Finanțe

OTP Bank România a obținut anul trecut un profit net de șapte ori mai mare decât în 2022

Reading Time: 3 minute

OTP Bank România a înregistrat în 2023 un profit net consolidat de 262 de milioane de lei, de șapte ori mai mare decât cel din 2022.

Profitul operațional înregistrat de bancă în 2023 a ajuns la valoarea de 270 de milioane de lei, în creștere cu 25% față de anul precedent, ca urmare a creșterii cu 13% a veniturilor totale, în timp ce veniturile nete din dobânzi au crescut cu 4%, iar comisioanele nete au crescut cu 8%, influențate de comisioane mai mari din operațiunile cu carduri.

Cheltuielile operaționale au crescut cu 8% față de 2022, determinate în principal de creșterile salariale și de alte cheltuieli impactate de inflația ridicată, care s-a situat peste două cifre până în august. Raportul costuri/venituri s-a îmbunătățit la 69,4% în 2023 (-2,8 puncte procentuale față de anul trecut). De asemenea, baza de clienți activi a crescut cu 15%.

„Sunt mândru să spun că OTP Bank România nu numai ca a abordat provocările cu reziliență, dar pe parcursul procesului de vânzare și-a respectat angajamentul ferm pentru excelență, asigurând cu succes continuitatea operațiunilor locale. 2023 este un an important pentru noi, în care am obținut un profit record, un rezultat al dedicării și al competenței echipei noastre. Mai mult, am avut o creștere remarcabilă, de 15%, a bazei de clienți activi, ceea ce reflectă încrederea și mulțumirea pe care le avem din partea lor. Aceste rezultate subliniază orientarea noastră permanentă pentru furnizarea de servicii financiare de calitate și consolidarea relațiilor cu clienții.”

Gyula Fatér, CEO OTP Bank România

Ȋn conformitate cu standardele locale de raportare, activele băncii au atins 19,8 miliarde de lei, un nivel stabil față de anul precedent.

Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 4%, la un total de 698 de milioane de lei, cu o dinamică anuală care a beneficiat de volume stabile de credite și reprețuirea volumelor de credite aflate în stoc,  într-un context cu rate de dobânzi mai mari.

Costul total al riscului a fost de +38 milioane lei, fiind influențat pozitiv de costul de risc de credit din al doilea trimestru al anului rezultat din vânzarea portofoliului de credite neperformante al companiei locale de factoring.

Volumul creditelor performante a scăzut cu 3% la finalul anului 2023, în timp ce volumele trimestriale au fost stabile. Acest lucru a avut drept cauză scăderea de 12% în zona creditelor ipotecare, cauzată de creșterea generală a ratelor de dobandă, și scăderea de 4% a creditelor de consum, care au fost doar parțial compensate de creșterea cu 3% pentru creditele corporative și de o creștere de 9% a volumelor de leasing. Ca urmare a scăderii ratelor dobânzilor spre sfârșitul anului, vânzările de credite ipotecare s-au triplat în trimestrul patru.

Volumul depozitelor a crescut cu 16% în 2023. Cea mai mare contribuție a provenit din depozitele atrase de la persoane fizice, care au crescut cu 17%, în timp ce depozitele atrase de la persoane juridice au crescut cu 13%. Îmbunătățirile și optimizările din anii precedenți au direcționat raportul credite nete/depozite sub 100% până la sfârșitul anului (-19 puncte procentuale față de anul trecut); ca urmare, volumul datoriilor față de instituțiile de credit a scăzut cu 41% comparativ cu anul trecut.

Rata de adecvare a capitalului băncii a atins nivelul de 23.88% (+138 bps de la an la an),  influențată de creșterea fondurilor proprii.

În 2023, OTP Group a înregistrat un profit consolidat ajustat de 1,009 miliarde de forinți (13,044 milioane de lei) în timp ce profitul consolidat a fost de  991 miliarde de forinți (12,810 milioane de lei). Subsidiarele care au contribuit cel mai mult la acest volum sunt OTP Core din Ungaria (303 miliarde HUF/ 3,918 milioane de lei), DSK Bank din Bulgaria (202 miliarde HUF/ 2,612 milioane de lei), Slovenia (129 miliarde HUF/ 1,665 milioane de lei), Rusia (96 miliarde HUF/ 1,237 milioane de lei), Serbia (68 miliarde HUF/ 880 milioane de lei), Croația (54 miliarde HUF/  698 milioane de lei), Ucraina (45 miliarde HUF/ 584 milioane de lei), Muntenegru (22 miliarde HUF/  282 milioane de lei), Albania (15 miliarde HUF/ 194 milioane de lei), subsidiara din Moldova (15 miliarde HUF/  190 milioane de lei) și subsidiara din Uzbekistan (-22 miliarde HUF / -283 milioane de lei).

OTP Bank România este subsidiara OTP Group, având 2,64% cotă de piață în funcție de active, aproape 420.000 de clienți persoane fizice, peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, 1.800 de angajați și 96 de sucursale. În România, membrii Grupului OTP sunt: OTP Bank România, OTP Consulting, OTP Leasing, OTP Asset Management, OTP Factoring, OTP Advisors și Fundația OTP Bank România.

În februarie, Banca Transilvania a semnat cu OTP Group un acord pentru achiziția a 100% din acțiunile pe care le deține la OTP Bank România. Ca urmare a acestui acord, OTP Group vinde subsidiarele sale din România, marcând ieșirea de pe piața românească.

Team

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

3 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

3 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

5 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

8 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

8 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

10 ore ago