Online-ul creste vanzarile restaurantelor
Reading Time: 2 minuteRestaurantele inregistrate pe platforme de food ordering pot avea comenzi de patru ori mai mari, in primul an de la listarea in marketplace-uri, potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platforma de food ordering din Romania. Mai mult, cresterea vanzarilor se resimte chiar din prima luna de la listare, indiferent de dimensiunea restaurantului.
Conform datelor foodpanda.ro, in maximum patru saptamani de la inceperea colaborarii cu platforma, restaurantele medii au inregistrat o dublare a comenzilor, iar in cazul celor de dimensiuni mari s-a raportat o crestere a vanzarilor cu pana la 40%. Evolutia este sustinuta si de cresterea numarului romanilor care utilizeaza platformele de food ordering, atrasi de usurinta cu care pot comanda mancare, atat de pe desktop, cat si prin intermediul aplicatiei mobile gratuite.
Datele companiei mai arata ca, dupa primul an de la inscrierea in marketplace, numarul comenzilor poate fi mai mare cu pana la 300% fata de anul anterior, inclusiv datorita campaniilor de promovare derulate de platforma.
Potrivit reprezentantilor foodpanda.ro, o astfel de colaboare genereaza automat şi o scadere a costurilor operationale pentru restaurante, dat fiind faptul ca, pentru comenzile plasate online, nu se mai apeleaza la chelneri pentru aranjarea si debarasarea meselor si nici nu exista riscul pierderii clientilor din lipsa de locuri la mese.
”Restaurantele care se listeaza pe platforme de food ordering inregistreaza cresteri substantiale ale vanzarilor, iar rezultatele se vad inca din prima luna sau chiar mai devreme. Avem parteneri care au deschis locatii noi, ce au fost listate in acelasi timp si pe foodpanda.ro, iar online-ul a generat pana la 40% din numarul de comenzi inca din prima saptamana”, declara Radu Balaceanu, Country Manager Foodpanda Romania.
Potrivit reprezentantului Foodpanda, Evolutia depinde de la caz la caz – pizzeriile, restaurantele cu specific chinezesc si cele care prepara mancare romaneasca au cel mai mult succes in randul celor care comanda mancare de pe platformele de profil.
Potrivit acestuia, pozitionarea restaurantului in marketplace, in functie de pachetul de beneficii negociat cu foodpanda, reprezinta un alt factor care trebuie luat in calcul de cei care vor sa stimuleze vanzarile inca de la demararea afacerilor. Astfel, companiile care opteaza pentru pachetele cu beneficii suplimentare, ce asigura plasarea pe primele pozitii din platforma, au mai multe comenzi decat cele situate pe ultimele locuri.
”In principiu, factorul determinant pentru care un client alege un restaurant in detrimentrul altuia il constituie meniul. Tocmai din acest motiv pozitionarea in lista de rezultate este dinamica, bazata pe un algoritm ce tine cont de mai multe aspecte, printre care si gradul de conversie, dat de procentul de clienti ce comanda de la restaurant dupa ce au vizitat meniul. Pentru a obtine rezultate cat mai bune, noi le recomandam partenerilor sa ofere cat mai multe informatii asupra preparatelor si sa includa o descriere completa, cu fotografii, gramaje si detalii referitoare la compozitia mancarurilor”, completeaza Radu Balaceanu.
Potrivit Country Manager-ului Foodpanda Romania, un alt factor esential in cresterea comenzilor prin intermediul platformei de food ordering este reprezentat de introducerea unei promotii, dat fiind faptul ca romanii sunt mari amatori de reduceri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz