O bancă, un furnizor de soluții de plată și o companie privată și-au unit forțele pentru a ajuta producătorii locali. Așa a apărut Pachetul Start-Up Localnicii, produsul bancar lansat recent de CEC Bank și Mastercard, creat special pentru antreprenorii români aflați la început de drum, bazat pe platforma Localnicii, lansată în decembrie 2020 alături de Kané Group. Am discutat cu cei trei actori principali ai proiectului despre realizările și perspectivele acestui program.
În primul rând, avem o tradiție lungă în ceea ce privește susținerea mediului de afaceri local. La CEC Bank, lucrăm în prezent cu peste 120.000 de clienți persoane juridice, marea majoritate fiind afaceri locale. Iar startup-urile de astăzi sunt viitoarele mari afaceri de mâine. De aceea, o investiție în ele înseamnă, în fapt, o investiție într-o economie sănătoasă.
Pachetul Start-Up Localnicii vine cu comision lunar de administrare zero în primul an de la deschiderea pachetului și oferă numeroase servicii și avantaje, precum: cont curent și cont de card în lei, cont de salarii, cont de economii, card de debit Mastercard Business, Internet și Mobile Banking și serviciul de acceptare a plăților cu cardul SmartPhone POS, care se activează la cerere și este gratuit în primul an.
În plus, în primul an, nu se percep comisioane pentru încasări și pentru plățile în lei prin Internet Banking și Mobile Banking, iar clienții beneficiază de 0,1% pe an dobândă la vedere pentru toate disponibilitățile din contul curent în lei, precum și de acces la soluțiile Mastercard (Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii Tale, asigurare gratuită pentru cumpărături online și Programul Premium & Business/
mymastercard.ro).
Credem că dezvoltarea României este strâns legată de construirea și susținerea unui segment puternic de antreprenori. De aceea, pentru noi, susținerea și consolidarea mediului de afaceri local sunt prioritare, iar acest lucru se reflectă și în produsele noastre.
Pachetul se bucură deja de un interes crescut din partea antreprenorilor, la doar o lună de la lansare. Vom continua să ne concentrăm atenția și resursele să dezvoltăm produse și servicii care să le facă viața mai ușoară antreprenorilor și IMM-urilor. Iar în această toamnă urmează să lansăm pentru ei și produse bancare care pot fi accesate 100% online, de oriunde și fără niciun drum la bancă.
Mastercard a dezvoltat, de-a lungul timpului, o serie de inițiative și soluții pentru a susține IMM-urile și antreprenorii români. Proiectul Localnicii a fost lansat într-o perioadă de maximă incertitudine, mai ales pentru businessurile mici. Așa că ne-am implicat fără ezitare și, alături de partenerii din proiect, am gândit o platformă pe termen lung, atât în termeni de vizibilitate, cât și din perspectivă business.
Expertiza Mastercard a adus plusvaloare proiectului, prin soluții și avantaje exclusive asigurate de Mastercard. Noii antreprenori care accesează produsul beneficiază de Programul Premium & Business / mymastercard.ro pot beneficia de Pachetul de Digitalizare a Afacerii Tale și se bucură de asigurare gratuită pentru cumpărăturile în scop de afaceri, plătite online, cu un card Mastercard Business sau Corporate eligibil.
Businessurile aflate la început de drum au nevoie de oportunități și produse care le pot susține dezvoltarea, precum și de informații utile, la momentul potrivit. Platforma #Localnicii și produsul bancar Start-Up LOCALNICII vin în sprijinul antreprenorilor aflați în primul an de activitate și le oferă know-how, siguranță, un pachet de servicii bancare personalizate pe nevoile lor și, totodată, expunere prin campania de comunicare.
Plata cu cardul are numeroase avantaje pentru afaceri, de la siguranța încasărilor la simplitate în gestionarea veniturilor, transparență și trasabilitate pentru administrarea veniturilor și a cheltuielilor, acces la inovațiile din zona de plăți – așa cum este, de exemplu, tehnologia SmartPhone POS, care transformă orice telefon mobil într-un terminal de acceptare a plăților digitale, iar clienții pot achita contactless cu cardul, cu telefonul sau cu wearables.
Acest lucru atrage deschidere către noi segmente de clienți, precum și beneficiu la nivel de imagine, businessul fiind poziționat ca modern în termenii experienței oferite consumatorilor și sigur. Validarea este dată chiar de bancă, întrucât trebuie să treci printr-un proces de KYC (Know Your Customer) pentru a putea primi un dispozitiv POS.
Implicarea CEC Bank și a Mastercard reprezintă un exemplu excelent de conexiune care poate lua naștere în urma unei astfel de inițiative și din care toată lumea are de câștigat. Împreună, am demarat campania Localnicii în 2020 și, până în acest moment, am reușit să susținem peste 100 de antreprenori din tânăra generație, atât prin implicarea lor în Cutia cu Localnici, cât și prin prezența în serialul Localnicii.
Anul acesta, am decis să facem un pas și mai concret în susținerea afacerilor de lângă noi. Pornind de la nevoile reale ale antreprenorilor din acest moment, am gândit împreună o serie de beneficii aplicate, incluse în acest produs bancar care, credem noi, reprezintă exemplul perfect pentru cum trebuie să arate serviciile financiare pentru antreprenori, de acum înainte.
Ne dorim, pe termen lung, să creăm o comunitate de antreprenori din care să se nască proiecte și idei, care, împreună, vor duce la creșterea inițiativelor locale, popularizarea produselor artizanale românești și a oamenilor creativi din spatele lor, răspândiți în toate colțurile de țară.
Continuăm, așadar, să descoperim și să aducem împreună antreprenori talentați în Cutia cu Localnici și, în această toamnă, vom lansa încă două ediții, cea de casă nouă și cea pentru sărbătorile de iarnă, cu intenția de a reuși să vindem cel puțin 25.000 de produse de la aceștia, până la finalul anului.
În plus, serialul #Localnicii, în care acești antreprenori locali își spun poveștile și inspiră prin optimism, continuă în 2021 cu încă două sezoane a câte 12 episoade.
Iar la final de an, ne-am propus să aducem laolaltă toți acești antreprenori pe www.localnicii.ro, într-o comunitate cât mai mare, sub forma unei hărți a afacerilor locale, cu acces direct către platformele lor de vânzare. Între timp, pe câțiva dintre ei îi puteți întâlni pe www.localnicii.ro, unde poate fi vizionat și primul sezon al serialului Localnicii.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 356 (16 septembrie – 15 octombrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, investește peste 48.000 de euro în controale mamare gratuite, disponibile la…
The Macallan aniversează două secole de excelență prin lansarea TIME : SPACE Mastery, un whisky unic care redefinește limitele artei…
De ieri, 2 decembrie, showroom-ul ”Invie Tradiția” (de pe strada Mihai Eminescu, nr. 142, Sector 2, București), se transformă într-un…
Vastint România, în parteneriat cu Grupul Digi (Digi24, Digi FM și ProFM), invită întreaga comunitate să participe la sesiunea de…
Românii se vor putea bucura pe tot parcursul anului de cele mai dulci și aromate gusturi în magazinele Carrefour: de…
Grupul MedLife anunță o nouă premieră medicală în România: prima intervenție robotică de tiroidectomie utilizând tehnica BABA (abord bi-areolar și…