Online-ul romanesc inseamna promisiuni mari cu bugete mici
Reading Time: 4 minuteCu peste opt ani de experienta in domeniul internetului, din care ultimii cinci i-a dedicat crearii si implementarii de strategii online, Laurentiu Dumitrescu a facut un pas decisiv la inceputul acestui an. Compania fondata de el, Emblem, a devenit parte a Leo Burnett Group, sub numele de Digital Star.
Ce a contat cel mai mult in luarea deciziei de a te alatura grupului Leo Burnett?
Cred ca factorii decisivi in luarea deciziei de a ma alatura grupului Leo Burnett au fost oamenii care conduc grupul si valorile in care cred ei. Primele discutii despre un parteneriat le-am avut cu Stefan Iordache si de la inceput mi-am dat seama ca avem acelasi sistem de valori, aceeasi viziune si ca privim similar viitorul mediului digital in Romania.
Ce s-a schimbat si ce nu s-a schimbat in felul vostru de a lucra?
Trecerea de la Emblem la Digital Star a fost rapida si fara probleme, pentru ca am intrat intr-un grup cu o cultura organizationala sanatoasa. Cred ca singura provocare a fost faptul ca eram nevoiti sa asimilam rapid cativa clienti noi pentru care am inceput sa dezvoltam proiecte chiar din prima saptamana dupa lansarea Digital Star.
Ati mentinut toata echipa Emblem?
Da. Am pastrat toata echipa din vechea firma. Ar fi fost pacat sa nu facem asta din moment ce eram deja o echipa sudata. Insa, pentru ca nevoia de oameni a crescut, ne-am si extins echipa in perioada imediat urmatoare.
Ce oferiti diferit fata de celelalte doua agentii digitale ale Leo Burnett? Dar fata de restul pietei? De ce v-ar alege un client pe voi in detrimentul altei agentii?
Online-ul din Romania este piata promisiunilor mari cu bugete mici. De multe ori promisiunile facute sunt nerealiste. La Digital Star nu facem promisiuni fara acoperire. Folosim datele obtinute cu ajutorul sistemelor de analiza pentru a crea si implementa strategii care sa livreze promisiunea de brand a clientilor nostri. Stim ca a promite un rezultat nu este acelasi lucru cu a-l obtine. Succesul nu este o intamplare. El trebuie planificat.
Care este punctul vostru forte? Si la ce mai aveti inca de lucru?
Am reusit sa livram promisiunile facute clientilor nostri. Desi poate parea putin la prima vedere, nu multe agentii din Romania livreaza ceea ce promit. Mai avem de lucru la dezvoltarea unor noi departamente in cadrul agentiei care, din punctul meu de vedere, sunt esentiale pentru directia in care se va indrepta digitalul in urmatorii ani.
Care a fost cel mai complex proiect pentru care ati lucrat pana acum?
Imi este greu sa nominalizez un singur proiect. Sunt mai multe proiecte pe care as vrea sa le mentionez, pentru ca fiecare a avut provocarile sale: Milka Thank You, I love Milka, UniCredit UEFA Champions League.
Cum vi s-a parut marketingul online romanesc in 2009? Dar in prima parte a lui 2010?
Daca in 2009 clientii vorbeau in primul rand de eficientizarea si optimizarea costurilor, in acest inceput de an cuvintele cheie au fost “retelele sociale”. Tot mai multi clienti isi doresc sa foloseasca acest mediu, iar eforturile lor se vad inclusiv in faptul ca angajeaza persoane dedicate comunicarii pe Facebook. De asemenea, am vazut din ce in mai multe platforme de comunicare online care iau locul microsite-urilor din anii trecuti.
A fost online-ul o solutie alternativa in contextul crizei, au profitat companiile suficient?
Daca stii cum sa-l folosesti, online-ul poate fi o solutie buna pentru eficientizarea folosirii bugetelor
de comunicare. Sunt industrii care in contextul crizei economice ar putea sa foloseasca mai mult online-ul pentru atingerea obiectivelor de business. In imobiliare, de exemplu, sunt proiecte ale constructorilor care, in contextul crizei, au reusit sa vanda folosind exclusiv mediul online.
De cine depinde cel mai mult cresterea pietei de publicitate online? De capacitatea agentiilor de a explica noul mediu de comunicare sau de capacitatea clientilor de a intelege?
Cred ca agentiile sunt cele care trebuie sa explice pe intelesul clientilor beneficiile comunicarii in mediul online. De multe ori oamenii din online le vorbesc clientilor in termeni tehnici, pe care acestia nu-i inteleg. Cei mai multi clienti nu sunt interesati de detalii tehnice, ci de rezultatele pe care le pot obtine folosid acest mediu.
Pentru 2010, care credeti ca este formula castigatoare in internetul autohton?
Cred ca in 2010 mai mult ca niciodata trebuie sa livram rezultate pentru businessul clientilor nostri.
TREI RECOMANDARI PENTRU MARKETERI
1. Masurati si eficientizati "din mers" fiecare activare online, astfel incat la sfarsitul campaniei sa obtineti cel mai bun rezultat posibil
2. Creati baze de date la fiecare campanie online si folositi datele pentru activarile viitoare
3. Acordati o mai mare atentie posibilitatilor de raspandire a unui mesaj cu ajutorul retelei sociale Facebook
CARTE DE VIZITA / DIGITAL STAR
Servicii: strategie, creatie, media buying, programare, SEM, SEO, analytics, e-mail marketing, crearea de jocuri, e-CRM
Proiecte dezvoltate:
• I love Milka: Website prin care se postau anunturi pentru Valentine's Day. Cel mai votat anunt era publicat pe un panou outdoor.
• Milka Thank You: Pentru ca Milka crede in puterea lui "multumesc" intors catre cei care ofera, Digital Star si Starcom au creat milkathankyou.ro, un website prin care sa incurajeze oamenii sa intoarca mai mult decat un "multumesc"
• UniCredit UEFA Champions League
Clienti: UniCredit Tiriac Bank, Milka, J&B, Piraeus Bank, Real Hypermarket, Intesa Sanpaolo Bank, Avon In 2009, cifra de afaceri a vechii companii Emblem a fost de 250.000 de euro
Cifra de afaceri a Digital Star in 2010 (estimare): peste 500.000 de euro
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz