Stiri

Opel lansează noua generație a SUV-ului Grandland

Reading Time: 7 minute

Open a prezentat noul model Grandland, elegant și dinamic, spațios și versatil, cu un portofoliu de sisteme de propulsie complet electrificate.

Grandland aduce la viață, în premieră pe un model de serie, mai multe caracteristici de design prezentate pentru prima dată pe conceptul Opel Experimental. Printre acestes se numără vizorul 3D cu logo-ul Blitz iluminat, și inscripția „OPEL“ iluminată permanent în partea din spate.

Printre alte elemente importante ale SUV-ului se numără sistemul de iluminare Intelli-Lux Pixel HD cu peste 50.000 de elemente individuale, precum și platforma STLA Medium, nativă BEV, și noul design plat al pachetului de baterii, care acceptă o baterie de 98 kWh. Acest lucru va permite modelului Grandland Electric să parcurgă până la aproximativ 700 kilometri pe plan local fără emisii (conform WLTP).

„Noul Grandland reprezintă o piatră de hotar pentru Opel. Odată cu acesta, fiecare Opel, fără excepție, este acum disponibil în variantă electrică. Este un pas important în ofensiva noastră electrică. Noul Grandland a fost proiectat și dezvoltat la Rüsselsheim și va fi construit la Eisenach. Relația cu Opel Experimental este inconfundabilă. Acesta oferă inovații care au fost văzute pentru prima dată pe acest concept-car extraordinar. Prin urmare, noul Grandland ne va consolida poziția în importantul segment C-SUV.“

Florian Huettl, directorul general al Opel

Platforma BEV-nativ oferă autonomie electrice de până la 700 km

Următoarea generație Grandland reprezintă un pas important pentru Opel care face electromobilitatea și mai atractivă. Este primul Opel care beneficiază de platforma Stellantis STLA Medium BEV-nativ. Datorită noii arhitecturi, a noului pachet de baterii plate de până la 98 kWh, a motorului electric de generație nouă și a funcțiilor de conservare a energiei, cum ar fi pompa de căldură, noul Grandland Electric va putea oferi o autonomie electrică WLTP fără emisii locale de până la 700 de kilometri. În rest, sunt garantate, de asemenea, opriri scurte la boxe pentru reîncărcare. La o stație publică de încărcare rapidă, este nevoie de numai 26 minute pentru a reîncărca la 80% din capacitatea bateriei.

Vizor 3D, Blitz luminat, tehnologie Edge Light și Intelli-Lux Pixel Matrix HD

Noua structură de bază le-a oferit designerilor o libertate deosebită, iar poziția impresionantă a noului Grandland devine evidentă încă de la prima privire. Datorită lungimii suplimentare de 173 mm, înălțimii suplimentare de 19 mm și lățimii suplimentare de 64 mm față de predecesorul său, noul venit transmite încredere (Lungime: 4650 mm; lățime: 1905 mm; înălțime: 1660 mm). Iar în combinație cu jantele din aliaj de până la 20″, acest lucru îl ajută să se situeze cu îndrăzneală și confort în vârful portofoliului de SUV-uri Opel. Un plus de grandoare este adus de noua interpretare a grilei caracteristică mărcii Opel: 3D Vizor. Acest element este combinat cu logo-ul Opel Blitz iluminat, care devine și mai proeminent cu ajutorul tehnologiei Edge Light. Noul Grandland îmbrățișează designul „Opel Compass“ pe care l-a introdus conceptul Experimental. Acesta se bazează pe principiile pliului central, toate elementele fiind organizate pe orizontală, cu emblema „Electrified Blitz“ în centru.

Noul logo iluminat este însoțit de o altă inovație în materie de lumini a inginerilor din Rüsselsheim – tehnologia de top Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Sistemul oferă peste 50.000 de elemente (51.200 mai exact, cu 25.600 pe fiecare parte) pentru o distribuție a luminii de înaltă definiție și își sărbătorește debutul pe noul venit. Pe baza situației din trafic, obiectele care se apropie și cele care vin din sens opus sunt detectate de o cameră video, iar lumina Intelli-Lux Pixel Matrix HD decupează aceste obiecte cu o precizie mai mare decât tehnologiile Matrix Light standard și oferă un model de lumină mult mai strălucitor și omogen – asigurându-se în același timp că ceilalți participanți la trafic nu sunt deranjați. În plus, noile animații de bun venit/la revedere cu proiecții grafice în fața vehiculului oferă deja o perspectivă asupra posibilităților viitoare.

Cu plafonul său flotant în două tonuri și panourile de contrast, Grandland este extins din punct de vedere vizual pentru un aspect elegant. Designul general al caroseriei este organizat și structurat, rămânând în același timp fluid și organic. Liniile ascuțite ale pasajelor roților sunt străbătute de linii care plutesc de-a lungul mașinii și ajută vizual la proiectarea roților spre exterior. Acest lucru este combinat cu robustețea elementelor de acoperire din jurul roților și din partea inferioară a caroseriei. Ampatamentul lung de 2.784 mm și hayonul abrupt evidențiază spațiul sporit din habitaclu și portbagaj. Scaunele din spate pot fi rabatate 40:20:40 și, astfel, creează un volum de încărcare de până la 1.641 de litri.

În partea din spate, semnătura luminoasă distinctă a busolei, inclusiv prima integrare a cuvântului „OPEL“ iluminat ca parte a semnăturii, își face, de asemenea, debutul în producția de serie. Și, în deplină concordanță cu abordarea Greenovation de la Opel pentru conservarea tuturor resurselor legate de automobil, numele mașinii nu mai este afișat prin litere cromate – în schimb, acesta este gravat în relief la mijlocul hayonului.

Interior spațios, cu scaune AGR și soluții inteligente pentru depozitare

La interior, pasagerii noului Grandland sunt întâmpinați de alte elemente îndrăznețe și pure, în combinație cu o ambianță caldă și atrăgătoare. Din punct de vedere arhitectural, amenajarea interioară accentuează tema orizontală, cu linii care traversează planșa de bord până la portiere, sporind senzația de lățime și spațiu, în timp ce ecranul central de 16″ ușor orientat spre șofer și consola centrală înaltă generează o senzație de sportivitate. În spatele volanului, un panou de bord discret, lat și complet digital, oferă informații esențiale, permițând șoferului să se concentreze asupra plăcerii de a conduce și, în combinație cu head-up display-ul Intelli-HUD, să rămână atent la drum. Șoferii au, de asemenea, posibilitatea să declanșeze manual sau automat Pure Mode. Acesta reduce conținutul de pe panoul de informații pentru șofer, de pe head-up display și de pe ecranul central și asigură o distragere și mai redusă a atenției de la condus pe timp de noapte sau pe ploaie. În tradiția tipică Opel, setările utilizate frecvent, cum ar fi controlul climatizării, pot fi, de asemenea, operate intuitiv prin intermediul câtorva butoane fizice care au fost păstrate.

Orificiile laterale de ventilație sunt integrate în portiere, ceea ce accentuează vizual și lățimea planșei de bord. Partea superioară a planșei de bord are un aspect tehnic frumos și este împărțită estetic în două finisaje de suprafață, pentru a sublinia tonul general al designului. Mai jos, „lumina de margine“, care se bazează pe aceeași tehnologie utilizată la Vizor, adaugă o execuție precisă a culorii și a luminii, asemănătoare cu cea a sticlei, susținută de lumina ambientală indirectă atrăgătoare de pe planşa de bord, precum și de inserțiile portierelor. Secțiunea mediană a planșei de bord este îmbrăcată în material textil și se continuă vizual pe panoul portierelor, rezultând un cockpit atrăgător și tactil.

Interiorul oferă, de asemenea, o experiență de condus deosebit de antrenantă: Scaunele ergonomice AGR de la Opel se bucură de o reputație premiată, iar noul Grandland continuă această tradiție de lungă durată. Certificat de „Aktion Gesunder Rücken e. V.“ („Campania pentru un spate sănătos“), acestea introduc o nouă caracteristică de confort de proximitate: perne de sprijin acţionate electric. Această funcție îmbunătățește foarte mult reglarea confortului lateral datorită celor două buzunare pneumatice amplasate în pernele laterale ale spătarului. Scaunele oferă, de asemenea, ventilație și masaj pentru șofer. Între timp, pasagerii din spate se bucură de un spațiu suplimentar pentru picioare de 20 mm față de modelul Grandland anterior. De altfel, caracteristica patentată Intelli-Seat de pe scaunele din față – o fantă care reduce presiunea asupra coccisului – este standard și asigură confort excepțional chiar și în timpul călătoriilor lungi pe autostradă. Iar toate materialele textile din interior sunt 100% reciclate!

Fiind un vehicul orientat spre familie, accentul a fost pus pe versatilitatea interiorului. Scopul nu a fost doar de a include numeroase spații de depozitare, ci și de a găsi soluții inovatoare care să ușureze viața clienților, îmbunătățind în același timp confortul și starea de bine.

Punctul culminant al acestor soluții ingenioase este Pixel Box. Cu sticla translucidă iluminată și îmbrăcarea în țesătură, acest element nu numai că sporește atractivitatea vizuală a consolei – este, de asemenea, extrem de funcțional. Încărcătorul wireless pentru smartphone este amplasat în spatele sticlei, astfel încât dispozitivele pot fi încărcate în timp ce sunt depozitate în siguranță. Vizibilitatea constantă a smartphone-ului ajută, de asemenea, la asigurarea faptului că acesta nu este uitat în vehicul la plecarea din Grandland. În total, noul Grandland oferă peste 35 litri de compartimente de depozitare în interior – de la Pixel Box la buzunarele pentru telefoane din spătarele scaunelor față și până la compartimentul mare de depozitare de sub consola centrală, care include și o priză de 12V.

Alternative de motorizare

Clienții care preferă alte sisteme de propulsie în locul unei opțiuni pur electrice pot opta pentru noul Grandland Plug-in Hybrid cu o autonomie de până la 85 km fără emisii locale (WLTP) și Grandland Hybrid cu tehnologie de 48 de volți oferă alte soluții interesante care sporesc plăcerea de a conduce, reducând în același timp consumul și emisiile de CO2.

Suspensia cu tehnologie de amortizare selectivă în funcție de frecvență utilizată pe șasiu creează o experiență dinamică. Această tehnologie unică creează un al doilea circuit hidraulic în camera amortizorului pentru adaptarea mecanică a forței de amortizare în funcție de frecvență. În funcție de situație, de starea suprafeței drumului și de stilul de condus, permite caracteristici de amortizare diferite pentru o cursă confortabilă de alunecare la frecvențe înalte – adică la șocuri scurte, cum ar fi pe pavele sau pe un capac de canal – precum și pentru un stil de condus sportiv și incisiv, prin contact mai direct cu drumul, la frecvențe joase. Grandland reacționează mai prompt și mai direct la orice comandă din partea șoferului și, așa cum este tipic pentru Opel, rămâne stabil la frânare, în viraje și la viteze mari pe autostradă. ADN-ul Opel este accentuat și prin reglarea specifică a arcurilor, a barei antiruliu, a direcției și a ESC.

Opel Granland dispune de o gamă extinsă de sisteme de asistare a șoferului, printre care: controlul automat al vitezei de croazieră cu funcție Stop & Go, recunoașterea extinsă a semnelor de circulație, adaptarea inteligentă a vitezei și sistemul In Crash Braking, un sistem care ajută la evitarea coliziunii secundare în caz de accident, toate acestea fiind oferite standard. Sistemul Intelli-Drive 2.0, care integrează numeroase sisteme electronice și le combină cu asistarea semiautomată la schimbarea benzii de rulare și adaptarea recomandată a vitezei, este, de asemenea, disponibil opțional. Dacă banda de rulare vizată este liberă, asistentul direcționează Grandland pe banda dorită prin mișcări ușoare ale direcției. Iar Adaptarea Vitezei Recomandate se asigură că – dacă este confirmată de către șofer – viteza vehiculului este redusă corespunzător când este atinsă o nouă limită de viteză sau este mărită până la această limită. Pe lângă senzori, Intelli-Drive 2.0 utilizează și informații din rețeaua de telefonie prin satelit. Iar parcarea și manevrele sunt, de asemenea, simplificate de piloții de parcare din față și din spate, de camera video spate cu funcție de curățare automată și de camera video Intelli-Vision la 360 de grade.

Datorită noii sale platforme de ultimă generație, noilor tehnologii inovatoare în combinație cu numeroasele caracteristici de design prezentate pentru prima dată pe conceptul Opel Experimental, noul Grandland se află confortabil în fruntea portofoliului de SUV-uri Opel, oferind în același timp un nou nivel de libertate complet electrică în cadrul strategiei Opel de electrificare în curs de desfășurare.

Team

Recent Posts

Emil Muthu, Neurony: Facturarea A.I.

Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…

12 minute ago

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

4 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

12 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

17 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

18 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

18 ore ago