Interviuri

OSCAR Downstream: Antreprenoriat alimentat de planuri mari

20 sept. 2024 4 min

OSCAR Downstream: Antreprenoriat alimentat de planuri mari

Reading Time: 4 minute

Cu un buget de peste 10 milioane de euro pentru investiții, OSCAR Downstream are planuri mari pentru 2024. Printre acestea, intrarea pe piața de retail cu propriile benzinării, primii pași urmând să fie făcuți până la finalul acestui an, când va fi construită prima stație OSCAR. Detalii am aflat de la Nicolae Bănică, CEO al OSCAR Downstream

Pentru anul acesta, OSCAR Downstream se pregătește de intrarea pe piața de retail cu benzinăriile proprii. Ne puteți spune câteva cuvinte despre planurile pe care le aveți din acest punct de vedere? Ce alte planuri aveți pentru companie? 

Ne uităm de câțiva ani la piața de retail din România, dar și la piețele mature de profil din Europa și Statele Unite. Retailul este un segment foarte competitiv, iar piața din România este destul de segmentată, ceea ce presupune mult potențial de consolidare și creștere. OSCAR Downstream are deja o experiență foarte valoroasă pe segmentul B2C. În 2017, am lansat franciza de benzinării de retail RO, concept OSCAR. Între timp, am ajuns la peste 85 de benzinării și parteneri în întreaga țară. Ne-am consolidat astfel un know-how solid în domeniu și credem că piața este pregătită pentru conceptul de benzinării de retail OSCAR.

Acest concept va propune consumatorului român un standard de calitate premium, atât în ceea ce privește carburantul disponibil, cât și serviciile și produsele oferite. Prima stație OSCAR va fi construită până la finalul anului 2024. Ne-am propus să dezvoltăm acest concept dincolo de marile aglomerări urbane, în orașe de dimensiuni medii și mici, unde nu există încă suficientă ofertă pe piața carburantului de calitate. Ritmul de dezvoltare a rețelei OSCAR pe termen lung va fi impus de indicatorii de performanţă realizaţi de primele benzinării OSCAR şi de oportunităţile identificate în principalele hub-uri economice şi sociale din ţară. În paralel, continuăm să creștem rețeaua de benzinării în regim de franciză, RO concept OSCAR. Totodată, ne consolidăm cota de piață B2B, care este segmentul nostru principal de activitate, asigurându-ne aproximativ 95% din business.  

Care este bugetul de investiții alocat de companie pentru 2024 și care vor fi principalele direcții ale investițiilor?  

Pentru acest an ne-am bugetat investiții de peste 10 milioane euro. Pe lângă planurile care vizează piața de retail, investim în mod constant în lanțul nostru integrat de distribuție, care reprezintă principalul nostru avantaj competitiv. În acest moment, avem 7 depozite proprii amplasate strategic la nivel național, la maximum 200 de kilometri unele de celelalte, care pot onora comenzi în toată țara, în maximum 24 de ore.

Continuăm să creștem flota proprie de transport, care a depășit deja 100 de autocisterne moderne, eficiente energetic şi prietenoase cu mediul. La nivel de grup, analizăm diverse oportunități de investiții regenerabile (începând cu montarea de panouri solare în unitățile noastre de activitate, acolo unde spațiul și standardele de siguranță o permit). De asemenea, avem în vedere instalarea de stații de reîncărcare pentru mașini electrice în rețeaua OSCAR. 

De curând, OSCAR Downstream a lansat platforma de sustenabilitate„România Tot Înainte”, care are inclusiv un spot dedicat. De ce alegeți să vă implicați?  

OSCAR Downstream are o tradiție îndelungată de proiecte de responsabilitate socială, promovată încă de la început prin viziunea fondatorului nostru, Alin Niculae. Compania noastră contribuie activ la eforturile naționale pentru un viitor mai bun și susține proiecte cu potențial de amplificare, care creează comunități și hub-uri de sustenabilitate la nivel local. Platforma România Tot Înainte – Alimentăm binele urmează parcursul natural al acestei strategii și aduce sub aceeași umbrelă filosofia noastră de CSR, ONG-uri reprezentative și proiectele lor etalon în educație, sănătate și mediu, precum și parteneri de business care ne împărtășesc viziunea și vor să susțină aceste proiecte.

Sprijinim și amplificăm astfel munca organizațiilor active în trei domenii strategice pentru societatea românească. ONG-urile partenere fac ceea ce știu mai bine, oferind asistență și servicii esențiale pentru bunăstarea comunităților locale. #RomaniaTotInainte vine cu propria identitate de brand, logo de campanie și un portal dedicat (romaniatotinainte.ro), care va funcționa drept hub de comunicare pentru întreaga platformă. Aici vom prezenta ONG-urile și proiectele susținute, partenerii care decid să ni se alăture și impactul pe care aceste eforturi susținute le generează în societate. De asemenea, persoanele și organizațiile care vor să se implice ne pot contacta tot prin această platformă. Video-ul manifest cu care am lansat campania reflectă promisiunea brandului OSCAR Downstream, care este construită în jurul valorilor noastre organizaționale de calitate, profesionalism, grijă și respect.

De peste 23 de ani, compania noastră alimentează binele și îi susține pe cei care pun lucrurile în mișcare și duc această țară mai departe. #RomâniaTotÎnainte este examenul nostru de maturitate în privința angajamentului asumat față de un viitor sustenabil. Pe termen lung, sperăm ca această platformă să devină un hub de sustenabilitate pentru România, cu proiecte inovatoare derulate în colaborare cu organizațiile nonguvernamentale și partenerii noștri de business. În cele peste două decenii de activitate, OSCAR Downstream a susținut mai mult de 13.000 de companii din domenii cheie precum agricultură, transport, construcții și industrie. Aceste businessuri susțin economia națională, iar aportul lor la tranziția României către un viitor sustenabil este esențial.  

OSCAR Downstream este una dintre cele mai performante companii din România, ocupând poziții fruntașe an de an în Top Performers realizat de Biz și Coface. De ce credeți că înregistrează compania aceste rezultate bune? 

OSCAR Downstream este o cultură predominant antreprenorială, care promovează profesionalismul, calitatea, respectul și grija. Colegii noștri sunt modelați în spiritul acestor valori, care ne reprezintă atât ca profesioniști, dar și ca oameni. Mai mult de atât, suntem, cu adevărat, o companie de familie. Avem în continuare mulți angajați din echipa cu care fondatorul nostru, Alin Niculae, a pornit la drum, acum mai bine de 23 de ani.

La acest nucleu s-au adăugat, de-a lungul anilor, mulți oameni noi, care se regăsesc în valorile și în cultura noastră organizațională. OSCAR Downstream a fost, de la început, challengerul de pe piața distribuției de carburant din România. De peste 23 de ani, concurăm cu succes companii multinaționale și ne punem amprenta pe una dintre cele mai competitive și strategice piețe din lume. Nu am fi putut face asta decât printr-o aliniere asumată la bunele practici internaționale și prin perfecționare continuă.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.


Array

Articole pe aceeași temă: