OTP Bank România extinde facilitatea de deschidere a conturilor 100% online pentru companii și IMM-uri cu mai multi asociați
Reading Time: 2 minuteOTP Bank România face un nou pas important în direcția inovației și accesibilității serviciilor bancare digitale prin extinderea serviciului de deschidere conturi 100% online pentru persoanele juridice și IMM-urile cu mai mulți asociați. Inițial, acest flux online a fost disponibil doar pentru persoanele fizice și IMM-urile cu acționar unic.
OTP Bank România a înregistrat un progres impresionant în programul de transformare digitală, cu creșteri spectaculoase ale indicatorilor de performanță. Implementarea procedurii de onboarding online pentru clienții persoane fizice a condus la o creștere de șase ori a numărului de noi clienți care aleg această metodă comparativ cu anul trecut.
Noile dezvoltări digitale au fost realizate cu suportul FintechOS, care a implementat soluții precum onboarding digital pentru clienți persoane fizice și IMM-uri sau procesul de acordare online a creditelor. Astfel, urmărind viziunea băncii orientată către client, au fost introduse soluții care răspund eficient nevoilor de banking, îmbunătățesc experiența utilizatorilor și, nu în ultimul rând, au optimizat procesele interne ale băncii.
„Extinderea serviciului de onboarding online subliniază angajamentul nostru de a aduce inovație și accesibilitate pentru soluțiile bancare. Este un proiect care ne-a permis o transformare semnificativă a modului în care interacționăm cu clienții, oferind un proces simplificat și rapid de deschidere a conturilor, indiferent de complexitatea structurii acționariatului lor. Viteza și eficiența cu care am reușit să implementăm aceste schimbări ne-a ajutat să simplificăm procesele interne și să oferim rezultate palpabile în termeni de satisfacție a clienților, ceea ce a facilitat o creștere impresionantă în adopția serviciilor noastre digitale.”
Constantin Mareș, Director General Adjunct al OTP Bank România, Divizia Digitală
Onboardingul 100% digital a determinat circa 40% dintre clienții persoane fizice să aleagă în mod constant să își deschidă cont în afara programului de lucru uzual, profitând de comoditatea și accesibilitatea acestor servicii oricând și de pe orice dispozitiv. De asemenea, aproape 40% din cererile de creditare din partea persoanelor fizice au fost înregistrate online.
„Băncile de astăzi trebuie să inoveze pentru a rămâne relevante și a prospera, dar cele mai multe sunt împiedicate de vechile sistemele insuficient de flexibile. Am dezvoltat platforma FintechOS pentru a permite instituțiilor să dezvolte produsele și ofertele digitale de care au nevoie, atunci când au nevoie de ele, fără a le perturba sistemele de bază sau fără a fi necesare investiții costisitoare.”
Teo Blidăruș, CEO and Co-Founder, FintechOS
În cazul segmentului IMM, onboarding-ul online a cunoscut o creștere anuală de 36%, iar aproximativ 44% dintre noii clienți din acest segment aleg să inițieze procesul de onboarding în afara orelor de program ale sucursalelor băncii.
OTP Bank România este subsidiara OTP Group, care avea, la sfârșitul lunii martie 2024, o cotă de piață de 2,64% în funcție de active, aproape 420.000 de clienți persoane fizice, peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, 1.800 de angajați și 96 de sucursale. În România, membrii Grupului OTP sunt: OTP Bank România, OTP Consulting, OTP Leasing, OTP Asset Management, OTP Factoring, OTP Advisors și Fundația OTP Bank România.
FintechOS este o platformă de management end-to-end al produselor financiare, care le permite băncilor, asiguratorilor și altor instituții financiare să-și extindă sistemele core de business cu capabilități flexibile pentru adresarea întregului ciclu de viață a produselor – și să le poată oferi angajaților instrumente productive pentru definirea, distribuția, subscrierea, deservirea și analiza performanței produselor financiare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz