Oportunitățile pandemiei. Educație continuă, oriunde ai fi
Reading Time: 2 minutePandemia a demonstrat că învățarea poate avea loc oricând, de oriunde, cu instrumentele digitale potrivite. Profesorii au trecut printr-o etapă de învățare foarte importantă, unii mai ușor, alții cu multe provocări. Orice instrument digital este, până la urmă, atât de bun precum profesorul care îl folosește, arată reprezentanții AdServio, într-un comunicat de presă.
Peste 73% din elevii din România s-au întors fizic la școală săptămâna aceasta. Avem de-a face cu un nou „normal”, dar este esențial să nu uităm lecțiile învățate în perioada în care cursurile s-au ținut online.
Ce oportunități au școlile și ce pierde societatea dacă nu sunt ”pe val”?
Sistemul actual de educație a fost conceput în perioada primei Revoluții Industriale, după nevoile fabricilor. Societatea avea nevoie de muncitori cu competențe fixe, care să implementeze sarcini (fără să pună întrebări) și care să urmeze aceleași procese. Într-o lume a inovării și în continuă transformare sunt necesare alte competențe, de aceea este nevoie de un model educațional diferit, un model în care tehnologia este omniprezentă.
Școlile sunt capabile să pregătească elevii pentru viitor
60% din locurile de muncă pentru care se pregătesc generațiile Z și Alpha nu au fost încă inventate, iar 40% din copiii care sunt acum la grădiniță vor fi antreprenori potrivit Future of Jobs Report 2020, World Economic Forum. Așadar, școlile trebuie să pregătească elevii pentru a rezolva probleme care azi nu există și pentru antreprenoriat. Acum ele au oportunitatea să facă învățarea mai relevantă.
Copiii de azi vor fi adulți într-o lume în care vor plăti cu criptomonede, vor avea mașini autonome, case independente energetic, vor avea roboți-asistenți, vor dobândi mereu noi competențe, vor avea prieteni în toată lumea, vor fi cetățeni activi și se vor implica în rezolvarea problemelor din comunitate.
Pentru aceasta, este necesar un mod de predare cât mai personalizat, bazat pe joc, experiență și reflecție, cu o monitorizare continuă a progresului și unde rolul profesorului este de facilitator al procesului de învățare. Elevii au nevoie să își dezvolte autonomia în învățare, gândirea critică, creativitatea, comunicarea și capacitatea de a lucra în echipă, consideră reprezentanții AdServio.
Colaborarea online îi pregătește pe tineri să se pregătească pentru locul de muncă al viitorului, unde este foarte posibil să lucreze de oriunde, oricând, în echipe aflate în toată lumea.
Școlile pot profita de noul „normal” și să dezvolte toate aceste competențe cu ajutorul instrumentelor digitale: platforme de management educațional, manuale interactive, lecții în Realitate Virtuală, aplicații de evaluare, instrumente de colaborare și de creare de conținut digital.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz