Operatorul francizelor KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România are în plan investiții de 14 mil. euro în 2021
Reading Time: 2 minuteSphera Franchise Group, deținătoarea companiilor care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, a bugetat pentru 2021 vânzări în restaurante în valoare totală de peste 230 de milioane de euro, cu 63% mai mari comparativ cu nivelul din 2020.
Din acestea, 25% sunt estimate a fi realizate prin intermediul canalului de livrare, reflectând schimbările de comportament de consum aduse de pandemie.
Pe parcursul anului 2021, ca urmare a contractului negociat cu francizorul Yum! (cel care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell), compania a planificat deschiderea a 16 restaurante (8 KFC, 3 Pizza Hut și 3 Taco Bell în România și 2 KFC în Italia). Bugetul alocat acestor investiții se ridică la 10,2 milioane de euro. Totodată, în cadrul planului negociat cu Yum!, investiția în remodările restaurantelor existente este estimată la 3,8 milioane de euro.
Sphera Franchise Group estimează de asemenea, că EBITDA (profitul brut) ar urma să crească cu 115%, până la nivelul de 19 milioane de euro.
„După un an 2020 în care am înfruntat provocări complet neobișnuite, atât pentru compania noastră, cât și pentru întreaga economie, în 2021 ne așteptăm la o revenire semnificativă a business-ului, mai ales în a doua jumătate a anului. Suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor, alături de recalibrarea cheltuielilor și păstrarea costurilor pe aceeași linie cu anul 2020. În ciuda situației create de criza sanitară, putem spune că este un moment extrem de prielnic investițiilor, astfel că am bugetat peste 14 milioane EUR pentru dechiderea de restaurante noi și pentru remodelarea celor existente.”
Călin Ionescu, Directorul General al Sphera Franchise Group
Cifrele se bazează pe contextul macro-economic ce va fi influențat de efectele pandemiei COVID-19 în prima parte a anului, ca urmare a restricțiilor impuse de autorități. Astfel, pe fondul creșterii deficitului de cont curent, este luată în calcul o ușoară depreciere a monedei naționale față de euro, creșterea salariului minim pe economie cu 3% și estimările unei inflații anuale de 2,5-3%.
Începând cu a doua jumătate a anului, este luată în calcul o revenire treptată până la capacitatea normală a restaurantelor, inclusiv ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel național, pe care și compania o susține în rândul angajaților săi.
Sphera împreună cu Direcția de Sănătate Publică București, facilitează accesul la vaccinare al angajaților care doresc să se imunizeze, printr-o unitate mobilă pusă la dispoziția acestora, într-un spațiu tip-anexă, special amenajat, din cadrul unui restaurant KFC din București.
„Avem încredere că astfel putem contribui la eforturile depuse de către autorități în vederea revenirii la normalitate și, totodată, să reușim să repunem în mișcare industria HoReCa,” a mai declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
La finalul anului 2020, Sphera avea 158 de restaurante din care 138 erau în România, 18 în Italia și 2 în Republica Moldova.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz