Ogilvy România semnează campania experiment Niciodată Singur
Reading Time: 4 minuteSingurătatea omoară vârstnicii României. O simplă donație pe site-ul Niciodată Singur sau un SMS cu textul ÎMPREUNĂ trimis la 8845 îi poate salva la timp.
Conform unui studiu național, la nivel urban, realizat de Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor, singurătatea se manifestă ca o boală ascunsă, afectând sănătatea fizică și mentală a seniorilor, cu 1 din 4 vârstnici având sănătatea puternic afectată, ca și consecință majoră.
Părinți, bunici, vârstnici cu vârste de peste 65 de ani sunt condamnați la abandon de o societate încă tributară prejudecăților legate de bătrânețe, privită, cel mai adesea, ca un final de drum.
Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor este singura organizație din România care se ocupă exclusiv de vârstnicii singuri și care luptă de peste 7 ani pentru a ajunge la cât mai mulți dintre ei la timp, înainte de a fi uciși de singurătate, și nu de vârstă, pentru a le reda bucuria de a trăi și demnitatea fiecărei zile.
În această lună, Ogilvy România s-a alăturat celui mai recent demers de strângere de fonduri lansat de Asociația Niciodată Singur. Obiectivul principal este acela de a ajunge la cât mai mulți dintre vârstnicii singuri pentru a-i implica în programele gândite de Asociație, oferindu-le, astfel, o șansă la o viață normală.
“Avem nevoie de mobilizarea societății românești pentru vârstnicii singuri. Sunt cei care ne-au crescut, cei care ne-au dat atât de multe, cei care au trăit trauma comunismului și câte altele la nivel individual. Sunt oamenii de lângă noi, care au dreptul la viață, la bucurie, la comunitate. Prin această campanie vrem să arătăm, la propriu, cât de trist arată singurătatea, prin imagini care nu ne pot lăsa indiferenți. Și să strângem fonduri pentru a ajunge la ei și a-i auta“ – Cătălin Dinu, Director Executiv Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor.
Cum arată și cum se simte singurătatea?
Pornind de la poveștile de viață ale vârstnicilor singuri, Ogilvy România a construit o campanie la intersecția dintre emoție și tehnologie, folosind inteligența artificială pentru a crea imagini puternice, care fac singurătatea vizibilă.
„Singurătatea seniorilor din România se consumă în spatele ușilor închise. Pentru a o face vizibilă, am apelat la Inteligența Artificială. Cu ajutorul unui engine AI am transformat definițiile singurătății, date chiar de seniorii noștri, în imagini memorabile, cu impact. Dar, nu ne-am oprit aici. Acum, când toată lumea folosește AI pentru a genera imagini, noi am inversat procesul folosind imaginile create pentru a descoperi poveștile care le-au generat.
Am transformat, practic, o funcție tehnologică într-o nouă abordare de storytelling. Astfel, interacțiunile audienței cu touchpoint-urile de comunicare devin autentice, tehnologice, relevante și, probabil, cel mai important, încărcate de emoție. Totul pentru o cauză care merită atenția noastră, a tuturor” – Adrian Diac, Creative Director Ogilvy România.
Campania de donații se desfășoară până la finalul lunii decembrie și are ca medii de expunere zona de online, outdoor, indoor media și proiecte speciale. Până la acest moment s-au alăturat campaniei și alte branduri precum, Globalworth, Cărturești, Arbo Media, Băneasa Shopping City și Metrorex. Partenerii media ai campaniei sunt Mindshare si Mavericks.
Mai multe detalii despre campanie și despre opțiunile de donație sunt disponibile aici.
Singurătatea seniorilor români în cifre, conform studiului național Niciodată Singur
- 1 din 4 dintre vârstnicii din mediul urban, se confruntă cu un grad ridicat de singurătate (peste 450.000 de oameni)
- 42,8% resimt lipsa persoanelor apropiate
- 32% se simt excluși de restul lumii
- 32% au sentimentul izolării
- 6 din 10 vârstnici resimt singurătatea, într-o mai mică sau mai mare măsură
- Un sfert dintre vârstnici (27%) nu au pe nimeni sau au doar o singură persoană cu care sa vorbească despre lucrurile personale;
- 1 din 4 vârstnici declară că au o stare proastă de sănătate fizică și mintală
- 3 din 10 seniori nu au cu cine să vorbească zile întregi
Misiunea Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor este despre a fi împreună în cauza singurătăţii vârstnicilor, împreună pentru demnitate la orice vârstă, împreună prin voluntariat şi implicare, pentru un impact de durată în viaţa bătrânilor noştri.
Cu ajutorul voluntarilor, Asociaţia Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor oferă sprijin moral, practic şi material vârstnicilor care locuiesc singuri sau în căminele de bătrâni din Bucureşti, Brăila, Piteşti, Ploieşti, Constanţa, Târgovişte, Râmnicu-Vâlcea Iaşi, Timișoara şi Cluj-Napoca. Metoda de intervenţie, dezvoltată de Asociaţia Les Petits Frères des Pauvres (Franţa) acum 75 de ani, vizează combaterea singurătăţii şi a izolării sociale şi oferirea de ajutor adaptat nevoilor individuale ale fiecărui beneficiar.
Ogilvy Group, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare, experiențe și campanii personalizate pentru a răspunde celor mai specifice nevoi ale brandurilor. Ogilvy construiește branduri, le gestionează reputația și le sprijină ascensiunea printr-un storytelling creativ, susținut de date și tehnologie, având la bază următoarele arii de expertiză: strategie de brand, advertising, customer engagement & commerce, PR & Influence și digital transformation.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz