Pandemia a întors Dacia cu cinci ani în urmă: vânzările din 2020 s-au situat sub nivelul din 2015
Reading Time: 2 minuteVânzările totale ale mărcii Dacia, în România și pe piețele internaționale, au atins 520.765 de unități în 2020, cu 30% sub nivelul de 736.570 de unități înregistrat în 2019, piața auto fiind puternic afectată de pandemia de COVID-19. Rezultatul este și sub nivelul înregistrat de Dacia în 2015, când marca românească reușea să vândă 550.920 de unități la nivel global.
În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 385.674 de autovehicule, cu 34% mai puțin decât în 2019, când marca românească reușea să vândă nu mai puțin de 581.543 de unități.
Principalele piețe externe pentru Dacia în 2020 au fost Franța (98.370 unități), Italia (56.848 unități), Germania (52.310 unități) și Spania (49.771 unități).
Scădere de vânzări, creștere de cotă de piață
Dacia a înmatriculat în cursul anului trecut un număr de 47.380 de vehicule pe piața din România, după ce în 2019 reușise un nou record de 55.463 de unități. Valoarea include și 5.024 vehicule Dacia livrate în 2020 pentru flota Poliției.
„Datorită măsurilor luate la timp, printre care și utilizarea amplă a platformei dedicate de E-Commerce, Dacia a reușit să atenueze parțial impactul negativ al crizei pandemice. Ca rezultat, cota de piață a mărcii a urcat la finele anului 2020 la 32,4%, față de 30% la sfârșitul anului precedent”, se arată într-un comunicat al companiei.
Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupat și în 2020 de trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând și o creștere a cotei lor în segmentul de piață respectiv.
Dacia Logan a rămas cel mai popular model de pe piața autohtonă, cu 18.627 unități comercializate. Lansată în urmă cu doar un an, versiunea Stepway a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan.
Duster a reușit performanța de a depăși volumele de înmatriculări din anul precedent, cu 12.161 unități, față de 11.736 unități în 2019, consolidându-și poziția de lider al segmentului SUV din România.
Dacia Sandero are 9.420 de unități înmatriculate, reușind o ușoară creștere, de peste 1%, a cotei sale în segmentul B-Hatch. Peste 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway.
Marca românească a lansat în toamna anului trecut a treia generație a familiei Sandero – Logan, trei modele cu un design nou, o platformă și echipări noi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz