Pandemia a dus la apariția celui de-al treilea spațiu de lucru
Reading Time: 2 minutePandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulți angajați exprimându-și dorința de flexibilitate în ceea ce privește modul și locul în care lucrează în continuare. Mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenții unui sondaj Accenture au declarat însă că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spațiu” — o altă locație decât casa sau locul de muncă.
Iar mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuși să plătească până la 100 dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel, sau un retailer, cu un spațiu dedicat. Acest lucru evidențiază o oportunitate potențială de a crește veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră și retail.
Călătorii altfel
Dorința de a lucra dintr-un „al treilea spațiu” este însoțită de o schimbare a atitudinilor față de călătoriile de afaceri. Aproape jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că nu au planuri de a călătorie în scop de business după pandemie sau intenționează să reducă la jumătate acest tip de călătorii.
Perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze și să devină și mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.
„Pandemia a forțat „pragmatismul creativ”, în special pentru firmele de turism și ospitalitate care se luptă să găsească fluxuri suplimentare de venituri în timpul crizei. Unele hoteluri au transformat camerele în restaurante pop-up, în timp ce altele au experimentat oferind spații de birouri temporare clienților care caută un „al treilea spațiu” pentru a lucra. Deși au existat anumite experimente, companiile trebuie să extindă aceste noi servicii și să abordeze atenția reînnoită a călătorilor asupra sănătății și siguranței, de exemplu, folosind cloud-ul pentru a ajuta la interacțiuni fără contact”.
Emily Weiss, director executiv și șef al grupului global al industriei turismului din cadrul Accenture
O lume în schimbare
Lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie și dorința tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie.
„Efectele pandemiei vor fi resimțite multă vreme și vor fi o dovadă a necesității ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente și receptive la schimbări”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior și director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum. „Din dezastru și necesitate se ivesc oportunitățile. Pandemia a declanșat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creștere, multe utilizează capabilități analitice avansate pentru a identifica, răspunde și viza tendințele de consum în schimbare. Spre exemplu, compania britanică producătoare de bere Brewdog a răspuns cu agilitate și creativitate pe tot parcursul crizei – a trecut la producția de dezinfectant pentru mâini, a creat baruri virtuale, a înființat Brewdog Drive-Thru și a redefinit locațiile fizice pentru a crea spații de lucru în colaborare cu Desk Dog.”
Pandemia de COVID-19 a condus la o transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente și recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung. Multe companii orientate către consumatori și-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri și au continuat să își consolideze reziliența și securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea și pentru a se poziționa pentru succes.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz