BizRemote by certSIGN Interviuri Interviuri & Opinii

Obiectiv: continuarea producției

23 apr. 2020 8 min

Obiectiv: continuarea producției

Reading Time: 8 minute

Întreaga echipă a producătorului de alimente Caroli Foods Group se concentrează pe sprijinul acordat comunității și pe adaptarea businessului la noul context și la nevoile în permanentă schimbare ale consumatorilor. Cererea de alimente este, în general, inelastică, acum chiar mai mult decât înainte, iar tiparele privind obiceiurile alimentare și de achiziție se pot modifica foarte mult, într-un timp foarte scurt.

Ce măsuri a luat compania în această perioadă explică, pe larg, Ana Maria Băjan, Director de Marketing la Caroli Foods Group. 

Ana Maria Bajan Caroli 1
Ana Maria Băjan conduce departamentul de marketing al Caroli Foods Group din 2014. Licențiată a Facultății de Relații Economice Internaționale din cadrul Academiei de Studii Economice și absolventă a unui master în marketing, are peste 20 de ani de experiență în marketing și comunicare. În prezent este doctorandă la ASE și absolventă a Institutului de Marketing, afiliat la Oxford College of Marketing. Înainte de a se alătura echipei Caroli Foods Group, a lucrat la Unilever pe poziții de marketing, vânzări și trade marketing.

Cum v-a influențat desfășurarea activității răspândirea COVID-19?

La nivelul întregii societăți și economii, ceea ce până nu demult era science fiction acum a devenit realitate. Am fost nevoiți cu toții să ieșim brusc din zona de confort și să găsim rapid soluții la această situație fără precedent și care se desfășoară într‑un ritm amețitor.

Într-o industrie strategică cum este aceea a alimentației, activitatea se desfă­șoară având un singur obiectiv primordial: să asigurăm continuitatea producției în condiții de siguranță și într-un mod responsabil, pentru a răspunde cerințelor consumatorilor noștri, dar și protejând sănătatea și bunăstarea tuturor colegilor noștri. Este nevoie mai mult ca oricând ca produsele noastre să poată ajunge la consumatori, să putem continua furnizarea de alimente către oameni, dar fără să facem compromisuri privind sănătatea angajaților noștri, pe care ne bazăm în totalitate.

Astfel, am pus în aplicare noi măsuri ri­guroase de prevenție în toate unitățile de lucru, în fabrică și în clădirile de birouri, ne‑am adaptat activitatea la situația curentă organizând în mod diferit activitățile noastre de până acum conform reglementărilor autorităților locale și naționale și punem în practică orice nouă recomandare din partea autorităților sau măsură suplimentară de prevenție identificată intern pentru a ne proteja angajații.

Apoi, pe măsură ce toate aceste măsuri de prevenție au fost implementate, după cum era și firesc, ne-am  uitat la nevoile comunității. Ne-am asumat un rol activ în sprijinul consumatorilor și al comunității și ne implicăm inclusiv în diverse proiecte umanitare, din #GrijaPentruBine.

La Caroli, fiecare dintre noi poate avea un rol activ în susținerea comunității în primul rând prin ceea ce face în domeniul său de activitate, dar și prin răspunsul pozitiv la nevoile societății. Suntem într-o situație în care flexibilitatea și implicarea totală trebuie dublate de responsabilitatea maximă a noastră și a celor din jurul nostru.

Suntem extrem de mândri de toți colegii noștri, de forța noastră de muncă, cei care nu pot lucra de acasă – întrucât arată un angajament și o responsabilitate deosebită fața de consumatori și societate. Le mul­țumim și suntem recunoscători pentru mobilizare tuturor celor implicați în lanțul nostru de lucru: fermieri, furnizori, clienți și distribuitori, demonstrând mai mult ca oricând, #GrijaPentruBine.

Ce efecte are actuala situație asupra businessului Caroli Foods? Care au fost primele efecte resimțite? Ce alte efecte estimați în perioada următoare? 

În ultimele săptămâni, de la debutul crizei, a existat o creștere semnificativă a cererii, consumatorii făcând achiziții anticipate de produse, pregătindu-se astfel de distanțarea socială. Cererea de alimente este în general inelastică, acum chiar mai mult decât înainte, iar tiparele privind obiceiurile alimentare și de achiziție se pot modifica foarte mult chiar de la săptămână la săptămână. De aceea, trebuie să fim și mai flexibili în activitatea de producție, chiar dacă există fluctuații ale mixului de vânzări pentru produse pe tot parcursul anului și suntem obișnuiți să ne ajustăm oferta, păstrând standardele de calitate ridicate.

De exemplu, preferințele consumatorilor în această perioadă s-au îndreptat cu precădere către produsele ambalate direct în fabrică, în vid sau feliate, în detrimentul produselor vrac, de la vitrina cu servire asistată. Este o reacție normală, având în vedere preocuparea pentru igienă, atât a consumatorilor, cât și a retailerilor.

Criza financiară din 2008 ne-a arătat ce se poate întâmpla atunci când venitul redus și incertitudinea îi fac pe oameni să cheltuiască mai puțin, rezultând astfel o scădere a cererii și implicit a vânzărilor și a producției. De aceea, trebuie să anticipăm comportamentul consumatorilor în urmă­toarele săptămâni, când vom ajunge la finalul crizei, și să ne ajustăm oferta în consecință.

Pe termen scurt, ne concentrăm pe adap­tarea la fluctuații privind cere­rea de anumite produse sau chiar cate­gorii de produse și am făcut deja primele modificări la nivel de portofoliu. Pe termen mediu, efectul acestei pandemii asupra consumului total va fi, probabil, limitat dacă ne mobilizăm cu toții și urmăm recomandările și hotărârile autorităților. Cu toate că dificultăți apar în fiecare zi, vedem însă o bună mobilizare atât în rândul angajaților noștri, cât și la nivelul industriei, al furnizorilor, al întreg lanțului de aprovizionare, producție și distribuție.

Caroli grija pentru bine

Ce măsuri ați luat în ultima perioadă în cadrul companiei?

Siguranța și sănătatea angajaților noștri a fost mereu importantă pentru noi, iar principalele măsuri suplimentare pe care le‑am luat au vizat în primul rând asigurarea condițiilor de siguranță pentru colegii și consumatorii noștri astfel încât să putem continua aprovizionarea cu alimente.

Pentru a anticipa, gestiona și rezolva situațiile urgente, am constituit un comi­tet local pentru criză, încă de la începutul epidemiei de COVID-19.

Pe scurt, principalele măsuri luate pentru a ne adapta la noul context au vizat:

În primul rând, angajații noștri

În fabrică: avem implementate protocoale suplimentare care includ măsuri de protecție adiționale de igienă și echipament suplimentar pentru a ne proteja angajații prin schimbarea procedurii de acces în fabrică, a transportului angajaților, a fluxurilor, a turelor, a structurii de producție etc.

În logistică: pentru forța noastră de distribuție am venit cu noi măsuri și protocoale suplimentare pentru a proteja și asigura un flux de transport sigur.

În sediu: s-a decis la nivelul companiei ca angajații să lucreze de acasă – oriunde a fost posibil acest lucru, iar întâlnirile de afaceri s-au mutat pe canalele de comunicare online. La implementarea acestei decizii, spre exemplu, s-au achiziționat “peste noapte” echipamente și noi instrumente de lucru pentru a asigura mobilitatea și agilitatea colegilor noștri forțați să lucreze acum de la distanță.

Producția și logistica noastră

În fabrică: avem noi protocoale supli­mentare pentru ne proteja linia de pro­ducție prin introducerea unui acces în fabrică pe baza controlului de temperatură, a echipamentelor suplimentare de protecție și modificări în structura portofoliului etc. În centrele logistice: avem noi protocoale suplimentare pentru a ne proteja centrele logistice schimbând fluxurilor, regândind turele de schimb, transportul și anumite proceduri etc.

Ajutor pentru consumatori și comunitate

Donații – am răspuns imediat solicită­rilor primite și am transmis donații acolo unde a fost nevoie.

Susținerea proiectelor umanitare pri­mite în primul rând de la colaboratorii noștri (influenceri, KOL, parteneri).

Susținerea consumatorilor noștri pe www.casacarolistilor.ro.

În plus, am implementat un set cores­punzător de măsuri pentru a ne desfășura activitatea în siguranță și în mod responsabil, inclusiv în ceea ce privește relația cu terțe părți, precum: furnizarea de informații angajaților și terților cu pri­vire la recomandările autorităților locale, con­­so­lidarea modului de acces pentru angajați și furnizori, avem proceduri speciale pentru toți cei care intră în fabrică, spre exemplu șoferii externi, am revizuit și actualizat toate procedurile de recepție a materiei prime și a mărfurilor de la furnizorii externi, naționali și internaționali. Toate măsurile sunt disponibile pe: www.casacarolistilor.ro, www.carolifoods.ro, www.caroli.ro.

De asemenea, există protocoale pentru fiecare situație potențială, iar ele le sunt deja cunoscute colegilor noștri, astfel încât să poată interveni cu maximă rapiditate.

Ce planuri aveți pentru perioada următoare pentru menținerea businessului la standarde normale?

Întreaga echipă managerială se va con­centra și în următoarea perioadă pe men­ținerea sănătății și bunăstării angajaților noștri. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea enormă pe care o avem ca lider în industria alimentară, unul dintre sectoarele fundamentale din această perioadă, și știm că fiecare activitate a noastră are un puternic impact în societate.

În plus față de preocuparea constantă față de angajații noștri și familiile acestora, vom continua să ajutăm comunitățile prin donații de produse și să intervenim în acțiuni care vizează protecția copilului, a familiei, a persoanelor singure, vârstnice sau cu handicap, prin susținerea proiectelor umanitare. Avem parteneriate cu autoritățile statului sau cu asociații și organizații nonguvernamentale pentru a sprijini comunitatea și tot în acest sens, întrucât este o mare #GrijăPentruBine, am dezvoltat un program de asistență pe www.casacarolistilor.ro, unde specialiștii pot răspunde la întrebările consumatorilor.

Avem o activitate îndelungată în zona de responsabilitate socială și vom continua să căutăm noi modalități prin care să putem sprijini comunitatea.

Nu în ultimul rând, ne adaptăm businessul la noul context și suntem pregătiți pentru scenarii diferite, cu perioade de timp diferite și ne asigurăm că facem tot posibilul să continuăm operarea și fur-nizarea produselor noastre.

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung ale actualei situații asupra mediului de business românesc?

Efectele situației în care ne aflăm sunt direct proporționale cu perioada de timp care ne va lua să ieșim din acest nou context și estimăm că vor fi resimțite în toate ramurile economiei, pe plan local, european și mondial.

În urma izbucnirii pandemiei genera­te de coronavirus, țările din întreaga lume au început să pună în aplicare o serie de măsuri menite să evite extinderea ulterioară a bolii. Suntem cu toții conștienți că astfel de măsuri, dacă sunt menținute pe termen lung, ar putea afecta producția și comerțul agricol, de exemplu. Măsurile care afectează libera circulație a persoanelor, inclusiv a lucrătorilor sezonieri, ar putea avea un impact nu doar asupra turismului, de exemplu, ci și asupra producției de produse alimentare, afectând astfel prețurile pieței la nivel global. Tot la fel, măsurile pentru garantarea standardelor de sănătate acceptabile în acest nou context ar putea încetini producția. Și acestea sunt doar câteva exemple.

Este evident că efectele acestei pandemii se vor vedea și pe termen mediu, și pe termen lung, dar orice discuție despre dimensiunea impactului este prematură. În acest moment focusul nostru, al tuturor, ar trebui să fie pe suportul acordat comunitatii și pe adaptarea businessului sau a vieții la noul context. Este important să urmăm și să implementăm recomandările și deciziile autorităților pentru a limita răspândirea pandemiei. Va exista viață și după coronavirus și ne dorim cu toții să scriem povești de succes.

Ce soluții așteptați din partea autorităților și a altor stakeholderi pentru sprijinirea mediului de business?

În primul rând, contăm pe efortul autorităților de a continua să implementeze toate măsurile necesare pentru a izola și a limita răspândirea virusului. Cu cât trecem mai repede de această perioadă, cu atât ne vom reveni mai rapid la nivel social și în plan economic.

Contăm, de asemenea, pe sprijinul au­to­rităților locale și mondiale pentru a limita efectele acestei pandemii, din moment ce piețele sunt mai integrate și interconectate ca oricând. Este nevoie de susținere din partea autorităților pentru industria alimentară, aflată acum la mare încercare, și avem nevoie de decizii care vizează întregul lanț, de la aprovizio­nare la producție, dar și de la distribuție la achiziție. S-au luat măsuri bune, însă trebuie continuate, corelate cu ceea ce se întâmplă în piață și integrate în totalitatea măsurilor.

Este important să răspundem cu toții rapid și continuu la schimbările din mediul social și de business cu măsuri corect proporționate care să fie, într-adevăr, un sprijin.

Cum vă implicați în susținerea celor care sunt acum în linia întâi a luptei contra COVID-19?

Cum industria alimentară este considerată esențială, și colegii noștri, împreună cu cadrele medicale, angajații din domeniul siguranței publice, instalații de cablu și telefonie, distribuția de materii prime, jurnaliștii, vânzătorii din magazine, angajații din gestionarea apei și a deșeurilor, putem spune că sunt în linia întâi. Sunt câteva profesii în care nu se poate respecta distanțarea socială fără a afecta bunul mers al lucrurilor. 

Caroli Foods (parte din Sigma Group), desfășurându-și activitatea într-un domeniu strategic, are trei divizii în prima linie, pe care ne concentrăm cu prioritate atenția și pentru care s-au luat toate măsurile adiționale de siguranță pentru a le asigura românilor disponibiliteatea produselor de care au nevoie.

Unitatea noastră principală de producție de la Pitești, unde, cu ajutorul a peste 650 de români, producem cele mai importante produse din cadrul brandurilor atât de îndrăgite de consumatori: Caroli, Campofrio, Sissi, Maestro și Primo.

Divizia noastră de distribuție, care asigură transportul produselor din fabrica de la Pitești și din toate centrele noastre de distribuție din țară către toate centrele de distribuție a retailerilor și ulterior către toate cele peste 10.000 de puncte de vânzare din țară.

Forța noastră de vânzări, care este interfața dintre producție și consumatori.

Cu siguranță că pe măsură ce situația evoluează, vom lua noi măsuri și ne vom implica și mai mult pentru a sprijini comunitatea în această perioadă. Vă invităm să intrați în dialog direct cu noi și cu partenerii nostri, pe www.casacarolistilor.ro unde vom dezvolta un program regulat de suport, din #GrijaPentruBine. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: