Antreprenori

OTOTO: Investiție de 1 mil. euro în magazine de cartier care oferă branduri independente, sustenabile și naturale

Reading Time: 5 minute

O echipă formată din antreprenori experimentați și oameni ambițioși a fondat OTOTO, un nou concept de magazin care își asumă misiunea de a curatoria și de a oferi clienților o selecție atentă de branduri locale, sustenabile și naturale.

OTOTO adună 300 de branduri (dintre care peste 100 sunt branduri locale) de produse alimentare și băuturi, produse de îngrijire personală și pentru casă, sau de articole de modă produse de branduri sustenabile. Conceptul își derulează activitatea în trei puncte fizice, Piața Amzei, Victoriei și Dorobanți, fiind și un actor important în comunitate: în cadrul magazinelor se organizeaza inițiative și programe destinate comunității. Am aflat mai multe de la Raluca Simiuc, Cofondatoare, Brand & Communication la OTOTO.

Cum a apărut ideea OTOTO?

Ideea din spatele OTOTO a fost de a construi o platformă și un spațiu unde brandurile independente, sustenabile și frumoase să fie expuse într-un context care să le pună în valoare și care să le permită oamenilor să le exploreze în tihnă. OTOTO reprezintă visul comun al echipei de fondatori, acela de a redefini conceptul de magazin general de cartier, modul în care ne facem cumpărăturile săptămânale și alegerile zilnice, dar și modul în care ne petrecem timpul liber.

OTOTO oferă o experiență specială celor care ne trec pragul. Curatoriem, pentru comunitatea noastră, produse și branduri care respectă valorile ce ne unesc (grija pentru natură și oameni, crearea unui impact pozitiv în societate, adoptarea unui stil de viață sănătos, suportul acordat brandurilor și antreprenorilor locali etc.).

Raluca Simiuc, cofondatoare OTOTO

Cine sunt oamenii din spatele acestui brand?

Echipa OTOTO este alcătuită din Mihai Simiuc (antreprenorul care a construit FRUFRU și Urban Monkey), Raluca Simiuc, care are o experiență de peste 20 de ani în marketing și dezvoltarea de branduri de lifestyle, Ana Tănasă și Mihaela Simiuc, care au fost parte din povestea de success FRUFRU încă de la început, și Radu Stanciu, care are o experiență de peste 30 de ani în HoReCa în corporație, și care și-a dorit dintotdeauna să deschidă o cafenea, un loc în care timpul stă în loc și ospitalitatea are rolul principal.

Care este conceptul OTOTO și prin ce vă diferențiați în piață?

Așa cum menționam anterior, ne-am propus ca OTOTO să fie magazinul general de cartier cu branduri alternative, locul de unde îți poți face cumpărăturile săptămânale, și, totodată, un spațiu unde oamenii din comunitate se pot întâlni, fie plănuit, fie întâmplător.

Diferențierea este dată, în primul rând, de selecția atentă a peste 300 de branduri frumoase, curatoriate, din România și din Europa. În același timp, OTOTO plasează experiența ca element central al magazinelor – pornind de la cafeaua de specialitate și continuând cu designul și atmosfera magazinelor, dar mai ales prin prisma produselor ce se regăsesc pe rafturile noastre. Toate aceste piese de puzzle creează o experiență unitară, care îndeamnă la un moment de pauză și relaxare pentru cei ce ne trec pragul.

Nu în ultimul rând, avem comunitatea OTOTO, cu care am reușit să creăm o energie unică în aceste spații concepute pentru a explora și a descoperi o gamă variată de branduri atent curatoriate, în care spiritul colaborativ primează până la nivelul la care rolurile echipei și al clienților se întrepătrund și contribuie, deopotrivă, la a întreține și a crește mai departe comunitatea.

Tendințele internaționale arată că marii retaileri integrează în strategiile lor de expansiune deschiderea magazinelor de cartier (neighborhood stores), adresate comunităților din proximitate. Ne așteptăm ca și la noi acest trend să fie din ce în ce mai vizibil, pe termen lung, și ne bucurăm că OTOTO este un disruptor în acest sens.

Cât ați investit până acum în business?

În prezent, am ajuns la trei magazine, situate în Piața Amzei, Calea Victoriei și Calea Dorobanților. Investiția de până acum a fost în jur de 1 milion de euro și a fost direcționată către construirea unei experiențe cât mai bune pentru clienți, dar și către suportul brandurilor și comunității. Nu am investit în forme de publicitate, notorietatea brandului fiind organică.

Cum selectați brandurile pe care le vindeți în magazine?

Selectăm brandurile în primul rând ținând cont de valorile, calitatea, design-ul și povestea lor. Printre criterii, putem enumera:

  • Branduri care nu fac un compromis între design și grija pentru oameni și planetă;
  • Branduri naturale, organice, plant-based, cu eticheta curată și sustenabile;
  • Branduri create în mod responsabil, cu o importantă componenta umană;
  • Branduri autentice, oneste și îndrăznețe;
  • Branduri care să aibă o poveste ce poate fi spusă de oamenii pasionați care se află în spate.

În acest moment, am ajuns la peste 300 de branduri independente în portofoliu, dintre care peste 100 sunt românești. Acestea sunt din categorii precum: produse alimentare și băuturi, produse de îngrijire personală, pentru casă și accesorii. Magazinul situat pe Calea Victoriei are și un etaj întreg ce găzduiește articole de modă și accesorii realizate din materiale sustenabile, atât locale, cât și internaționale (de la branduri precum FREITAG, Patagonia, VEJA, Armed Angels, Dedicated, Brava, MUD Jeans, și multe altele.)

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru perioada următoare?

Strategia noastră de expansiune vizează să mergem în toate „cartierele” unde ar fi relevant pentru comunitățile respective, indiferent de spațiul geografic. De exemplu, săptămâna aceasta vom inaugura un pop-up store în Timișoara.

Avem pe listă orașe precum Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea și Brașov. Luăm în calcul inclusiv posibilitatea extinderii în țări precum Austria sau Germania, iar în primăvara anului viitor vom avea inclusiv un Pop-up Store în Viena. Totodată, în următoarele luni, vom lansa magazinul OTOTO online.

Este consumatorul român pregătit să facă alegeri sustenabile în viața de zi cu zi?

Conform studiilor recente, vedem că românii au început să conștientizeze importanța și necesitatea adoptării unui stil de viață sustenabil și peste jumătate dintre aceștia declară că sunt dispuși chiar să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile.

În opinia noastră, sustenabilitatea nu mai poate fi ignorată, și din fericire au început să apară tot mai multe informații, dar și alternative de produse sustenabile destul de accesibile. Pentru a produce un impact, însă, este nevoie ca fiecare dintre noi să integreze încet-încet schimbări în viața de zi cu zi.

OTOTO este un promotor al stilului de viață sustenabil, bazat pe alegeri mai conștiente, care să sprijine brandurile locale, creative. Misiunea noastră este ca, prin acțiunea de a curatoria branduri pentru comunitatea noastră, să contribuim la facilitarea accesului la produse sănătoase, naturale, locale și sustenabile.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

o oră ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

2 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

2 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

2 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

2 ore ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

3 ore ago