acest lucru înseamnă să aștepte mai mult timp înainte de redeschiderea locurilor de muncă.
67% consideră că cei care au avut acces limitat la educație, care câștigă mai puțini bani și au mai puține resurse suportă, pe nedrept, mare parte din povara suferinței, sunt expuși unui risc mai mare de îmbolnăvire și trebuie să facă sacrificii din cauza pandemiei. Mai mult de una din două persoane este îngrijorată de pierderea locului de muncă din cauza pandemiei, cu riscul de a nu putea găsi unul nou pentru foarte mult timp.
68% doresc ca directorii generali să se angajeze proactiv în discuții cu guvernul pentru a beneficia de reglementări care să protejeze oamenii și planeta, oferindu-le în același timp flexibilitatea de a inova, de a răspunde unei crize și de a răspunde nevoilor tot mai mari pentru produsele sau serviciile lor.
„Un alt test crucial pentru afaceri va fi disponibilitatea de a lucra cu guvernul”, spune Kirsty Graham, CEO Edelman Public Affairs.
Sondajul a fost realizat de Edelman Intelligence în perioada 15 – 23 aprilie pe un eșantion de peste 13.200 de respondenți din 11 țări: Canada, China, Franța, Germania, India, Japonia, Mexic, Arabia Saudită, Coreea de Sud, Marea Britanie și SUA. 1.200 de persoane au fost intervievate în fiecare țară, 100 dintre acestea făcând parte dintr-un public informat, cu vârste între 25-64 de ani, studii superioare și venituri peste medie pentru segmentul lor de vârstă, în țara lor; care urmăresc informații despre mediul de afaceri și știri cel puțin de câteva ori pe săptămână; urmăresc știrile despre politici publice cel puțin de câteva ori pe săptămână.
Foto: © Yiorgosgr | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz