Ouăle produse de Agroland vor intra pe rafturile Mega Image
Reading Time: 3 minuteAgroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, a semnat un parteneriat cu Mega Image pentru livrarea de ouă de consum în magazinele rețelei din București.
Parteneriatul semnat cu Mega Image este cel de-al doilea încheiat de companie cu un retailer internațional cu prezență în România.
„Suntem încântați de realizarea acestui parteneriat cu Mega Image, ce reprezintă o nouă dovadă că linia de business avicolă a Agroland este perfect poziționată pentru a servi piața locală și a-și continua dezvoltarea. Intenția noastră este ca ouăle produse în cadrul Avicola Mihăilești să ajungă pe rafturile tuturor lanțurilor de supermarketuri la nivel național. Estimăm că în următorii doi-trei ani va exista un deficit de ouă de consum și, astfel, dorim să exploatăm această oportunitate și să creștem numărul de clienți și cantitățile de ouă livrate în piață. Obiectivul nostru este ca până la finalul anului să creștem capacitatea de producție la peste 200.000 de găini ouătoare, ceea ce va genera o producție lunară estimativă de cinci milioane de ouă de consum, peste 160.000 de ouă pe zi.”
Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System
În primul trimestru al anului, Agroland a înregistrat venituri consolidate de 66,8 milioane de lei, o creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut și un profit net de 1,6 milioane de lei, o apreciere cu 31% comparativ cu primul trimestru din 2021. În primele trei luni ale anului, vânzările de ouă de consum ale Agroland au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei. Performanța din T1 2022, precum și criza alimentară manifestată în această perioadă contribuie la creșterea afacerii în cursul anului 2022.
Agroland vrea 12,5 mil. lei din ouă în 2022
Pentru Agroland, care are un concept bazat pe economie circulară și ouă nemodificate genetic, există un potențial semnificativ de creștere pe piața locală datorită cererii tot mai mari a consumatorilor locali de ouă de calitate, crescute la nivel local, cerere care se translatează marilor lanțuri de retail.
Pentru a beneficia de acest potențial de creștere, Agroland va investi în 2022 aproximativ 800.000 de euro din fonduri proprii pentru mărirea capacității de producție. În urma acestui proces, compania se va poziționa în primii 3-5 producători de ouă de consum din România.
Agroland vizează venituri de 12,5 milioane de lei din vânzarea de ouă comerciale în 2022, o creștere de 30% față de anul 2021 și o creștere cu 60% a vânzărilor de pui de o zi produși pe platforma de la Mihăilești, care se estimează că vor ajunge anul acesta la 10 milioane de lei. La nivel consolidat, care include și performanța magazinelor Agroland MEGA și Agroland Tradițional, precum și a diviziei de input-uri Agroland Agribusiness, Grupul vizează vânzări de 241,2 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13,1 milioane de lei în 2022.
Agroland este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București din 1 martie 2021, având în prezent o capitalizare de piață de peste 165 milioane de lei. Agroland Business System a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie.
De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Platforma este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu.
Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz